Moeder in cel na fatale overdosis zoontje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Gootje1988, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Moeder heeft al eerder aangegeven dat ze bang was hem wat aan te doen en hem wilde wurgen, die vrouw had gewoon al veel eerder hulp moeten krijgen.

GossipGirlxoxo en Kangerootje vinden dit leuk.
  2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Maar 7 zetpillen in 10 uur, dat is elke 5 kwartier een pil ofzo? Volgens mij voelt een kind nog aan dat dat niet goed is?

Kangerootje vindt dit leuk.
  3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik zit ook in die groep, arm ventje.
    En die berichten van haar waren inderdaad wat vreemd.
    Waarom bel je geen arts als hij zo blijft huilen..

4. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    Ik zot ook in die groep.
    Dit bericht heeft me erg aangegrepen...
    Van beide kanten.
    Arm mooi kindje, wat een verlies...
    Dat s vreselijk...
    Daarnaast hoor ik in mijn werk dit soort dingen veel vaker.
    Of t nu om volwassen/jezelf of kids gaat.
    Er word te makkelijk met pijnstillers omgegaan alsof t snoepjes zijn.
    Toevaak ik een ambu moet sturen of vergiftigingcentrum moet bellen.
    En k krijg dan ook nog wel te horen, maar als iemand pijn heeft dan doe je wat of grijp je ergens naar...
    Onbegrijpelijk soms maar ook de onmacht snap ik wel.

Het is en blijft verschrikkelijk wat daar is gebeurd en t was een prachtig mooi ventje..

Wat betreft de berichten van moeder, misschien pure wanhoop, er was zelfs een bericht van de oma..
    Ik weet het niet..

Toch denk ik veel aan dat mooi kereltje

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als je studeert voor verzorgende/verpleegkundige oid. beslaat een deel van je studie het uitrekenen van de juiste hoeveelheid medicatie. Je wilt niet weten hoeveel mensen daarop zakken.

Verder was mijn eerste gedachte ook: misschien door slaapgebrek dat ze niet meer goed kon functioneren.

Vreselijke afloop dit :(

citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Dan nog als verzorgende IG hoef je maar 80% goed te hebben met medische rekenen! Schandalig.... Ik heb wel 100% gehaald want vond het makkelijk maar inderdaad hoe wel geeneens 80% redde.... Voor vp moet je wel 100% halen.

GossipGirlxoxo en Louise11110 vinden dit leuk.
  7. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Het vervelende van die toetsen vond ik altijd dat je goed moest lezen en de formules moest weten. Zodra je het "verhaaltje" niet goed las was je antwoord fout. Zo ging het bij mij altijd:roflmao:

Ik denk dat, zelfs al had ze slaapgebrek, ze toch beter had moeten inzien wat ze deed. 3 pijnstillers geven in zulke hoeveelheden in 10 uur tijd is echt heftig. Dat doe je niet zomaar. Ik vraag me echt af waar haar man is in dit verhaal. Die had dat toch ook moeten inzien?

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

nou die vader was misschien werken ofzo?
    Mijn vriend is doordeweeks nooit thuis bijvoorbeeld.
    Misschien werkt die man wel in ploegendiensten

Ik ben daar ook zo panisch mee.
    Als er staat dat er 4 uur tussen een dosis moet zitten dan zit er minimaal 4 uur tussen.
    Absoluut niet dat ik al eerder weer iets geeft.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Misschien is ze echt niet zo slim en perfect de gebruiksaanwijzing gevolgt. Maar dan wel 3 gebruiksaanwijzingen van 3 soorten zetpillen. Er moet 4 uur tussen zitten meen ik. Wellicht dat ze o dan geef ik wel wat anders erbij, ook 4 uur ertussen. Zo kom je al snel aan elk uur zetpil en dan elk keer ander merk om maar te zorgen dat 4 uur er tussen blijft?? Niet de link gelegt dat het of of is maar en en heeft gedaan zonder besef van overdosis
    Weet niet in hoever ze in staat was en kind op te voeden,?

Elsss en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. caletto

caletto Actief lid

13 sep 2019
    224
    146
    43
    7 zetpillen in 10 uur kan natuurlijk ook betekenen: 1 zetpil, 3 uur later 3 (verschillende soorten) zetpillen tegelijk, daarna 3 uur wachten en weer drie tegelijk.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier ook alleen voor de operatie kregen ze een zetpil in het ziekenhuis met een sterkere pijnmedicatie, na de operatie (vlak voor het naar huis gaan) de dubbele dosis paracetamol en daarna een schema met de tijden waarop we zelf de 250 mg zetpil paracetamol moesten geven. Andere pijnstillers hebben wij niet meegekregen. Op de ibruprofen staat hier dat het voor kinderen vanaf 12 jaar is, neem aan dat dit in België ook zo op de doosjes staat.

Waar de vader was, tja heel simpel eigenlijk als mama het kindje steeds verschoont in een andere (slaap) kamer kan ze ongezien zetpillen toedienen. Maar huilde het kindje van de pijn in de keel of van de pijn aan zijn anus. Ik kan mij namelijk nog heel goed herinneren dat ik een ontzettende zere kont kreeg van zetpillen als kind zijnde, dat brandde gewoon.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Hoogst wss gaat dit over nurofen.. Daarvan zijn zetpillen voor kinderen vanaf 6 kg.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nurofen Kind 125mg mag zelfs vanaf 12.5 kg. Dat is ook inbuprofan. Zelf geef ik echt geen inbuprofan aan mijn kinderen. Ook geen nurofan. Dat zou echt uit de handel moeten

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
  15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    En dit staat ik bijsluiter

Een dosis hoger dan 200 mg/kg kan toxiciteit veroorzaken.

a) Symptomen van overdosering

De symptomen van overdosering kunnen zijn: misselijkheid, braken, abdominale pijn, hoofdpijn, duizeligheid, sufheid, nystagmus, wazig zien, tinnitus en zelden hypotensie, metabole acidose, nierfalen en bewustzijnsverlies.

16. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Snap je reactie maar wat zou ik mijn jongste dan moeten geven? ze reageert namelijk helemaal niet op paracetamol en krijgt daarom op advies van de arts Neurofen als dat echt nodig is. ze is nu 3 maar ze krijgt het al vanaf 2 jaar nadat de arts zag dat paracetamol écht niet werkt bij haar. Dat riep ik al met 3 maanden nadat ze paracetamol kreeg voor bijwerkingen van vaccinaties. Ik geef het ook niet graag maar wat moet ik dan?

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vanuit zh ok. Of op recept. Maar het wordt verkocht bij de Kruidvat en online drogist.
    Zulke dingen zouden niet in de vrije verkoop moeten .
    Snap dat het soms niet anders kan

18. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dat zou misschien wel verschil maken idd.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Ja maar het is nog altijd de bedoeling dat je heeft wat mag e.
    Zoek eens op wat de symptomen zijn van overdosering paracetamol?

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Hier kan je dit alleen bij de apotheek halen.

Deel Deze Pagina