moeder ingestort en man weer werken wat nu?????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Zoals jullie weten heb ik vanaf week 30 al weeen activiteit en moet ik totale rust houden. Afgelopen maandag ben ik opnieuw opgenomen in het ziekenhuis omdat de weeen waren begonnen.

Maar nu gaat mijn man volgende week weer werken en mijn moeder is ingestort en helemaal oververmoeid en door haar rug gegaan.

Mijn schoonmoeder is nou niet echt mijn vriending maar wil graag haar hulp bieden maar ze woont helemaal in maarsen dat is elke dag met de trein 2 uur. Dat is dus ook niet echt te doen

Ik weet het even niet meer hoor, ik heb bijna zoiets van nou ja dan komt die kleine maar :cry: :cry: ze wordt geschat op 2600 gram dus ze is aan de flinke kant.

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Femke, zou je via de Thuiszorg hulp kunnen aanvragen?

Veel sterkte met alles. Het zit je niet echt mee meid.

Pim

3. Niet meer actief

Via het transfer punt in het ziekenhuis heb ik het aangevraagd alleen hun gaven aan als het ziekenhuis zegt dat je totale rust moet houden maar geen hulp thuis hebt ze je in het ziekenhuis moeten houden.
    Ook is het probleem dat het vakantie periode is en er veel te weinig personeel is.

Alfa hulpzou ik wel kunnen krijgen alleen hebben we echt de financiele middelen daar niet voor

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    lastige situatie hoor, want als ze jouw opnemen in het ziekenhuis zit je nog steeds met je dochtertje die opgevangen moet worden. Zijn er niet vrienden of kennissen die jullie kunnen bijstaan??

Veel sterkte

Karin

5. Niet meer actief

Het probleem is dat vrienden ook hun werk hebben en huishouden en er zijn er op dit moment veel op vakantie.

6. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hoi Femke

Heeft je man op het werk geen regeling voor een aantal vrije uren als het thuis niet goed gaat vb kind ziek of als het met moeder niet goed gaat deze varieren tussen de 20 en 30 uur en worden vergoed door je verzekering als je aanvullend verzekerd bent.

7. Niet meer actief

jacoba heel erg bedankt daar had ik zelf nog niet naar gekeken

8. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    graag gedaan

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je man kan in dit geval ook zorgverlof opnemen. Het is van je arbeidsvoorwaarden afhankelijk of je doorbetaald krijgt.

Pim

10. Niet meer actief

Ik kan niks vinden bij mijn verzekering. ik ben zeer goed verzekerd bij zilveren kruis de beter af polis 4 sterren.

Mijn man hefet recht op 10 dagen zorgverlof en dan krijg je 70% uitbetaald. Verder heeft hij geen rechten dacht ik zo

11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    staat ook niet in je polis je moet even bellen of jullie verzekering het vergoed mijn man hoorde dat ook op zijn werk omdat hij een dag in huis was gebleven voor mij

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    is een persoonsgebondenbudget niks voor jou?? zo te lezen is dat wel iets waar jij voor in aanmerking komt...

Met een persoonsgebonden budget (pgb) kiezen mensen zelf een hulpverlener. Dit budget wordt vooralsnog bekostigd uit de AWBZ.

Iedereen die door ziekte, handicap of ouderdom zorg nodig heeft, komt via de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) in aanmerking voor een persoonsgebonden budget (pgb). Met dit budget kiezen mensen zelf hun hulpverlener en bepalen wanneer en op welke manier die hulp wordt verleend. Het pgb is een keuzemogelijkheid in plaats van of naast de hulp die zorginstellingen 'in natura' leveren.
    Het pgb bestaat sinds 1995. Het aantal mensen dat voor een pgb kiest, neemt ieder jaar toe. Begin 2006 maakten 80.000 mensen gebruik van de regeling. 95 procent van hen beoordeelt de zorg als goed of zeer goed.

zie hieronder voor meer informatie

http://www.minvws.nl/dossiers/persoonsgebonden_budget_pgb/

succes meid..

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het is dat je zo ver weg woont, anders was ik je komen helpen, hoor! ;)

14. Niet meer actief

renate heel erg lief van je meid

Je kunt idd zoiets aanvragen bij het awbz alleen duurd dit gemiddeld 1 a 2 weken voordat alle informatie verwerkt is en ja dan zit ik in principe in een veilige situatie dus weet niet of dit echt te doen is op dit moment ik kan eens gana bellen zal jullie op de hoogte houden

15. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Wat vervelend meid! Zoveel ellende in 1x...
    Hoop echt dat jullie kleine meid niet meer lang op zich laat wachten ;)

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zover ik weet is het PGB voor mensen die echt langdurig zorg nodig hebben. Daarnaast is PGB ipv zorg in natura. ALs je geen recht hebt op hulp, krijg je ook geen PGB.
    Ik denk niet dat Femke daarvoor in aanmerking komt?!

Femke, veel sterkte en succes met het vinden van een oplossing!!

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    En PGB aanvragen duurt maanden en als zelfs chronische zieken het al niet meer krijgen of word afgepakt dan zul je het nu ook niet krijgen denk ik

Deel Deze Pagina