Mijn man werkt, zoals ik al aangeef woont mijn moeder ver weg, dus even brengen gaat niet, nieuw account voor haar aanmaken gaat niet, want dan zegt hij haar naam en mail adres al in gebruik is. Daarbij zit ik op zp maar ik doe ondertussen ook een verslag maken voor school. Dus ik doe ook nog andere dingen
O dat zou ik best willen doen, maar als ze haar ipad op mijn account gaat aansluiten, gaat mijn account allerlei wachtwoorden en beveiligingsvragen stellen , waar ik zelf het antwoord niet op weet, dan moet je dat weer aanvragen en resetten en daarom duurt het zo lang.
mocht je binnenkort een gaatje hebben, ga dan even met haar naar de applestore of regel het telefonisch dat dit probleem opgelost gaat worden en zij voor haar i pad niet meer afhankelijk hoeft te zijn van wie dan ook! uit de rest van je OP maak ik uit dat je moeder je heel nauw aan het hart ligt maar dat je daarmee heel gevoelig bent voor haar commentaar. Zij zal het vast niet zo rot bedoelen, maar jij vreet jezelf bijna op. en het is idd waar: hoe ouder je wordt, hoe makkelijker je dingen kunt loslaten
Misschien bedoelt ze het niet zo? Mijn moeder kan in sms of mail ook erg bot overkomen, maar dat bedoelt ze totaal niet.. Ik zeg altijd over haar: ze kan niet emoties overbrengen in tekst haha.. Dus ik heb geleerd dat ik me daar niet aan moet ergeren.. Maar weet niet of dit in jouw geval ook zo is, kan in ieder geval wel.. Verder vind ik dat ze wat geduld moet hebben, als je kan help je haar, nu heb je aangegeven dat het even niet gaat, tis geen kwestie van leven of dood of ze nu wel of niet die app op haar Ipad krijgt, dus dan kan ze best een weekje of iets wachten, en zo niet, dan moet ze iemand anders zoeken die het eerder voor haar kan regelen..
Over een paar weken heb je weer tijd voor je moeder? Sorry hoor. Van mij hoef je je niet te verdedigen maar dat slaat natuurlijk nergens op. Je hebt wel tijd hier op ZP rond te hangen, in die tijd had je ook je moeder kunnen helpen. En trouwens, je moeder kan toch ook naar jou toekomen, dan kan ze je nog helpen ook met de kleine, dat zal haar goed doen! Waar een wil is, is een weg denk ik dan maar...Als je het niet wil, prima, maar wees dan ook zo eerlijk om dat te zeggen. En niet hier, maar tegen je moeder.
Mijn moeder is van harte welkom, maar ze woont ver weg dus dat zal ze niet zo snel doen ik ben tegelijkertijd voor school bezig op de computer. Dus vandaar dat ik ook hier zit ik heb haar gebeld en voorgesteld dat ze even naar de Apple store moet gaan uitgelegd hoe ze er kan komen en wat ze moet zeggen en zich niet moet laten afschepen met een AppleCare ding van 80 euro
Ze zegt toch zelf dat haar moeder niet in de buurt woont? Moet ze dan alles aan de kant leggen om naar haar toe te gaan voor een appje? Ze wil het wel, maar wanneer het kan, lijkt me niks geks aan toch. Tevens biedt ze alternatieven als haar moeder niet zo lang wil wachten.
Dan kun je nieuwe e-mail adres aanmaken en het account daaraan koppelen? Of wanneer je weer tijd hebt met haar naar de apple store gaan zodat zij ernaar kunnen kijken
tja, je helpt haar wel met die apps omdat ze er niet bekend mee is, maar je laat haar wel alleen naar de applestore gaan, waar ze een verhaal moet gaan uitleggen waarvan ze heel waarschijnlijk geen flauw idee heeft wat ze nu eigenlijk aan die medewerkers uitlegt? Ik kan me voorstellen dat ze zich dan onzeker voelt en zich snel laat afschepen met wat haar geadviseerd wordt.
Hier ook een moeder met een ipad en iphone en pa met een galaxy tab...ik heb zelf geen can drieeen maar toch belt ze steeds met honderdduizend vragen. Ach ik heb het zo opgelost en vind het leuk (en stiekem ontroerend) dat ze zo wanhopig met de tijd mee willen gaan. Soms wel irritant idd dat het altijd ala minute moet amders blijven ze zeuren maar ach, ze staan ook ala minute voor mijn kind klaar als ik het vraag.
Heb met verbazing alles gelezen ik die vaak ook kijk van uit het standpunt van de andere.( sommige zijn wel wat hard voor t.s) Misschien heeft je moeder het idd niet zo bedoeld maar ik geloof je ook meteen dat het je nu echt even niet uit komt en dat rot voelt. Je hebt het druk. En ja je mag van je afschrijven. Zo te zien net een kleintje studeren alles is nieuw en dan ook nog een moeder die mee gaat zeuren. Maar meis kijk of je ergens tijd heb deze maand dan voel je je zelf ook snel beter. Want het is zo moeilijk om nee te zeggen en dan er ook geen schuldgevoel aan over te houden. Door het mailtje van je moeder. Je wilt haar toch helpen alleen lukt het nu even niet. Bel haar op en leg het uit. Mam ik zou echt wel willen maar het lukt nu even niet.
+1 Echt sommige mensen reageren hier zo overtrokken, gelijk zo van TS heeft geen tijd dus je houdt niet genoeg van je moeder.. Heel eerlijk, als het mijn situatie was geweest had ik gezegd dat ik er nu niet aan toekom maar over een paar weken wel. En als ze ook geen alternatieven wilde aan nemen dan is dat haar probleem en niet het mijne.
Hier gaat het ook zo. mijn ouders komen bij ons vaak vlak na het eten. Mijn vader wil dan meestal graag geholpen worden met zijn nieuwe speeltje, de i-pad. dan gaat mijn moeder hier de keuken opruimen na het eten, zodat ik pap kan helpen. als ik klaar ben met hem, ga ik koffie zetten en zit hij met 3 peuters te vechten om zijn ipad