de fontanel van mij dochterje is nog steeds niet dicht voelt aan als een duk in haar hoofdje ! wie herkent dit!
ik herken het niet ik weet wel dat het tussen de 12 en 18 maanden dicht zou moeten zijn, tenminste als je zoekt op internet. Ik zou als jij je er zorgen over maakt je huisarts raadplegen! succes Jette
Vigo's fontanel is ook nog niet helemaal dicht. Voelt ook als een klein deukje nog. Ik dacht dat het tot 24 maanden zo mocht blijven?
Hier op het Cb vertelde ze ook dat de fontanel rond het 2e jaar dicht moet zijn. De arts zei ook dat het juist beter was als het 2 jaar duurde dan 18 maanden ivm de groei van de hersenen. (niet gezegd dat het anders perse slecht is, hè?) Bij Jelle voel ik ook nog steeds een deukje ter grootte van een vingertopje en Jelle is 20 mnd.
Mijn dochter is 2 jaar en 4 maanden en heeft ook nog steeds een kleine opening, een vingertopje. Volgens de CB-arts was er geen reden tot zorg. Zeker niet wanneer haar hoofdje in het 1e jaar gelijkmatig is gegroeid. Waarschijnlijk heeft ze gewoon een grote fontanel....
Mijn dochtertje is 2 jaar en haar fontanel is ook nog niet dicht. Zowel zij, als haar broertje, hadden bij de geboorte een zeer grote fontanel...zeker 4 vingers breed. Dan duurt het vaak ook wat langer eer het dicht is. Ik maak me er geen zorgen over.
nee het klopt wel dat het tot 2 jaar is die van owen is ook nog niet dicht zit nog een klein gaatje ach komt wel als ze er van het cb zorgen om gaan maken zullen ze echt wel verder kijken
Bij Merel is ie ook nog niet dicht, opening ong. 1 cm groot zit er nog. Op het cb hier zeiden ze dat ze liever zagen dat hij ook het 2e jaar nog niet helemaal dicht was. Dus geen reden voor paniek of zorgen..... Zo hebbend e hersenen nog alle ruimte om te groeien.
bedankt voor jullie reactie ik had gisteren het cb opgebelt en de wijkverpleegkundige zij ook dat het tot 2 jaar kan duren! dus ben weer gerust gesteld