TILBURG - Een groep vrienden redt sinds donderdagochtend zoveel mogelijk vissen in de Tilburgse vijver De Lange Jan van een dood door zuurstofgebrek. Volgens een van de mannen, Tilburger Boris Gobels, heeft iemand van het waterschap het zuurstofgehalte van de vijver gemeten. Dat zou nog geen 1 procent zijn en daardoor sterven de vissen. Normaal gesproken is het zuurstofgehalte in deze tijd van het jaar zo'n 8 procent. De vrienden vangen de vissen en zetten ze over in het nabijgelegen kanaal. Dat doen ze zelf omdat de brandweer niet komt helpen. Ook visvereniging De Ruisvoorn, waarvan ze lid zijn, zegt niet veel te kunnen doen. Een telefoontje naar '144 red een dier' liep ook op niets uit. De eerste slecht ervaring met 144 is binnen.
dus die moeten maar zuurstofgebrek hebben en doodgaan ? ik vind niet dat die beestjes zo'n dood verdienen hoor, en ik vind het hardstikke goed van deze jongens/mannen dat ze de vissen overzetten op een nabij gelegen kanaal zodat die vissen tenminste kunnen leven.
Nee, maar ik snap de ophef niet naar 114.. geen enkele instantie doet iets voor vissen (ook niet als je vis thuis ziek is) dus de verwijzing naar 114 snap ik niet.. Maak er dan 'geen enkele instantie doet iets'
Er zijn gewoon dierensrtsen waar je met je vis naartoe kunt hoor. En als 144 niks doet aan vissen moeten ze het ook niet red een dier noemen.
Dat wilde ik ook net zeggen, de koi karpers van mn schoonpa zijn vaak genoeg bij de 'vis dokter' geweest haha. En kunnen ze niet beter een pomp in de vijver hangen, dat er beweging in de vijver is en dus zuurstof in komt.. apart..
ik snap je gedachten gang niet maar waarom mag je dan tijdens bepaalde maanden niet vissen en doe je dit wel krijg je gewoon een bekeuring dus vind ik op het moment dat vissen hulp nodig hebben dit ook horen te krijgen dus alle lof voor de jongens
Alle dieren horen geholpen te worden. Bij de dierenambulance hebben wij vaak zat vissen uit sloten moeten halen, of water in de sloot moeten laten spuiten. Een dier is een dier, en elk dier verdient hulp als dit mogenlijk is. En dat 144 zegt dat ze dieren redden en dan niks doen, dat snap ik niet. Als het nou zou gaan om een platgetrapte mier en ze komen dan niet, oke dat begrijp ik. Maar voor vissen niet komen, dat snap ik echt niet. En we praten hier niet over een stel guppies. Hoe moeilijk is het nou om even die vissen in het kanaal over te zetten?Blijkbaar voor hun te moeilijk. 144 red een dier, behalve een vis.
Dat is wel een beetje raar dat je dat zegt! Vissen zijn ook dieren, hebben ook gevoel en leven ook! Ik vind het ook erg goed dat die jongens de vissen hebben geholpen! Je laat de vissen toch niet doodgaan als je dat ziet?
Hier doen ze echt niks voor vissen hoor.. En met mijn vissen kon ik niet bij de da terecht.. Maar goed, ik ben getrouwd met een visserman dus sowieso niet eerlijk
En ook al 'zijn het maar vissen'.. die liggen straks anders wel allemaal aan de oppervlakte te rotten, mag volgens mij ook niet voor de volksgezondheid.
Het is heel sneu voor die beestjes, echt waar. Zo gevoelloos ben ik ook weer niet, maar ik snap de ophef niet.. Maar goed, ben al weg..
Goed van de jongens dat ze dit doen. Vind het de reactie van het zijn maar vissen ook erg vreemd. Wij hebben dat hier ook een keer gehad in onze woonplaats, het waren toen niet een paar vissen maar echt honderden, was een heel raar gezicht. Heel veel mensen hebben toen ook geholpen
Het gaat niet om 10 vissen ofzo he, weet niet of je het weleens gezien hebt in een stadsvijver? Dan drijven er echt honderden vissen aan de oppervlakte.
Wat is precies het verschil dat Roeltje zegt: we hebben het hier over een vis en tussen jouw opermerking dat er dus blijkbaar nog een verschil is tussen een vis en een guppie en een mier. En als we dan toch bezig zijn, dan snap ik niet waarom niet iedereen in opstand komt over het feit dat vissers een haak door zo'n vissenlip trekken, ze eruit halen, soms lekker naar zuurstof laten happen, omdat ze ermee op de foto willen, uit hun handen laten vallen en zo'n vis in blinde paniek het water in hupst. Ga je dan ook naar zo'n visser toe en vraag je hem dan ook waarom hij een vis aan het mishandelen is?