Moeder laat kind liever achter in Spanje dan dat het vakantie viert met vader.

Discussie in 'De lounge' gestart door Novastar, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Triest dat je zo laag kan zinken over de rug van je kindje

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Het is toch te gek voor woorden dat die vrouw ondanks regelingen e.d. hier zomaar mee weg kan komen? Maar zeker wel iedere maand haar hand ophouden voor de kinderalimentatie? Dat mag je zwager dan wel weer want o wee als dat niet netjes op tijd op de rekening wordt gestort? Het erge is dat zulke vrouwen vaak geen schaamte kennen. Walgelijk.

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik word er echt boos om dat mensen zo egoistisch kunnen zijn :x

Ts: inderdaad misschien een idee een mail/bericht terug te sturen vanuit zwager dat hij dan graag de contact gegevens wilt hebben en dat hij met alle liefde zijn zoontje in Spanje daar gaat ophalen. Dit dan ook bewaren! Zo kunnen de instanties zien dat hij er zoveel mogelijk aan doet om contact te krijgen met zijn zoontje. Echt hij moet blijven vechtten hoe zwaar het ook is. Anders heb je kans dat de rechter daar over valt.

Heel veel succes gewenst daar.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dit wel een goeie. Bij als vermist opgeven gaat een rechter misschien wel denken dat zwager het wil laten escaleren en krijgt hij op zijn flikker dat hij niet gewoon het adres heeft gevraagd. Je weet maar nooit. Als zwager een mail stuurt dat hij hem wil halen zal zij vast reageren dat dit niet kan, dan is het heel duidelijk dat zij fout zit. Straks zegt ex-schoonzus nog dat zwager hem toch die weken niet wilde, dus zou zeker (zwart op wit) actie ondernemen.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Dit vind ik een hele goede.

Ik heb echt geen goed woord over voor dat mens. Wat ben je voor een loeder als je je kind weghoud bij vader en dan ook nog eens kílometers verderop. :x

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Volgens de vriendin van mijn zwager heeft hij op advies van de raad van kinderbescherming niet gereageerd op de mail met als reden om niet in een discussie te geraken. Mijn ex-schoonzus weet heel goed wat haar plichten zijn en dat er best andere oplossingen waren. Het is gewoon kwade opzet dus met een mail zou hij niks bereiken. Omdat mijn zwager meteen contact heeft opgenomen met jeugdzorg en zijn advocaat weten de instanties wel dat zijn intenties goed zijn.
    De vriendin van mijn zwager vertelde net dat ze wel de adresgegevens hebben. Die hebben ze vorig jaar gekregen toen de verstandhouding redelijk goed was. Dat was me eerder deze avond niet duidelijk. Ze weten dus wel waar ons neefje is. Dat scheelt alweer iets.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb absoluut geen tips voor je.
    Maar damn wat kan ik hier boos om worden zeg!
    Hoe durf je als moeder zijnde je zoon de tijd met zijn vader te ontzeggen. En dan ook nog eens op deze manier.

Sterkte voor je zwager! Hopelijk kan die snel zijn zoon weer in zijn armen sluiten!

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Zorg dat zwager echt alles zwart op wit heeft staan. Ook het advies van de advocaat! Een telefonisch gesprek is nooit te bewijzen wat er gezegd wordt. Wel kun je de telefonische gesprekken opschrijven met tijdstip en datum en wat er toen besproken is. Dit allemaal in een logboek bijhouden. Zo kan de rechter ten alle tijden zien hoe hard vader vecht voor de kleine.

9. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Hoe moeten stief opa en oma hem dan naar Nederland brengen? Zij hebben toch ook geen papieren e.d.?

Ik zou je zwager aanraden om zsm die papieren op te vragen. Werkt ex hier niet aan mee, tja, dan vind ik dit toch verdacht veel op ontvoering lijken. Het kind kon immers door pech niet mee naar Nederland, als moeder zou je er dan alles aan moeten doen om hem wel hierheen te halen.
    En het zou natuurlijk belachelijk zijn als stief opa en oma wél papieren zouden mogen hebben.

En dat je zwager toestemming heeft gegeven voor de vakantie met moeder: logisch. Maar hij heeft toch geen toestemming gegeven om het kind langer te houden, ook al is er pech? Hij kan hem in principe gewoon opeisen. Hij staat in zijn recht. Overigens vind ik dat hij dit juist kan gebruiken in zijn proces om het kind bij hem in huis te halen. Dit is nou niet echt het toonbeeld van een goede moeder.

Daarnaast denk ik dat het alleen maar goed is om het kind weg te halen. Anders kan hij juist het gevoel krijgen dat papa hem in de steek laat, er was hem immers beloofd dat hij ook bij zijn papa zou zijn. Het is echt belangrijk dat hij goed opgevangen wordt, kinderen van vijf begrijpen écht heel veel. Hij heeft een veilig thuis nodig.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het zou heel goed kunnen dat de nieuwe schoonouders wel toestemming hebben gekregen om met ons neefje te reizen. Maar dan wel alleen van zijn moeder en omdat zij "vreemd" zijn voor hem hebben ze volgens mij (en een paar zp-ers) van beide ouders toestemming nodig en van mijn zwager hebben ze dat niet. Maar zij gaan met de auto dus ze hoeven niet door de douane. Dat scheelt een hoop. Mijn ex-schoonzus vindt dat ze er goed aan doet om haar zoon bij zijn vader weg te houden want zij denkt dat hij daar niet veilig is (ze heeft aangifte gedaan van kindermishandeling, zie eerder in het topic) en ze frustreerde al voor de vakantie de bezoekregeling. Wij hebben het idee dat er ook slecht over mijn zwager gesproken wordt waar ons neefje bij is. Wat er dus in dat koppie omgaat kunnen we alleen maar raden. De laatste keer dat ik ze samen zag was het wel gewoon een vrolijk mannetje en blij om bij zijn vader te zijn.

11. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Jeetje zeg wat een drama verhaal
    Geen tips voor je, maar vind het verschrikkelijk voor je zwager en voor het arme kind die zomaar achter word gelaten voor een paar weken bij ouders van haar nieuwe vriend.
    Dan ga je echt wel heel ver om je statement te maken, hem bij zijn vader te onthouden!
    Dat jeugdzorg ed hier ook zo weinig mee doen vind ik ook ernstig, dit zou toch zeker voor de rechter niet goedgekeurd worden.

12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat betreft die 'mishandeling' weet je niet wat er nu gebeurd is want je was er immers niet bij. Als mijn kind moeilijk rode billen zou hebben en aangeeft dat papa dat gedaan heeft zou ik ook op mijn hoede zijn dat er iets gaande is. Ik begrijp dus ook ergens wel dat de situatie kan ontstaan dat zijn ex hem ziet als een gevaar. Je kunt eigenlijk niet oordelen over een situatie waarvan je niet beiden kanten kent / meemaakt.

Los daarvan, kind hoort nu bij vader te zijn en is achtergebleven in Spanje. Moeder wil kind nu niet bij vader brengen, dan moet vader het kind gaan ophalen. Zeker omdat er een adres bekend is zou ik dat toch doen. Met de auto of het vliegtuig.

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #113 Novastar, 19 aug 2016
    Laatst bewerkt: 19 aug 2016
    Ik ben ervan overtuigd dat mijn zwager zijn kind niet mishandelt. Mijn ex-schoonzus heeft al vaker aangifte gedaan en er is nooit iets uitgekomen. Het is ook steeds naar aanleiding van een blauwe plek die ieder kind van vijf wel eens heeft. Één blauwe of rode plek wijst niet meteen op kindermishandeling. Zelfs al heeft mijn zwager hem een tik op zijn billen gegeven, ik ben echt tegen slaan maar één tik is nog steeds geen kindermishandeling. En natuurlijk ben je op je hoede als je iets vreemds ziet maar zij slaat meteen helemaal door. Mijn ex-schoonzus zoekt gewoon steeds een excuus om haar zoon bij zijn vader weg te houden. Wat mijn neefje erover zegt klinkt ook echt verzonnen en aangepraat. Achter sommige opmerkingen zegt hij ook letterlijk "zeggen ze". Ik vind dat meer kindermishandeling. Ze zegt ook dat mijn zwager haar geslagen heeft tijdens hun huwelijk. Nu kan hij erg boos worden en er waren tussen hen echt heftige ruzies maar ik heb bij mijn zwager blauwe plekken en krassen gezien op zijn lichaam en bij haar nooit. Nu weet ik natuurlijk niet zeker of die er niet waren maar als er al geslagen en gevochten werd kwam dat van beide kanten of in ieder geval van haar want van dat laatste heb ik het bewijs gezien. Wat een gezin hè?

