Hebben jullie iemand uitgekozen om voor jullie kids te zorgen als jullie iets overkomt? Heb je dit ook vastgelegd ergens? Wie dan? En waarom? Is het verstandig om te doen? Ik denk er soms over na maar ik heb werkelijk geen idee wie we daarvoor zouden moeten benaderen behalve mijn ouders. Nu zouden ze de zorg wel aankunnen maar je weet niet hoe het over 10 jaar gaat. Mijn broer kan niet eens voor zichzelf zorgen laat staan voor kinderen en broers en zussen ml hebben allemaal al 3-5 kinderen van hunzelf... die zitten ook niet te wachten op nog eens 3 erbij en dat wil ik mijn kinderen ook niet aandoen denk ik. Voor onze vrienden geldt hetzelfde; hebben al minimaal 2 kinderen en willen er nog meer of ze moeten niets van kinderen hebben... Vind het zo moeilijk...ik wil er niet over nadenken maar ja mocht er ooit iets met ons gebeuren kan het maar beter wel afgesproken en geregeld zijn dan dat er dan nog eens een strijd om de kinderen komt of nog erger; niemand die ze wilt...
Eigenlijk niet, maar ik hoop dat mijn moeder dan nog fit en wel is om mijn zoontje op te voeden😁
Nee, niet officieel, maar onze 2 jongsten hebben een hele lieve peter en meter (broer van mijn man en een nichtje) Ik weet zeker dat zij heel goed voor ze zouden zorgen (mijn zwager heeft geen kinderen, maar had ze wel willen hebben) Bovendien is mijn oudste zoon 18, dus die zou ook nog meebeslissen en meehelpen. Ik weet zeker dat ze goed terecht zullen komen.
Ja zeker! Wij wilden niet dat er eventueel getouwtrek zou ontstaan bij de grootouders en ze ook belasten met de zorg voor 3 kinderen. Wij hebben vrienden van ons gevraagd en dit ook vast laten leggen in het testament. We hebben mijn broer als toeziend voogd aangesteld om de financiën te beheren. Mijn tip zou zijn om te kijken of er mensen in je omgeving zijn die op een zelfde wijze in het leven staan. Toen viel familie voor een groot deel af,...
Ja is ook een moeilijk onderwerp, maar wel verstandig om over na te denken. Wij hebben het aan mijn zusje gevraagd. Zij heeft gewoon de beste band met de meiden en houdt het meeste van ze, daarom weet ik dat ze bij haar altijd goed terecht komen. Ze is nu weer single na een relatie van 7 jaar, maar toch kiezen we nog steeds voor haar, ondanks dat ze alleen is. Mijn ouders hebben ook een superband met de meiden, maar die vind ik daar te "oud" voor, nu niet maar over 15 jaar wel. Mijn schoonfamilie is ook helemaal gek met onze meiden, maar niet zoals mijn zusje dat is, dat gaat veel dieper. Wij hebben wel bewust gewacht met iemand vragen, totdat we duidelijk wisten wie er het "closed" is met onze meiden, dat vinden wij het belangrijkst. We willen het wel graag vast gaan zetten, maar helaas kost het, via de notaris, een hoop geld.
Jij hebt zeker ook naar raising helen gekeken.... Ik had namelijk precies dezelfde gedachte naar mijn man uitgesproken vanavond. Hier zouden mijn ouders en broer geschikt zijn, maar idd over 10 jaar is dat natuurlijk anders. Moeilijk he?
Nadat toen die tijd mijn man verongelukte direct gedaan. Eerst zijn zusje maar na een bak ellende laten veranderen naar broer en zusje.
haha idd ja Toch een onderwerp wat je bezig houdt he...vooral als je eigenlijk echt niemand weet / geschikt vindt...
Ik dacht andersom. Stel als ik mijn nichtjes of neefje zou krijgen. Zou ik er dan voor zorgen? Mijn antwoord is meteen absoluut. Ik heb zelf helaas nog geen kinderen. Dus daar hoef ik ook nog even niet over na te denken. Ik heb de film ook bekeken.
Dat heb ik zeker vastgelegd. Mijn broer zal de voogdij krijgen mocht mij wat overkomen, ik weet dat hij alles zal doen wat in zijn macht ligt om haar gelukkig te maken. De financiën zullen naar mn vader gaan (ik heb niet veel maar wel een eigen huisje). Het leek me verstandig om die twee dingen uit elkaar te halen. Ik heb nog wel aan mn zus gedacht, maar zij heeft geen rust in dr donder en reist van hier naar daar, ik denk niet dat zij in staat is om voor een verdrietig meisje te zorgen. Mijn andere familie woont te ver weg, ik wilde niet dat zij na een evt. verlies ook uit haar vertrouwde omgeving gehaald zal worden. Het is verdrietig, maar zo belangrijk om eraan te denken en regelmatig na te gaan of de beslissing nog juist is (mijn ouders hadden heel lang oude vrienden waar ze ruzie mee kregen als voogd gehad)
Ja lastig is dat he! Wij hebben vooralsnog de broer van mijn man aangesteld. Ik wilde liever mijn zusje maar daar zijn de omstandigheden niet naar. Ik vind het wel belangrijk om dat vastgelegd te hebben, ook al kan dat veranderen.
