Deze week kan een muggenplaag ontstaan, zegt onderzoeksinstituut Alterra in Wageningen. Omdat het in juli extreem nat was en de temperatuur nu stijgt, zijn de omstandigheden voor muggen ideaal. Muggenlarven ontwikkelen zich namelijk vooral bij warm weer in stilstaand water. Alterra verwacht de komende weken een explosie aan volwassen steekmuggen, die op sommige plaatsen kan leiden tot een plaag. Jeukende bulten Muggeneitjes groeien in 7-10 dagen uit tot volwassen steekmuggen. De vrouwtjesmuggen gaan tijdens de aanmaak van de eitjes op zoek naar mensenbloed en veroorzaken de jeukende bulten. Mensen wordt geadviseerd zoveel mogelijk bakjes, emmers en regentonnen met stilstaand water in de omgeving van woonhuizen weg te halen. Het omkeren van een bakje is al voldoende om ze dood te laten gaan. Ook verstopte afvoeren van dakgoten en platte daken zijn een ideale omgeving voor muggenlarven. NOS Nieuws - Muggenplaag op komst Ik krijg nou al jeuk! Ze moeten altijd mij hebben.
wij hebben er nu al heel erg last van...we hebben laatst op een avond voor we naar bed gingen er 10 dood gemaakt op onze slaapkamer. En nog werd ik die nacht geprikt grrr.... We hebben horren besteld....hopelijk zijn die snel klaar.
@Jel hahahaha hoorde het net van mijn vriend en lees ook net jouw verhaal...en jaar hoor hier ook al jeuk.. Daarnaast heeft mijn zoontje samen met vriendjes met water lopen spelen in een zwembad en er staat behoorlijk wat water in de tuin Heb jij alle ramen al dicht gedaan??? Oh ik heb nog van die muggen kaarsen ga ze gelijk aanmaken..........gelukkig moeten ze altijd mijn vriend hebben...geef hem gewoon de komende dagen geen stukje van de laken
gelukkig heb ik hier overal al horren hangen maar die ga ik wel even vervangen laat ze maar lekker buiten hangen
Hier vandaag nog even plakhorren wezen halen. Onze buren hebben een vijver , een miniem beetje stilstaand water in onze tuin zal het probleem niet zijn.
Oh brrr. Gelukkig heeft de vijver in onze binnentuin een fontein met een harde brede straal dus als het goed is loopt het water daar goed door. Alhoewel ik die grote langpootmuggen wel al veel bij het raam zie (gelukkig nog niet binnen trouwens).
Ik heb al een paar keer een mug gesignaleerd op onze slaapkamer. Dat rotgeluid ook van die beesten, zo'n hoge bzzzzzzzzzzzzzz... Ik heb geloof ik nog zo'n citronella-ding ergens in de kelderkast. Die ga ik maar weer neerzetten. Hopen dat het hier dan een beetje beperkt blijft. We hebben gelukkig geen stilstaand water heel vlakbij. Dus dat scheelt al iets.
Wij wonen aan het water. Wij hebben boven horren , maar toch komen ze binnen. Vaak via de voor- en achterdeur. Ik vind het krengen. Als ik lig te slapen komen ze altijd even boven mijn oor zoemen. Alleen het idee van het geluid krijg ik al de kriebels. En van de muggensteken krijg ik enorme schijven. Hoop dus dat ze geen gelijk krijgen
Ik woon aan het water. Super balen. Ook overal horren maar ook komen ze hier binnen. We zijn al een keer lek geprikt. Toen heb ik er 15 doodgemaakt. 3 bij zoon op de kamer, 8 bij dochter en de rest bij mij. Dus misschien ga ik op den duur netten kopemn.
Wij hadden er vanavond behoorlijk wat last van, irritante dingen. Wij wonen ook in een zeeeer waterrijk gebied, heel vervelend. Daarin tegen hebben we ook 100000 zwaluwen rond het huis vliegen.
Wij hebben er nu ook al last van. Ons dochtertje heeft een rolluik op haar kamer, die heb ik nu helemaal dicht maar toch wordt ze gepikt. Ze zit helemaal vol met muggen bulten.
En wat te bedenken over de wespen dan? Er komt ook een wespenplaag, hebben ze het over, nou dan liever muggen
Ja daar heb je dan wel weer gelijk in. Ik word ook liever gestoken door een mug dan door een wesp. Dat is behoorlijk pijnlijk.
Maar wespen eten muggen toch op?? Dus hoe kan het dan dat er van beiden een plaag komt?? Maar goed.. Ik heb aan beiden een hekel.. Ik hoop maar dat het mee gaat vallen.. Gr. Carlien
Ik zit ook al onder... alleen mijn benen zitten er al 33.. en pijn dat het doet! gelukkig 'slechts' 4 op mn armen.. dan maar geen korte broeken aan
Aaarrgghhhh ik word gek!!!! Vanochtend het raam op onze slaapkamer maar een half uurtje open gehad om te luchten (staat normaal de hele dag open). De rest van de dag alles dicht gehad op de slaapkamer. En zonet heeft mijn man alweer 13 muggen gedood!!!!!!! Ik hoop zoooo dat onze bestelde horren snel klaar zijn, we hebben ze besteld bij een duitser en helaas is het daar nu ook bouwvak.
heb hier gisteren nadat ik het hoorde meteen alle ramen van het huis gesloten! en heb gelukkig nog geen mug gezien en ook nog geen muggenbulten!! toch wel vreemd, ik woon precies boven een sloot op 3 hoog en heb normaal me schuifdeur de hele dag open, ook de ramen staan normaal gesproken dag en nacht open en toch zijn ze voordat ik de ramen sloot niet naar binnen geglipt