verjaardag en drinken voor de kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Even een dillema of benieuwd hoe jullie er over denken.
    Zaterdag vieren wij de verjaardag van ons zoontje. Meestal heb ik pakjes drinken voor de kinderen omdat dat weinig geknoei enz geeft. Maar nu komt er een kindje (is er niet altijd ivm gescheiden ouders, maar deze keer dus wel) wat niet echt maat kan houden.
    Ik ben echt geen krent en als de kinderen na 1 pakje er nog 1 of 2 willen doe ik niet moeilijk. Er is ook een overvloed aan eten en iedereen mag s avonds mee eten. Maar de laatste keer dat dit ventje er was heeft hij 7:$ pakjes leeggedronken. Eerlijk gezegd vind ik dat volstrekt onnodig.
    Ouder zegt er niks van. Mijn man probeerde de vorige keer al om hem gewoon even niks meer te geven:), maar hij kwam er gewoon zelf om vragen. Zeggen dat het op is vind ik lastig omdat wanneer hij aan de derde of vierde wil beginnen een ander kindje pas de tweede wil ofzo en die wil ik eigenlijk wel gewoon geven.
    Je krijgt niet meer vind ik ook nogal bot.

Daarom misschien maar gewoon bekers drinken dan?

Wat zouden jullie doen?

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Goh, heb je zo'n dorst? Kijk eens, een bekertje water! ( en dan eens kijken of ie nog zo'n dorst heeft)

3. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik zou wel pakjes kopen en dan gewoon tegen dit kindje zeggen 'je hebt nu wel even genoeg gehad' als ie voor de zoveelste keer komt vragen of hem gewoon een glas water geven. 7 pakjes leeg drinken vind ik niet normaal en ik neem toch aan dat ie dat thuis ook niet doet.

4. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik zou hem gewoon melden dat er voor ieder kind een aantal pakjes is gehaald en dat als hij zijn deel heeft gehad hij dus gewoon drinken in een beker krijgt. Anders gewoon rietjes kopen tegen het knoeien.

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Eens met de eerdere reacties: je kunt in jouw huis, tijdens jullie feestje best aangeven dat het genoeg is geweest, als de ouders dat niet doen.

Ik zou na 2/3 pakjes zeggen dat hij water kan krijgen.

Als het mijn zoon zou betreffen, zou ik er geen problem mee hebben dat hij hierop wordt aangesproken door de gastheer/gastvrouw. Maar ja, ik zou er zelf al wat van gezegd hebben.

Denk je dat zijn vader of moeder moeilijk gaat doen als jullie hem geen 7 pakjes drinken geven?

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dit dus. Als ouders er zelf niks van zeggen, zelf doen. Jouw huis, jouw regels.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nou moeilijk doen, ze komen gerust achter hem aan de keuken in om te zeggen dat tie nog graag een pakje wil en dat dat van hen best mag.

8. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik zou gewoon wat extra pakjes kopen.
    Als het kind voor een 4de keer komt vragen om een pakje, zou ik denk ik wel ff aan de ouders vragen of hij zoveel pakjes mag.
    Als het van hen mag, dan ga ik er geen probleem van maken.

Voor mijn eigen kinderen zou ik wel een maximum hanteren, maar die zouden nooit zoveel drinken.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Echt? apart! Nou heb ik nog een dreumes dus ik neem sowieso een rietjes beker mee of pak een plastic bekertje en giet er water in of vraag om diksap daar. Ik zou toch echt als ouder zeggen na 1 a 2 pakjes en nu kun je water krijgen. Maar goed daar heb jij niks aan.

Ik zou toch iets zeggen na 2 pakjes van goh heb je echt zo'n dorst? De andere kindjes willen ook pakjes dus kijk eens ik heb water voor je. Of je koopt een fles diksap/ranja erbij en geeft hem dan een beker ;)!

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Oei, dat maakt wel lastiger. Toch vind ik dat je prima kunt zeggen, dat je per kind een beperkt aantal pakjes hebt ingekocht en dat je het zo wel genoeg vindt.

