Moeder laat kind liever achter in Spanje dan dat het vakantie viert met vader.

Discussie in 'De lounge' gestart door Novastar, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dit is niet helemaal waar, ik neem aan dat op de toestemmingsformulieren de data aangegeven staat zoals in de uitspraak van de rechter? Of in ieder geval een verwijzing daar naar.

Ik zou even contact opnemen met centrum IKO, zij kunnen je zwager hierbij het beste adviseren en ondersteunen. Zeker gezien vanaf het punt dat je al aangeeft dat zijn ex ook voorafgaand aan de vakantie de omgangsregeling niet na kwam. En contact leggen met de betrokken jeugdzorgmedewerker of de crisisdienst.

Als er maar 2 plaatsen in het vliegtuig waren dan had zij hier eerst contact over moeten opnemen met je zwager en had ze alles in het werk moeten stellen om hun zoon naar Nederland te krijgen volgens afspraak. Enkel mededelen dat hij nog daar is en pas 3 weken later terug komt is niet voldoende.

2. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Oh wat zielig voor dat arme ventje :(
    Als je tot zoiets in staat bent hou je toch een stuk meer van jezelf dan van het welzijn van je kind.
    Ik kan me er niks bij voorstellen dat ik mijn zoon helemaal alleen achter zou laten 3 weken en ook niet bij zijn eigen oma en opa. Dan ben je echt niet gezegend met een liefhebbende moeder :(

Ik zou zeker alle instanties hierover inlichten, zou geen seconde langer wachten, het kan uiteindelijk alleen maar in het voordeel van je zwager werken en iedere stap is er 1 toch? Sterkte!

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Maar dan kan die man toch ook niet met haar zoontje terug reizen? Want daarvoor moet je zwager toch ook schriftelijk toestemming voor hebben gegeven dan omdat het ook zijn zoontje is?

Want ontzettend rot zeg :x

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Grenscontroles met de auto zijn meestal wat minder secuur. Op de meeste plekken rijd je zo door. Dat is voor vliegreizen wel anders.

Een collega van me had hier ook problemen mee. Na een meerdaagse bijeenkomst in Zuid Afrika zou haar man met de kinderen komen om nog even vakantie te vieren. Stonden ze op het vliegveld in het Verenigd Koninkrijk, hielden ze de kinderen tegen. Zij had netjes een formulier ondertekend, maar er had dus een getuige bij moeten zijn om te controleren dat de handtekening echt van de moeder kwam. Dat is in het VK op dit moment allemaal heel streng. Misschien dat het elders meevalt.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.702
    113
    He dat is raar, je moet er toch een kopie van het paspoort van die ouder bij hebben, en dan is het maar zaak dat de marechaussee zijn personeel goed opleidt om de echtheid van handtekeningen te controleren aan de hand van die in het paspoort

Ontopic: moeder claimt een overmacht situatie (wat inderdaad nergens op slaat, waarom vloog zij niet met zoontje terug). Ik begrijp jullie bezwaren omtrent het dan maar gaan halen van je neefje, maar ik denk dat het jouw zaak sterker, en die van haar veel zwakker, maakt als vader poeslief en uiteraard schriftelijk aanbiedt om zoontje in Spanje te gaan halen. Haar beurt om met een nieuwe k*tsmoes te komen. Je advocaat krijgt de cc'tjes.

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Wow ik lees met een knoop in mijn maag dit verhaal...
    Heftig. Als je ex schoonzus dit bewust doet om haar ex dwars te zitten, sorry dan heb ik daar geen goed woord voor over.
    Arm kind....

7. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik las het topic van ts al met open mond maar dit is me toch ook wel een stuk schandalig zeg jeetje. Dan denk je de kennis in huis te hebben om dit goed, efficiënt af te ronden loop je tegen zo'n bjz aan. Jeetje mina. Gelukkig is alles goed gekomen!

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb net nog contact gehad met de vriendin van mijn zwager en ze hebben geen adresgegevens van de ouders van de nieuwe partner van mijn ex-schoonzus. Er is ook geen telefonisch contact. Er is nog niemand naar hun woonplaats gereden dus er is nog steeds wat twijfel of ons neefje echt in Spanje zit maar de vriendin van mijn zwager denkt van wel. Ik vroeg haar waarom er nog niemand is gaan kijken en ze zei dat het toch geen zin had. Ook al is hij daar, dan verzinnen ze wel wat anders. Ik heb het idee dat ze de moed beginnen te verliezen. Zo erg!

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Snoopy en Sija, ik heb jullie een pb gestuurd. Bedankt!

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik geef je reactie door aan mijn zwager. Het punt is wel dat mijn ex-schoonzus waarschijnlijk sowieso al niet van plan was om haar zoon naar zijn vader te laten gaan. Het zou me niet verbazen als ze dit in Spanje, met haar nieuwe schoonouders, hebben zitten bedenken.

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen

N a v dit bericht DIRECT opgeven als vermist!!!

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Kan dat? Zijn moeder weet toch waar hij is?

13. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dan moet ze vader vertellen waar zoon is. Doen hoor!!!

14. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ps, mocht je omgeving Eindhoven zoeken. Stuur me een pb ik rij wel langs hoor. Met alle liefde

15. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Blijkbaar niet!
    Als er geen telefonisch contact is etc Hoe weet zijn moeder dan of hij daar is?
    ik denk dat hij als vader zeker op dit moment recht heeft om hem op te geven als vermist

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Er is geen telefonisch contact tussen mijn zwager en zijn zoontje. Ik ga er vanuit dat mijn ex-schoonzus wel contact heeft. Ik heb het wel even aan mijn zwager doorgegeven dat het een mogelijkheid is om zo achter de adresgegevens te komen.

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wat verschrikkelijk treurig dit verhaal. Ik zou wel iets ondernemen! Wat nu als tegen het kind gezegd is 'wij vliegen vast naar huis en papa komt jou ophalen'................ Dan is het kind straks ook nog teleurgesteld in papa. (onterecht, maar dat weet het kind niet) en zie dat maar eens goed te maken.
    Sterkte ermee.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Vreselijk voor je zwager. Ik zou gek worden als ik niet bij mijn kind kon...al was het maar even bellen.

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hij heeft hem voor het laatst gesproken op de laatste schooldag (22-7). Omdat hij zijn zoontje al een paar weken niet gezien had en hij ook niet dacht dat dit snel ging gebeuren heeft mijn zwager de school gebeld en gevraagd of hij zijn zoon mocht spreken. Dit mocht van de directeur en hij heeft hem een fijne vakantie gewenst en gezegd dat ze elkaar na de vakantie weer zien. Mijn zwager had dus al verwacht dat zijn drie weken met zijn zoon niet door zouden gaan maar zo'n actie als nu zag hij niet aankomen. Sinds dat telefoongesprek hebben vader en zoon elkaar niet meer gesproken. Echt triest. Ik zou echt gek worden als het om mijn kind ging. Ik zit er nu al zo mee.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Mijn maag draait om...echt...

Deel Deze Pagina