dagcreme veroorzaakt exceem - geld terug?

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

Ik heb - ivm zwangerschap - een creme gekocht zonder schadelijke stoffen (dacht ik) en met UV bescherming van Chanel. Na de eerste dag en de dagen daarna brak mijn huid uit in bobbeltjes, rode plekken en inmiddels lijkt het wel exceem. Ik heb de creme iets van 4 dagen gebruikt (ik dacht, dom genoeg dat ik er gewoon aan moest wennen).

Natuurlijk stop ik met die creme, maar... (ik durf het bijna niet te zeggen) die creme was rond de 70 euro! :) Kan ik mijn geld terug krijgen? Misschien dat er hier in de lounge wat gewiekste rechten-studenten zitten die me kunnen helpen?

Liefs, zilvervos

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Volgens mij kan je het niet meer retourneren want je hebt ht al gebruikt.
    IK gebruik ook dure cremetjes enzo maar vraag eerst een monster die ik een week of twee kan proberen voor ik z'n prijzige aankoop doe.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Je kan het altijd even vragen bij de winkel. Ik bestelde het vroeger via een vrouwtje van de camping en daar kreeg ik het wel vergoed, dat hadden hun standaard in hun algemene voorwaarden, maar dit was dan ook specifiek voor mensen die al exceem hebben.

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Je zou het kunnen vragen, je kan even kijken of het geparfumeert is, want dat is een bekend iets wat exzeem kan veroorzaken.

Maar ja...stel dat je allergisch bent voor aardbeien en je weet dit niet, je koopt een doosje en krijgt een allergische reactie, dan krijg je ook je geld niet terug.

Het is niet zo dat de winkelier die jou dit product verkocht heeft, heeft geweten dat jij er een reactie op zou krijgen.
    Zou der winkelier nou gelogen hebben over een bestandsdeel is het weer een ander verhaal, maar ja, dat is in dit geval niet zo.

Maar terug gaan en aangeven kan altijd toch?
    Misschien heb je geluk :)

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb eens een creme van biotherm gehad. Ik kreeg hier ook uitslag van. Ik kon het gewoon terug brengen bij Douglas.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou met de winkel contact opnemen, ik weet dat ik bij meerdere zaken terug zou mogen brengen als ik er uitslag van krijg.

7. Alita

Alita Niet meer actief

even contact opnemen idd.....
    Volgende keer mischien eerst een proefpakje vragen...

8. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ligt er denk ik ook aan waar je het gekocht hebt, maar het makkelijkst is gewoon even de verkoper vragen of je het nog kan retourneren.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou het ook even aankaarten bij chanel je weet maar nooit :)

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je kunt het vragen maar in die van chanel zit parfum, ik krijg daar ook eczeem van.

Van biotherm is dan weer 'anders' want dat is zgn voor de gevoelige huid..

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Zowieso ook aangeven bij Chanel zelf...
    Bedrijven doen vaak leuke excuses ;)

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou het zeker proberen om te vragen want het potje was echt duur zo te lezen.

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik ga het inderdaad maar even navragen bij de winkel, daar had ik nog niet aan gedacht. De mail naar Chanel is al onderweg. voor hetzelfde geld is er iets met deze "batch" mis en kan ik andere vrouwen behoeden voor hetzelfde gedoe.

Echt, ik schaam me stuk... want ik had na het UV/kankerverwekkende stoffen verhaal in de media al contact gehad met Clinique (die had ik toen gekocht tegen zwangerschapsmasker en gewoon om mijn huid rustig te houden). Er bleek oxybenzone in te zitten en dat blijkt uit onderzoek mogelijk schadelijk voor de zwangerschap (laag geboortegewicht), werkt in op je hormoonhuishouding en is welicht/vrij zeker (afhankelijk van wie je gelooft) kankerverwekkend. Ik was zo boos, met zo'n bekend merk dat ik het uiteindelijk mocht terugsturen naar clinique.

En nu dan opnieuw het hele verhaal (net anders) opnieuw met Chanel. Ik wordt een professionele klager :). Zo ben ik anders nooit, hoor. Maar zelfs de apotheker schrok vandaag van mijn huid. Het ziet er echt uit alsof ik een huidziekte heb! Chanel hydromax is trouwens wel heel lekker, die kende ik al... en deze zou hypoallergeen moeten zijn. Maar goed, je weet het inderdaad nooit, je zal net bij die 1% horen die er niet goed op reageert. Hopen maar de winkel me verder wil helpen.

Oh ja, inmiddels van Eucerin een zonnebrand dagcreme gekocht... voor 17,00 euro. En ik mag 'm terugbrengen als ik slecht reageer... veel beter! :D

14. augustus

augustus Niet meer actief

JA met chanel kan je zeker terug gaan..
    Heb in een parfumerie gewerkt en die merken nemen bij klachten het product terug..

15. augustus

augustus Niet meer actief

Overigens gewoon naar de winkel terug gaan, is veel sneller...
    Dan kunnen ze je gelijk adviseren en evt. een proefje mee geven om eerst te testen

16. 4days

4days Niet meer actief

Dit is nooit een reden waarom je iets niet terug mag brengen. Dit geldt namelijk alleen als je je gewoon ineens bedenkt dat je het toch niet hoeft. Als er iets mis is met het product mag je het gewoon geopend terug brengen. (wat ook logisch is, hoe moet je anders weten dat het spul niet deugt?)

Volgens mij HOEVEN ze het niet terug te nemen, omdat jij gewoon allergisch reageert, het ligt niet aan hun product. Maar een beetje fatsoenlijke winkel zal er over het algemeen niet moeilijk over doen.

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja idd ,dat klopt even niet meer aan gedacht. Ja dat zal idd dan ook vast de reden zijn geweest dat ik het zo makkelijk terug heb gekregen:D

18. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik zou er gewoon mee terug gaan naar de winkel. Ik heb weleens iets soortgelijks gehad met een hele dure make-up, ben toen terug gegaan naar de iciparis en kreeg gewoon mijn geld terug :)

Deel Deze Pagina