Jammer is dat, dat men een feestje gelijk vindt staan aan onbeperkt snaaien.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    oh heel vervelend zulke situaties.

Ik denk toch dat ik het kindje zou melden dat hij nu een beker ranja/water mag omdat de andere kindjes ook graag nog een pakje willen drinken.

Als de moeder/vader dan toch mee de keuken in gaat ook gewoon melden dat het kind nu al 4 pakjes (ofzo) op heeft en dat hij nu beker ranja mag omdat er anders geen pakjes overblijven voor de andere kinderen.

Of je haalt inderdaad meer pakjes en laat hem lekker zuipen :D

En dit is niet een probleem wat zich alleen tot de kleinere kinderen beperkt hoor, had hier afgelopen verjaardag 2 tieners, die de hele tijd met koptelefoon en tablet tegen elkaar aan zaten geplakt en toen ze merkten dat ze naar huis gingen (ouders riepen hun) op de tafel afstoven en hun giegeltje nog even volpropten met hapjes.

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Maar het is jouw voedsel of drank en jouw centen. Bovendien drinkt hij misschien de pakjes op en dan kan een ander kindje geen 2e pakje drinken. Voor iedereen hetzelfde dus en als ze zeggen dat het van hen mag zeg jij: hier, pak maar water. Anders hebben de anderen straks niks meer.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit. Je hebt drinken voor de lekker en drinken voor de dorst. Als hij echt dorst heeft, dan kan hij zoveel water krijgen als hij wil.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het zou mij weinig kunnen boeien wat de ouders vinden. Mijn huis, mijn regels. Net zoals optreden tegen gillen/op de bank springen/op tafel klimmen/bij de hondenmand: ik wil het niet hebben, dus het gebeurt niet. Wat je thuis doet moet je zelf maar weten, maar in mijn huis bepaal ik wat de regels zijn.

15. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    7 pakjes drinken? Hoop dat het joch sterke tanden heeft.

Ik zou zeggen dat kind wat water mag, als hij zo'n dorst heeft.

16. tuc

tuc Niet meer actief

O ja dat soort dingen laat ik ook niet toe hoor. Maar als het om eten en drinken gaat klinkt het zo ongastvrij voor mijn gevoel.
    Maar idd dat er evt niet genoeg is voor de andere kinderen is wel een goeie.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als jij pakjes wil geven moet je dat doen.
    ik zou wel een opmerking naar de ouders geven. Niet omdat hij 7 lekkere pakjes drinkt maar ook de hoeveelheid vind ik extreem veel. Al is het water, zoveel drinken op een verjaardag vind ik toch wel heel veel. Misschien dat er iets medisch is?
    of is zoveel drinken normaal?
    of op voorhand bekend maken dat je 3 of 4 pakjes per kind hebt gekocht. Daarna water met eventueel een beetje diksap.

18. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier heb ik een natnek die drinkt zo 8 tuitbeker van 200 cc over de hele dag leeg. En heeft ook echt dorst! Dus ik snap het wel van dat jochie maar ik snap jouw als gastvrouw ook. Ik zou zeggen na 3 pakjes dat je ook nog aanmaak limonade hebt en dat de pakjes nu voor de andere kindjes zijn.

19. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik zou gewoon extra halen, dat zijn de kosten niet, lijkt me. En als die ouders het goed vinden...tja, wie ben ik om hen of hun kind daarop aan te spreken? Mijn kinderen mogen het niet, maar als zij het goed vinden...

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik doe op feestjes altijd 1 flesje voor een kind met naam die steeds gevuld kan worden. Met water of ranja/limonade

Die flesjes van fruit shoot bijvoorbeeld. Dan haal ik het etiket er af...en maak er iets leuks op met stickers..

Dan is de eerste ronde dus de fruit shoot en daarna kunnen ze komen bijvullen.

Knoeit ook niet en is niet zo duur.

Deel Deze Pagina