moeder koortslip, kust peuter met lipblaaspad

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie1982, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Precies!

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Druk maken om niks? Behalve als het om 'super'jonge kinderen gaat? :(

Dan geef je toch ook toe dat er risico's zijn?! ;) Leeftijd speelt geen rol dan.

3. knap

knap Niet meer actief

#23 knap, 25 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2013

Ze was een beetje dom;)( ik dan):)

4. Mama sinds 2009

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Dus hersenvliesontsteking (bij een baby) voorkom je wel....en een besmetting met herpes voor de rest van je leven voorkom je niet? :$

5. knap

knap Niet meer actief

:( ga er maar niet eens verder op in....;)

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou er toch ook echt niet blij mee zijn hoor!
    Waarom risico nemen als het niet nodig is?
    Ik zou het ook echt niet willen hoor, en zou eigenlijk pissed off zijn.
    Ze gaat niet dood van 1 keer geen kusje geven?
    Beter voorkomen als genezen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het echt niet grappig vinden..

zit nu met mn jongste met een soort van zelfde euvel, een vriendin van mij heeft 2 weken terug ongeveer opgepast met een koortslip en hem misschien besmet. Of hij heeft dus gewoon last van aften/schimmelinfectie oid in combinatie doorkomende kiezen of hij heeft nu dus z'n eerste herpesinfectie te pakken want zn hele mond zit vol zweertjes.

8. Mama sinds 2009

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    dan druk je jezelf waarschijnlijk niet goed uit als je wat anders bedoelt...

9. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is geen kapje, het is een klein rond pleistertje, dat vaak niet eens het hele gebied bedekt.

Ik denk dat je zelf de volgende keer iets assertiever moet zijn en gewoon nee moet zeggen. Je kunt nu boos zijn op je moeder omdat ze je een beetje voor het blok gezet heeft, maar je hebt zelf gezegd: Niet op de mond
    Daar heeft ze naar geluisterd.
    Ik zal niet zeggen dat er geen kans is dat ze iets oploopt, maar denk dat de kans niet heel groot is in dit geval.

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nou dit dus....gadver, moet er niet aan denken.
    Ik vind eerder dat oma zich aansteld omdat ze perse een kusje moet geven :(.

11. knap

knap Niet meer actief

Misschien wel.

Reageer misschien anders dan de rest omdat oma toch haar best deed om een kus te geven met wat bescherming? Die kritiek van haar moeder was niet nodig dat staat (stond) ook in mijn eerste stukje.

Snap ook dat de andere het anders zien. En misschien onderschat ik het gevaar daar in. Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Zou zelf ook niet een kind een kus geven met een kapotte lip. Maar heb dat eigenlijk ook nog nooit gehad! Wel mijn moeder vaak maar ondanks dat ik nooit een koortslip gehad.? Weet verder dan ook dan niet hoe het zit.

Vond alleen omdat t.s in haar openingspost toegaf aan angst en paniek storenissen. Dat ze misschien van uit dat oogpunt er een groter probleem van maakte( En misschien heb ik het mis)

:)

12. Mama sinds 2009

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Tof dat je nog reageert.

Je hebt duidelijk geen ervaring met koortvirus, gelukkig maar ;). Maar dan is het wellicht ook niet handig om stellig op een topic te reageren. Je reactie met 'wat' bescherming zegt al genoeg...want is het ook voldoende? Dan is het toch veel verstandiger om even af te zien van een drammerige oma-kus? ;)

13. knap

knap Niet meer actief

Een voordeel heeft het wel. ( heb weer wat geleerd);)

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar die compleet pads zijn toch juist ter voorkoming van besmetting?

Ik ga toch de site eens checken.. Volgens mij deed oma niks verkeerd :)

15. Mama sinds 2009

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Voordelen van COMPEED® Lipblaasjes Patch

COMPEED® Lipblaasjes Patch Total Care® Invisible verbergt, beschermt en bevordert het herstel zodat lipblaasjes snel en discreet verdwijnen.

7 voordelen

Bevordert het herstel
    Dekt het blaasje onmiddellijk discreet af
    Vermindert pijn
    Vermindert het risico op verdere besmetting via het letsel
    Vermindert roodheid, zwellingen en blaasjesvorming
    Verlicht kriebel, jeuk en branderigheid
    Helpt om korstvorming te voorkomen

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja die pads zijn nou niet dat je zegt van yoehoe, die is lekker veilig nu.

17. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mn moeder nog even gebeld en ze vindt me sowieso een aansteller. maar goed. het is geen blaasje nog maar een bultje zonder vocht erin zegt ze. ze smeert al met zovirax en heeft er toen mijn dochter kwam waar ik bij was een compeed pad opgedaan. volgens haar heeft ze haar zover mogelijk bij haar mond vandaag een paar kusjes gegeven. meer bij haar oortje
    nou ja, ik weet t niet. t zit me niet lekker maar ik kan het niet meer veranderen. mijn ouders vinden me al snel een zeilerd omdat ik dus een angststoornis heb. ze hebben er wel begrip voor maar ze vindtdat dit wel kan. ze weet het gevaar van besmetting zelf ook. ik heb baby foto's van mezelf waar mijn moeder me vasthoud en ze een mega koortslip heeft. zee. ik ben nooit heel ziek geweest ervan. heb qel ook last van koortslippen. zegt dat ze er vroeger nooit op lett

18. Mama sinds 2009

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Dit heeft echt niets mee je angststoornis te maken hoor!! Je bent terecht een bezorgde moeder. ;)

Enne...bij je oor kun je ook besmet worden met het herpesvirus...dit beperkt zich helaas niet tot alleen de lip....ik zit al jaren met een besmetting in/rond mijn neus :(. Dat je moeder vindt dat het wel kan getuigd dus niet van het gevaar van de besmetting kennen ;).

19. flerk

flerk Niet meer actief

Als je het ECHT niet wilt hebben en er daarna zoveel last van hebt, moet je het ook ECHT niet meer toelaten. Ik heb geen angststoornis maar deed ook 'moeilijk' toen mijn schoonmoeder steeds met een dikke vette koortslip aan kwam zetten en net deed of dat ding niet bestond. Dan moest IK zeggen dat ik niet wilde dat er gekust werd. Op een gegeven moment heb ik zelf die pads gekocht omdat ik een koppige schoonmoeder heb. Die heeft ze wel opgedaan en dat heeft me wel gerustgesteld, maar dan nog vond ik het vervelend. Dus ik snap je goed. Maar nogmaals, laat het niet toe als je er zo overstuur van raakt. Liever op dat moment meer stress dat achteraf bijna-chronische stress.
    Verder denk ik dat het positief is dat ze niet op de mond gekust heeft. Hoop dat je het los kunt laten.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja weet je wat het is... Als jij het niet wil... Het is wel jouw kind.
    En wat je moeder ook zegt... Het blijft jouw kind :)

Je hebt nu gecheckt of je angst compleet irreëel is of niet.
    Volgens mij kunnen we concluderen dat het niet puur door je angststoornis veroorzaakt is.
    Dus terug bij punt 1: het is jouw kind :)

Deel Deze Pagina