cao verpleegen verzorgingstehuis vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Degene die in de zorg werken weten dat er een voorstel van het cao door vele vakbonden is goedgekeurd, alleen de fnv gaat er nog niet mee akkoord.

Nu willen ze bij ons op het werk dat er een vaststellingsovereenkomst ondertekend wordt zodat ze kunnen gaan uitbetalen.

Nu vind ik het geen slechte cao, alleen het verlofmandje dat daar uren uitgehaald worden en er weer uren komen voor rouw en trouw kost best wel wat uren.
    Dit is 1 van de redenen dat de fnv niet akkoord gaat en volgens mij willen die een hogere salarisverhoging als de 2,65 % (dacht ik zo even uit mijn hoofd) die er nu is.

Nu is het zo dat je met een vaststellingsovereenkomst akkoord gaat met de voorwaarde zoals die er nu liggen wat uitbetaling betreft.
    Dus pakt het gunstiger uit kun je daar geen aanspraak meer op maken.

Nu heb ik wel contact gehad met mijn vakbond en mag ik hem daar heen mailen als ik hem binnen heb en dan kijken hun ernaar.

Maar ik vroeg me af of er meer zijn die met dit zitten doordat het cao nog niet goedgekeurd is door de fnv en wat doen jullie?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat is dus dé manier van de werkgevers om "een bom te leggen" onder het liggende CAO-bod en zo spelen ze dus de diverse vakbonden/werknemers uit elkaar.
    Ik zou dus niet akkoord gaan, dan maar wat langer wachten op je geld/dagen etc.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou ook wachten. Fnv probeert er voor ons nog wat meer uit halen. De plannen die er nu liggen zijn sigaar uit eigen doos merendeels.

Mijn werkgever reageert niet eens op de brieven mbt aansprakelijk stellen voor de gemiste ort..

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou er ook even niks mee doen. Ik ben ook lid van de FNV en zij maken zich nu bijvoorbeeld hard voor die gemiste ORT. mijn baas wil graag dat ik iets onderteken zodat ik een percentage van mijn gemiste ORT uitbetaald krijg en dat schijnt dan gedeeltelijk uit eigen zak betaald te worden. door vakantie uren in te leveren. Tenminste, zo begreep ik het.

terwijl als ik het met de online calculator uitreken hoeveel ORT ik nog te goed heb:$
    no way dat ik daarmee akkoord ga;)

5. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Hoe kan je dat uitreken of zien hoeveel gemiste ort je tegoed heb?
    Bij ons willen ze er meerdere jaren over doen om uit te betalen anders gaan ze falliet??

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

voor degene die het intressant vinden ik wil per pb wel even sturen hoe ze het bij ons willen gaan uitkeren, maar ik wil dit niet openbaar zetten.

Wij krijgen dus ook ons ort over de afgelopen 5 jaar uitbetaald (tenminste de betreffende collega's) wat ik eruit begrijp.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina