Moeder in cel na fatale overdosis zoontje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Gootje1988, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    In het nieuwsartikel staat dat hij dafalgan, Perdolan en Nurofen gekregen heeft. Dafalgan en Perdolan zijn allebei merknamen voor paracetamol. Ik heb al vaker gelezen dat veel Belgische moeders ( en wellicht vaders) dat niet weten. Ik denk dat er een kans is dat ze van beide de maximale dosering heeft gegeven zonder te weten dat ze daardoor een overdosis gaf.
    Nurofen (ibuprofen) mag je combineren met paracetamol, zeker na een operatie, maar dubbele dosis pcm + ibuprofen is wellicht teveel geweest.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij in 10 uur tijd 7 zetpillen met pijnstilling geeft (ongeacht of dat het dezelfde variant is of 3 verschillende) dan weet je wel zelf ook wel dat je aan het overdoseren bent hoor ;)

Neuzeke en Mammielove vinden dit leuk.
  3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Niet iedereen is even intelligent...
    Ik heb als verpleegkundige mensen wel vaker dingen met medicatie zien doen waarbij je denkt : Hoe dan??? Maar dat die mensen echt oprecht niet wisten hoe en wat.

Emilie69 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hebben ze deze jongen dan te vroeg naar huis gestuurd? Of zijn ouders te hoog ingeschat? En wat kan er dan gedaan worden om herhaling te voorkomen?

Lafelife en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Ik zit inderdaad ook in die groep, ik lees daar wel maar plaats bijna nooit iets. Ik was in shock toen ik het nieuwsbericht las. Het feit dat ze zo snel (een paar uur) na zijn overlijden ook heel actief was op de groep vond ik ook heel apart. Daarna gingen er elke dag wel foto’s van hem op de groep en het werd allemaal een beetje griezelig, bijna alsof ze de aandacht wel mooi vond.. Ze zal het vast niet bewust gedaan hebben maar dat knulletje komt niet meer terug en heeft hier niet voor gekozen. Ik vind het dan altijd weer zo naar dat die kleintjes totaal afhankelijk zijn van hun ouders en dit nu gebeurt :(

Hoe dan ook enorm verdrietig voor die kleine man, maar dat zij hulp nodig heeft mag wel duidelijk zijn. En dat haar man wil scheiden dat snap ik ook wel..

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk, even ervan uitgaande dat het geen opzet was, dat ze door de ervaring met haar dochter (die ook keelamandelen had verwijderd en toen heel veel pijn heeft gehad) ze zeker wilde zijn dat haar zoontje dit bespaard zou blijven. Mogelijk ook door iets egoïstischere motieven, dat ze niet zo goed tegen huilende kinderen kan (meen ergens gelezen te hebben dat dat bij zus zo was).
    Dus een niet al te slim iemand gaat dan op de Max dosering zitten. En aangezien je er van ibuprofen in 10 uur ‘maar’ max 2 mag, dan neem je gewoon ook twee andere pijnstillers om dat aan te vullen. Staat toch in de bijsluiter van elk medicijn afzonderlijk dat je er max x-aantal mag? Staat nergens dat dit in combinatie met andere medicatie niet geldt.
    Beetje zoiets als ‘een hond mag niet in de magnetron om te drogen’, maar een beetje simpel denken lukt mij best :)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hoef je niet intelligent voor te zijn. Dat staat gewoon in de bijsluiter hoor.
    Of deze moeder moet ook niet meer kunnen lezen??

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Emilie69 vindt dit leuk.
  9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Louise11110 vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk.
    Soms vliegt het besef me ineens zó aan als ik dit soort dingen lees; dat zulke kleine kinderen gewoon in alles volledig afhankelijk zijn van hun ouders en de mensen in hun omgeving.
    Je kunt er zomaar vanalles mee doen. En kinderen zuigen als een spons alle informatie om zich heen op.
    Hoe je met elkaar omgaat, hoe je je gedraagt, enz enz.
    Het hebben van kinderen is zó'n grote verantwoordelijkheid.

qwerty123, Lafelife en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Maar misschien was zij wel in de veronderstelling dat ze de bijsluiter snapt. Dus een belletje naar de huisarts was vanuit haar beleving niet nodig.

Emilie69 vindt dit leuk.
  12. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    ik zit ook in die groep

ik denk dat veel mama's niet weten dat dafalgan en perdolan eigenlijk hetzelfde is

vind het erg dat die mama naar de cel moet

mij lijkt dat niet met opzet gedaan want je dood niet zomaar iemand met paracetamol

13. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Vind het nog steeds bizar en eerst dacht ik nog van oke... Kan echt een foutje zijn geweest maar nu.... Een apotheek geeft medicatie mee en legt precies uit hoeveel en hoeveel tijd er tussen. Ook de arts doet dat voor en na een operatie uitleggen uit ervaring na amandelen verwijderen bij m'n oudste. Geen haar op mijn hoofd die daarvan afwijkt. Ook eerder te weinig dan teveel...
    Maar ook waar was die vader in die 10 uur?! Lag die te slapen tijdens al dat "gehuil"....?

14. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Als je een incognito tabblad opent kan je het lezen.

15. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113

BRUGGE - Een moeder (31) uit het Vlaamse Torhout is door het Brugse gerecht aangehouden, na de dood van haar tweejarige zoontje. De vrouw zou haar zoon nietsvermoedend een te grote dosis medicijnen hebben gegeven. „Het was een ongeluk”, zegt de moeder, en het parket lijkt dat te geloven. Maar toch moet ze naar de gevangenis.

„Ik wilde mijn zoontje alleen maar helpen. Ik had helemaal niet de bedoeling om A. iets aan te doen”, zo verklaarde S.V. dinsdag tijdens haar ondervraging. Al op 16 februari verloor ze haar zoontje. Nu negen dagen later, de dag voor ze haar kindje zou begraven, werd ze opgepakt en naar de gevangenis overgebracht.

De moeder trof haar zoontje op een zondagochtend dood aan in zijn bedje. In paniek belde ze samen met haar echtgenoot, de vader van de jongen, de hulpdiensten op. De hulpverleners konden alleen maar het overlijden vaststellen, schrijft Nieuwsblad.

’Onopzettelijke doding’
    Vanwege de jonge leeftijd van het kind werd er een onderzoek geopend naar de doodsoorzaak. Het gerecht beval een autopsie op het lichaam van de jongen. „Uit het onderzoek is gebleken dat dit overlijden het gevolg zou kunnen zijn van onopzettelijke doding”, zegt Frank Demeester, procureur bij het Brugse parket.

De wetsdokter zou bij het toxicologisch onderzoek een levensgevaarlijke dosis pijnstillers in het bloed aangetroffen hebben.

Operatie aan de amandelen
    De peuter werd onlangs geopereerd aan de amandelen. Na de ingreep mocht hij met zijn ouders naar huis. „Maar hij bleef huilen. Hij had pijn. Ik wilde hem helpen. Echt waar: ik had geen idee van de gevolgen”, zo verklaarde de moeder.

De medicijnen die het jongetje kreeg zouden volgens bepaalde bronnen eerder onschuldig zijn en bij de meeste gezinnen in de medicijnkast staan. Zo is er onder andere sprake van Perdolan. Alleen zou de vrouw een te hoge dosis gegeven hebben. Er is sprake van drie soorten verdovende medicatie.

Begrafenis
    Zowel de vader als de moeder waren de afgelopen dagen kapot van verdriet na het overlijden. Ze krijgen veel steun van familie en vrienden.

Het parket lijkt te geloven dat de vrouw niet de bedoeling had om haar zoontje om het leven te brengen. De onderzoeksrechter liet de vrouw aanhouden op verdenking van onopzettelijke doding. „Het gerecht zal daar haar redenen voor hebben”, zo klinkt het sereen bij de familie. „Al denken wij niet dat dit nodig was.”

Vandaag mag de moeder even de gevangenis verlaten, om de begrafenis van haar kindje bij te wonen. Daarna wordt ze teruggebracht naar de gevangenis. De raadkamer oordeelt vrijdag of de vrouw langer vast moet blijven zitten. Ze riskeert een gevangenisstraf van twee jaar.

16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dank je. Echt verschrikkelijk :cry:

17. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Hier ben ik het wel mee eens.
    Daarbij, dit kindje was al ruim een week voor het overlijden geopereerd aan zijn amandelen. Dus als hij al die tijd pijn heeft gehad eraan ga je toch gewoon een x terug naar de huisarts?
    En als hij dan ook nog eens gaat braken terwijl hij in zijn keel is geopereerd dan neem ik aan dat je ook daar wel even over nadenkt.
    Dat deze vrouw niet in de cel thuis zou horen vind ik echt een vreemde opmerking. Of het nou per ongeluk is of niet, haar kind is dood en dat is haar schuld omdat ze geen hulp heeft ingeroepen.
    Ik vind wel dat ze psychische hulp moet krijgen.

Wat zou die vader eigenlijk gedaan hebben al die tijd?

GossipGirlxoxo en Kangerootje vinden dit leuk.
  18. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Hier kregen we een schema mee vanuit het ziekenhuis wanneer welke pijnstiller gegeven mocht worden na het verwijderen van amandelen. Kind mocht toen eigenlijk alleen nog de 250mg zetpillen, vanuit het ziekenhuis mocht kind de eerste 2 dagen 500mg zetpillen. Dubbele dosis dus. Ik kan me voorstellen dat het advies in België niet veel anders is en dan zit je snel op een overdosis als je voor een aantal dagen zelfs dubbel mag geven voor de pijn.

19. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Hier diclofinac en een paracetamol zetpil. En dan inderdaad 8 uur ertussen. Meer niet. Geen haar op mijn hoofd dacht daar aan af te wijken. Gaf dan ook eerder alleen de paracetamol en had diclofinac over toen ze geen pijn meer had.

20. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Idd, ik had al vrij snel het idee dat de gewone dosis goed genoeg werkte. Kind kreeg alleen voor de nacht de 500mg. Overdag de 250. Stond verder allemaal super simpel beschreven, dus ik begrijp ook niet dat je zoveel pijnstillers geeft. Als je denkt dat het niet voldoende helpt bel je toch een arts?

Deel Deze Pagina