Ik wordt even helemaal tureluurs van het slaapgebrek van mijn bijna dreumes... Toe aan 1 slaapje is ze nog niet want lezend aan het gedrag is ze hartstikke moe , maar slapen ho maar, kletsen lopen knuffelen met knuffel speen uit bed gooien etc etc.. Dn lijkt zo op den duur bijna in slaap te vallen en ineens is ze weer klaarwakker.... Daarbij heeft ze dit gedrag nu smorgens smiddags savonds en tegenwoordig ook als ze snachts als wakker wordt.. De dag van gister 08.00. Wakker. Normaal 10.00 fruitje en dan 10.30 slokje melk nog en naar bed... Niet slapen.. Om 12.15 uit bed gehaald, want had afgesproken boodschappen te gaan doen met oma ( geen vervoer).. Onderwerp keimoe maar niet slapen wel een aantal keer bijna... Buggy plat.. En nee hoor..16.00 Thuisgekomen naar bed, 1,5 uur geslapen..zodra ze lag sliep ze direct zo ontzettend moe... 18.00 eten spelen in bad en 20.00 naar bed, ivm de weinig slaap overdag had ik verwacht dat ze snel in slaap vil, niks was minder waar ze viel pas 21.15 in slaap Vannacht 00.30 wakker kletsen spelen 01.00 flesje gegeven, in de hoop lekker rozig dat ze weer verder sliep (170 ml) helaas tot 02.00 kletsen spelen etc in bed, 02.15 nog 40 ml opgedronken. Om 03.00 sliep ze eindelijk... Vanmorgen 07.30 wakker vrijdag gaan we altijd babyzwemmen dus dan normaal altijd wel 1 slaapje, meestal duurt die dan 3 uur, vandaag was ze zo moe bij thuiskomst meteen op bed 11.30 uur, geslapen tot 13.00, om 15.30 weer op bedje en tot nu toe nog steeds wakker... Geheid dat het vannacht weer drama wordt..... Waar heeft ze last van sprongetje (alweer), 2e kiesje het is allemaal zo ander gedrag dan dat ik van der gewend ben.. Ook poept ze op t moment erg moeilijk misschien dat dit invloed heeft ?? Ik weet wel... Mama is moe!! Ik heb via Mp een babyprojector gekocht in de hoop dat de lichtjes kijken haar doen blijven liggen, want dit is eigenlijk het grootste probleem... Dekens heeft geen zin ze trapt ze af ondanks slaapzak maar wie heeft de gouden tip?? Sorry ti's best een lang verhaal geworden!!
Wat is nu verstandig dan toch proberen 2 slaapjes aan te houden of (tijdelijk) 1 x p. d naar bed... En met niet slapen na een uur eruit halen ofzo ik weet t het even niet (ohja de projector komt dit weekend of maandag denk ik)
Hai, mijn dochtertje is 3 april 1 geworden en ik herken het wel. Mijn dochter valt ook moeilijk in slaap, daarbij lijkt het ook verlatingsangst te zijn. Ik mag de kamer niet uit, maar met mij in de kamer valt ze niet in slaap..lastig. Overdag gaat het meestal wel goed, maar 's avonds raakt ze volledig in paniek. Ik houd haar vaste ritme aan, ik dacht in eerste instantie ook dat ze misschien toe was aan 1 slaapje. Maar ze is duidelijk moe, dus dat is het niet. Het is een fase dus ik troost haar wanneer ze dat nodig heeft. Meestal als ik het zat wordt, is het opeens over Succes!
wanneer je kindje moe is op bed leggen, wil het toch niet slapen dan maar weer eruit halen, slaapjes zullen dan even per dag verschillen en een ritme is ver te zoeken. maar die fase gaat weer over en heb je weer een makkelijke slaper als voorheen
Ohh vervelend die verlatingsangst! Als dat het nou was maa zodra als ik der plat neer leg, en de kamer uit ben, staat ze alweer, kom ik terug laat ze zich gauw vallen en maakt ze er een spelletje van.. En snachts er ook maar uithalen, laten spelen en dan bijv. Een uur later weer naar bed ?
Nou ik heb via Mp de alecto projector voor 10,- gekocht het is een stuk beter geworden qua blijven liggen... Maar ti's nog niet geweldig, met haar eerste dutje is het met 5 min zwaar zzzz 10.30- 12.30 Het 2e dutje is het probleem,14.00 koekje slokje thee om 14.45 wordt ze zeurderig hangerig knuffelig oogjes wrijven etc dus verschonen flesje dan is ze 15 - 30 min rustig en begint dan te kletsen knuffelen met knuffel,omrollen ze is dan ineens weer door der dipje heen,of ze heeft een volle poepluier. Probeer het nu een uur te trekken morgen dat ze om 16.00 op bed gaat of dat beter wil
Ons zoontje is met 11,5 maand over gegaan naar 1 slaapje. Die sliep altijd rond 10 uur 2 uurtjes en dan eind van de middag nog een uurtje of soms anderhalf. Rond de 11,5 maand werd hij eind van de middag wel moe en legde ik hem op bed zoals anders. En echt niet gaan slapen dus er maar weer uit. De volgende dag precies hetzelfde en zo ging het de hele week door. Hij werd wel moe maar toch niet genoeg om echt te gaan slapen (en wij hebben een best gemakkelijke slaper). Na 2 weken hem niet meer op bed gelegd maar even eind van de middag zijn speen gegeven. Elke dag eind van de middag heeft hij wel een dip maar met de speen voor een uurtje en hij was weer door zijn dip heen. At goed warm en ging de normale tijd op bed in de avond. Nu slaapt hij nog steeds 1 keer per dag en heeft hij eind van de middag zijn speen niet meer nodig omdat hij niet meer moe is (dan heeft hij eind van de ochtend wel heel goed geslapen voor zo'n 2 à 3 uurtjes). Ik heb hem altijd vrij gelaten in zijn slaapjes. Moe was naar bed en niet willen slapen dan niet en proberen we het later nog wel eens. Dan heb ik het wel over overdag want in de avond gaan we gewoon slapen.
@sofetje hoe snel valt hij savonds in slaap ?? Want als ze dus overdag 1 slaapje heeft is ze savonds meteen knocked out. Heeft ze 2 slaapjes dan duurt het 30 min ongeveer ( speentje sabbelen, knuffen met knuffel, tutlap)
Thomas gaat eigenlijk in de avond vaak meteen slapen. Soms net als vanavond rommelt hij nog een kwartiertje en gaat dan slapen. Naar bed brengen is nooit een probleem hier alleen toen hij in de middag niet meer wilde slapen wel. Huilen en dan moest hij eruit. Nu met 1 keer slapen gaat hij beide keren goed slapen.
Vandaag wel 2 slaapjes al viel ze vanmorgen ipv 10.30 pas 11.45 in slaap en vanmiddag om 16.00 na kwartiertje, vanavond ook direct.. Ik snap der niks van...
Dat is een fase, wij zijn er net doorheen. Alleen begon ze hier meer en dieper te slapen (2 flinke slaapjes op een dag, soms 2,5 a 3 uur per stuk). Haar bedtijd 's avonds werd daardoor noodgedwongen iets verlaat. Maar sinds een paar dagen zitten we op 1 slaapje in de voormiddag (van 12 tot 14 uur ongeveer, haar lunch is of daarvoor, of daarna), en gaat ze 's avonds weer rond 19.30 uur naar bed.