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Wow, ik begrijp nog steeds niet dat er zo moeders bestaan. En dat het recht in Nl zo krom is dat je ondanks een regeling van de rechter als vader geen poot hebt om op te staan als je je kind niet mag zien. Ik vind dat er op zulke dingen serieuse dwangsommen mogen staan vanaf de eerste keer. En dit ook al meteen in de eerste uitspraak over de regeling mag staan.

Hoop dat je zwager hem snel weer mag zien. Echt te erg voor woorden.

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je gaat mij niet vertellen dat die man geen dagje langer kon blijven om dan op een andere dag een vliegtuig terug te nemen. Niet alle vliegtuigen zijn vol. Desnoods vlieg je naar België en ga je verder reizen met de trein. Wat is me dat nu voor een komedie zeg! Ik wordt hier zo kwaad van. Ocharme dat kind dat daar nu met vreemde mensen zit voor 3 weken lang... Ik had op 14 jaar al heimwee toen ik voor 3 weken met de ouders van een vriendin naar Spanje ging, laat staan zo een jong kind...

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb dit hele draadje net nog een keer gelezen en ik ben zooo boos! :x Ik snap gewoon niet hoe het mogelijk is dat de haat voor je ex zo groot is, dat het de liefde voor je kind aantast. Als je echt pure liefde voor je kind hebt, dan ben je in staat om in zijn belang te handelen. In het geval van deze vrouw heeft de haat voor haar ex haar liefde voor haar kind verteerd. Vreselijk. Arm kind.

Als dit andersom zou zijn en en vader zou zijn kind na drie weken vakantie niet terug brengen bij de moeder. .. berg je maar. Dan heb je echt alle poppen aa het dansen! Denk je echt dat alle instanties zich dan ook zo passief opstellen? Ik word er echt pissig van!

Sorry, je hebt helemaal niks aan deze post, maar dit maakt me gewoon zo boos. Ik blijf jullie volgen in hoe het verder gaat en hoop dat de lopende zaak in zijn voordeel wordt beslist, zodat vader en zoon meer tijd met elkaar zullen hebben.

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik snap dat ook nooit zo bij vechtscheidingen. Hoe kun je elkaar zo haten? Je hebt toch ook ooit van elkaar gehouden? Genoeg om te trouwen en een gezin te stichten in ieder geval. Hoe kan dat zo omslaan? Vooral als er verder geen dingen gebeurd zijn als vreemdgaan of bedrog op een andere manier. Mijn zwager en ex-schoonzus waren al vanaf hun 16e bij elkaar en hoewel het een relatie van highs en lows was kozen ze toch steeds weer voor elkaar. Na de geboorte van hun zoon ging dat ineens niet meer. Hij was pas 1,5 toen ze uit elkaar gingen. We zijn nu vier jaar verder en er is nog steeds gedoe.

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Gelukkig zijn het niet volstrekt vreemden voor hem. Vorig jaar zijn ze er ook op vakantie geweest en de vader van de partner van mijn ex-schoonzus komt regelmatig naar Nederland en verblijft dat bij hen thuis. Maar toch, het zijn niet zijn opa en oma, zelfs geen familie. Ik kan me niet voorstellen dat de band tussen hen en ons neefje dusdanig is dat hij naar hen toe gaat als hij bang is of als hij troost nodig heeft. Een kind van die leeftijd heeft zijn vader of moeder nodig. Ik snap mijn schoonzus echt niet.

19. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou bcc gebruiken. Dan reageert ze niet anders dan anders omdat ze ziet dat het naar de advocaat gaat.

20. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    #120 Dizzy, 19 aug 2016
    Laatst bewerkt: 19 aug 2016
    Ik heb niet alle pagina's gelezen.

Kan hij geen kortgeding aanspannen en EISEN dat zijn zoon per direct terug naar Nederland en naar hem komt? Sorry maar ik vind de houding van je zwager ook maar een beetje afwachtend/laks/onbegrijpelijk. Zijn kind zit daar wel met voor hem (zwager) vreemde mensen terwijl het zijn vakantietijd is.

En bij geen kortgeding, mail versturen dat je het kind gaat ophalen, advocaat zichtbaar in de CC en per ommegaande het adres en telefoonnummer wilt hebben waarop je de mensen in Spanje kunt bereiken. Misschien haar laten opdraaien voor de kosten, dat zou je later nog kunnen bespreken.

Overmacht is het als er een staking is en ze allemaal 2-3 dagen later in Nederland zouden zijn. Je laat toch gvd je kind niet achter, arm ventje zeg.

Deel Deze Pagina