Hollandse zaken NL2

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Uk2011, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik zit te kijken naar Hollandse zaken op NL2.
    Hier komt o.a. eiceldonatie ter sprake, en de discussie gaat over betaald/niet betaald.

Ik snap de beweegredenen van ontvangers om er voor te betalen, het is immers je grootste wens om zwanger te worden en veel mensen hebben er alles voor over.

Maar aangezien het illegaal is (er mag niet voor betaald worden volgens de presentator - ik ken de wetgeving niet) vraag ik me af wat de beweegredenen zijn van donoren om er - naast onkostenvergoeding - geld voor te vragen.
    Het heet toch niet voor niets "donatie" ?

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik vond die vrouw toch wel zo achterlijk.. Ja sorry hoor, maar als je t echt alleen maar voor het geld doet vind ik het echt egoistisch!

En ook echt dat ze zei dat ze het voor een goed doel deed, toen dacht ik nog van oh dat is wel goed.. Is ZIJ ZELF het goede doel.. Ik vond het belachelijk!

Als je er een vergoeding voor wilt hebben vind ik echt wel te begrijpen, maar 5000euro vragen voor iets wat indd een DONATIE zou moeten zijn vind ik echt kansloos..

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik dacht ook "goed doel, okay dan zou het nog kunnen" maar toen de presentator vroeg "welk goed doel" en ze antwoordde met "investeren in mijn toekomst" vond ik het helemaal een muts!

5000 euro per eicel kreeg ze? poeh hee! dat gedeelte heb ik dus gemist...

sommige mensen... :(

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Is het echt raar om geld te vragen voor je ei? Ik weet het niet. Ik ga er eens over denken

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Niet zozeer als het gaat om reiskosten en gemiste werkdagen bijvoorbeeld (en evt. een vergoeding voor de pijn vd punctie - of zeg ik nou iets vreemds?), maar 5000,- voor een eitje vind ik vrij veel om iemand met zo'n grote wens "afhandig" te maken terwijl het hier in NL niet mag.

In hetzelfde programma kwam ook een man voor die zijn nier via tweedehands sites aanbood tegen vergoeding terwijl zijn eigen vader een nierziekte had. hoe gestoord kan je zijn???
    En een andere man die zijn nier als goede daad had afgestaan, daar heb ik respect voor.

Zou ik een match zijn voor een goede vriend of familielid, dan zou ik (mits medisch verantwoord) het ook doen. Eiceldonatie is weer iets anders. Aan de ene kant heb ik er al wel over na zitten denken, maar aan de andere kant hebben wij nog een te grote kinderwens. Wanneer die er niet meer is, ga ik weer verder denken ;)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor mijn zus zou ik het ook doen. Absoluut. Kosteloos.

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Dat zeker weten!

Deel Deze Pagina