Ook al is dit toch wel een luchtig topic. Soms erger ik me wel groen en geel aan de in mijn ogen, op dat moment, 'overlast' van buiten. Altijd als mijn lieve koter op bed ligt na 13:00 lijkt het wel of de hele wereld mij expres treitert. Als je er écht op let, holymoly. Zoonlief slaapt aan de straatkant, ons huis is 0,0 geïsoleerd en we wonen ook nog eens aan een vrij drukke straat. (achteraf denk ik ook, WAAAAAROM wonen we hier?) En nou slaapt mijn zoontje ook nog eens vrij licht. En altijd, ik zeg, altijd als ik m'n zoon dus op bed leg gaat het los. Vrachtwagens, onnodig toeteren naar bijv. het huis van de overburen die dan ook nog eens niet thuis zijn. Brommers met een nét té lekke uitlaat. Wandelende oude vrouwtjes, die niet praten, maar schreeuwen tegen elkaar. Om over een groep wielrenners maar niet eens te spreken. De ene keer wordt hij wel wakker. Andere keer niet. Maar gisteren bulderde er ook weer een vrachtwagen langs. En ja hoor, wakker was meneertje. Herkenbaar? Zitten jullie ook wel eens met samen geknepen billen te hopen dat je kind door slaapt door alle 'herrie' buiten?
Hier een goede slaper maar altijd als hij net in bed ligt komt de post. Of hij nu om 11 of om 13u gaat slapen. Gelukkig word hij er niet wakker van maar dat maakt soms echt veel lawaai. En in de lente/zomer komen altijd 50 motorrijders langs als hij net in bed ligt. Of 100 wielrenners, die maken nog meer lawaai dan die motorrijders
Herkenbaar....... wij wonen in een rustige straat, maar altijd als zl in bed ligt komt er net een scooter langs denderen met een lekke uitlaat. Of de buurvrouw komt terug met haar 2 lawaaischoppers. Die kunnen echt niet zachtjes doen, moeten altijd schreeuwen en met de deuren en hekjes knallen. Zo vreselijk irritant! Ik heb ook echt het idee dat ze het er om doen.......
Heb al anderhalve week een ziek kind thuis wat erg slecht slaapt. Zaterdag was heel de dag rustig naast ons. En om 19:00 uur begon de buurvrouw ineens te boren en heel de keet te verbouwen... kan dat nou niet ff overdag denk ik dan.. Vervolgens was het 21:00 stil en viel zoon in slaap om vervolgens om 23:30 weer wakker te worden van een blaffende hond welke zijn behoefte in de tuin mag doen.... Pffff
Wij wonen ook niet al te stil, al is het wel een dorp, haha. Wij wonen aan een kanaal, aan de overkant is de hoofdweg, daar denderen ook vrachtwagens af en aan(is een doorgangsweg naar grotere plaatsen). Gelukkig valt de herrie in huis wel mee, we hebben sinds kort ook dubbel glas boven, ook waar dochtertje slaapt(is 1,5). Maar zomers is het wel meer herrie, het is soms zo warm dat ik echt het raampje op haar kamer op wil laten staan voor ventilatie. Dan lijkt het idd net of iedereen dan opeens herrie gaat maken als ze slaapt; de buren met electrische grasmaaiers, vrachtwagens, trekkers die voorbij denderen langs ons huis. Dat laatste doen wij echter zelf ook aan mee, haha, we hebben namelijk een boerderij. Daardoor is dochter wel gewend aan herrie, ze slaapt er meestal gewoon door heen in de zomer periode, het is eerder dat ze wakker word vd warmte. Maar ik kan me voorstellen wat je bedoeld ja. Ik was zelf hoogzwanger in de zomer, ik wou smiddags op bed een dutje doen, dat lukte echt niet met buren die in de tuin bezig waren, en al dat verkeer wat langs rijd. Net of je op die momenten álles hoort als je zo moe bent....Heel irritant!
Haha erg herkenbaar. Ik heb hier een héle lichte slaper die middagdutjes vaak al niet zo nodig vindt, dus dat samengeknepen billen gevoel heb ik regelmatig. (Al blijf ik het 's nachts erger vinden..)
Ja joh hahahaaha of de hond van de buren gaat blaffen, er belt iemand aan met collectie bus en de postbode laat de brievenbus flink klepperen..hahhaa..of ik ben de was boven aan het doen en vergeet het geluid van mijn mobieltje uit te zetten, gegarandeerd dat er tig appjes tegelijk binnen stromen en ik niet een twee drie bij mijn mobiel kom in mijn broekzak..hahahaha..
Hier vond ik het vooral erg in de tijd dat de kindjes nog een ochtendslaapje hadden. Zo rond 10.00 op bed en dan begonnen de kippen en de haan van de buren een lawaai te maken. Élke dag rond die tijd. En dan al vanaf 7.00 in de morgen. Dus als ik al eens een keer uit kon slapen waren die verdomde kippen mijn rust toch aan het verstoren. En sinds een week of 2 heeft de 16-jarige jongen uit de straat een eigen scooter. Hij gaat minstens 4x in de week een stukje rijden. Geen probleem zou je zeggen, maar hij rijdt alleen hier de straat door, heen en weer. Dus elke 30 seconden hoor je het geluid opbouwen en weer afbouwen.