wat voor kosten koopwoning?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat komt er zoal kijken bij 'n koopwoning? uiteraard je hypotheek, levensverzekering, maar wat dan zoal nog meer en aan wat voor bedragen moet ik dan denken? (is dat ergens online te brekenen oid?)

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Zal proberen alles op te sommen, maar er zullen wellicht mensen zijn die er een aanvulling op hebben:

Hypotheek
    Levensverzekering
    Gas, water, licht
    Gemeentelijke belastingen (bijv. afvalstoffenheffing)
    Kosten onderhoud van je woning (schilderen etc.)
    Inboedelverzekering

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    zijn de gemeentelijke belastingen heel anders dan bij een huurwoning?

4. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Dat denk ik niet, maar ik heb dan nooit een huurwoning gehad dus kan het niet vergelijken. Het zijn volgens mij vaste kosten die de gemeente voor iedereen vaststeld, zowel koop als huur.

5. Milla

Milla Niet meer actief

De kosten qua belasting zijn wel anders dan bij een huurwoning..
    Als je een eigen huis hebt, betaal je ook nog WOZ belasting, naast de gebruikelijke heffingen, en dat is met huren niet het geval.

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    gemeentelijke belastingen zijn zeker weten hoger bij een koopwoning
    ik zit nu in een huuirhuis en mijn vader alleen betaald meer dan wij ;)

7. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    als je in een huurhuis woont betaal je alleen de gemeentelijke belastingen van de bewoner..

als je in een koophuiswoont betaal je de gemeentelijke belastingen van bewoner en eigenaar!

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij hebben geen levensverzekering maar eenmalig 10.000 euro in een fonds gestort en overlijdingrisico verzegering 40 euro met zijn 2en iedere maand en als 1 van beiden komt te overlijden komt de helft van het huis vrij....

tja de kosten zijn wel iets meer dan een huurhuis maar ja je raakt der wel aan gewend het si alleen de eerste paar maanden ff wennen en alles op orde krijgen

9. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

als je een appartement hebt danmoet je ook rekening houden met een maadelijks bedrag van vve.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben 2 jaar geen onderhoud gepleegd en gaan dat de komende maanden doen (eigen keus hoor) We komen dan op een paar honderd euro. (buitenverf, trappenlak e.d)
    We hebben een nieuw huis, maar ook dan is het onderhoud best wel een postje!

11. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij sommige huizen komt ook nog erfpacht voor de grond, dit bedrag kan soms behoorlijk oplopen. In gemeentes zoals Den Haag komt het vaak voor. In sommige gevallen kan je de erfpacht voor bijvoorbeeld 30 jaar afkopen.

Voor onze woonboot moeten we naast alle gebruikelijke lasten ook nog liggeld betalen.
    En naast een inboedelverzekering moesten wij ook nog de boot zelf verzekeren. Dit kost cq 600,- per jaar. Voor een huis zal dit minder zijn maar ik neem aan dat je het huis zelf ook wel moet verzekeren.

Succes.

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij willen onze huidige huurwoning kopen maar zijn benieuwd wat we aan 'extra kosten' kwijt zullen zijn. het onderhoud is redelijk tot goed, t huis moet volgend jaar wel opnieuw in de verf maar we zijn zelf heel handig. verder mist er enige modernisering (toilet en badkamer erg verouderd, keuken erg simpel) maar we verwachten geen groot onderhoud aan de woning, het is ook 'pas' 25 jaar oud.

Deel Deze Pagina