Ja, dat hebben wij vastgelegd. Ik wil echt geen gedoe tussen de familie hierover. Ik weet dat mijn schoonfamilie vooraan zal staan net als mijn familie. Ik zou het vreselijk vinden als ze terecht komt bij mijn schoonfamilie bijvoorbeeld. Ik vind het prettig om dat zelf te kunnen beslissen, wat wij goed achten. Mijn beide broers zijn haar voogd
Dat vind ik ook een hele lastige! Dan denk ik meteen aan het extreemste geval; de 5 kids van familielid opvangen als zij er niet meer zijn. Dat is zo een moeilijke want we hebben het wel over 5 (!) Kinderen die het heel moeilijk hebben en zelf hebben we er ook 3... Ik denk niet dat zij voor ons kiezen maar stel dat is het moeilijk om nee te zeggen maar daar zou ik misschien toch wel naar neigen... ik zou niet weten hoe ik 5 kids erbij moet nemen qua ruimte en financiën en zonder mn eigen kids tekort te doen. daarom is het denk ik het fijnst als we iemand/stel vinden die geen kinderen heeft. Zomaar drie erbij nemen is niet niks... zouden jullie dat doen? Vier/vijf kinderen opnemen bij je eigen kinderen? Het is familie en weigeren voelt niet goed maar toch...twee kinderen zou ik anders vinden dan vijf...moeilijk dit...
Ja wij hebben een broer gevraagd en dat ook vastgelegd. Belangrijk de voogd niet per se je kind in huis hoeft te nemen. Zijn taak is om een goede plek te vinden voor het kind en meestal zal dat bij de voogd zelf zijn gelukkig.
Yes, wij hebben mijn schoonzus gevraagd. Zij en haar man zijn stapel op onze kleine meid, en volgt ook in grote lijnen dezelfde ideeën qua opvoeding door. Verder zijn het twee goed opgeleide mensen, met financiële zekerheid, ze nemen onze meid dus niet in huis vanwege het geld wat vrij komt, en zouden haar ook "kunnen hebben" als dit er niet bij zou zitten. Het klinkt snobistisch om daar rekening mee te houden, maar je wilt iemand die nu al nauwelijks rond komt niet opzadelen met de kids, en bijkomende kosten. Natuurlijk zijn wij beide verzekerd, kind krijgt een huis en geld mee als er iets met ons gebeurt. Wij vertrouwen mijn schoonzus en haar man dat zij dit enkel ten bate van onze dochter gebruiken (en zoon in de toekomst) Het is aan hun om te beslissen of het op dat moment het beste is het huis te verkopen, of in het huis te gaan wonen. Maar ook daarin vertrouw ik op hun oordeel.
Wij hebben het trouwens vastgelegd om getouwtrek te voorkomen, ik weet dat mijn schoonzus een persoon is die er op toe zal zien dat onze kids met beide opa's en oma's in contact zal blijven, en hier ook niet moeilijk over zal doen.
We willen het wel vast laten leggen, maar we hebben echt geen idee wie we daarvoor geschikt vinden. Dus we stellen het eigenlijk maar continue uit.. Ik weet niet waar we op wachten, misschien tot we bedenken ineens denken: die wordt het. Dus dan hopen we maar dat dat nog komen gaat.
Ja, mijn schoonzusje staat aangegeven als voogd voor als wij er niet meer zouden zijn. Fijn idee dat het goed geregeld is en het voorkomt eventueel getouwtrek.
Een voogd aanstellen betekent niet automatisch dat dat degene is wie voor de kinderen zal zorgen. Het is de taak van de voogd om een goede plek voor de kinderen te vinden. Wij hebben nu mijn moeder aangesteld. Als mijn zus of zwager over een paar jaar een stabiel leven hebben (nu nog studerend, geen eigen huis etc), zullen we 1 van hen kiezen. Dat weet mijn moeder ook Het is heel belangrijk om vast te leggen, want zo voorkom je ook dat je kinderen bij pleegzorg terecht komen of zelfs in een instelling (al dan niet tijdelijk). En ja, dat gebeurt echt. Van redelijk dichtbij meegemaakt. Het is ook belangrijk om 1 persoon aan te wijzen en geen stel. Mocht dat stel gaan scheiden en de kinderen wonen bij hen, is gelijk helder bij wie ze blijven.
We hebben het er wel eens over gehad. Mijn ouders zullen het absoluut niet kunnen. Schoonouders heb ik niet meer helaas. We hebben een szus en zwager waar ruzie mee is (zus & broer van man) 1 szus (zus van man) kan het lichamelijk niet aan. Blijft er over: 1 zus van mij. Gelukkig goede band. Niet altijd eens over kleine dingen, grotendeels op een lijn gelukkig.