Januari 2014 is het huis van mijn vader verkocht , de 2 broers die daar woonde zijn toen beide hun eigen gang gegaan. 1 is drugsverslaafd en kwam op straat (meerdere redenen waarom geen van mijn broers of ik hem in huis wilde hebben). Echter heeft hij zich nooit uitgeschreven op dat adres, met als gevolg dat die mensen enorm veel post krijgen van hem. Het is geen leuke post, namelijk brieven van politie, incassobureau deurwaarders enz. Die mensen weten alleen mijn adres en sturen dus zijn post door naar mij! Terwijl ik het eigenlijk helemaal niet meer wil ontvangen. Ik weet van mijn broer ook geen adres en naar alles wat ik bel krijg ik te horen dat ze het dan maar gewoon daarnaartoe blijven sturen. Wij hebben allemaal geen contact met die broer dus weten niets van hem. Nu zat er dus vorige week weer een dikke envelop bij mij in de brievenbus met een briefje erbij van de bewoners of ik er aub wat aan kan doen want ze worden gek en lichtelijk bang van alle post. Maar wat kan ik er nog aan doen?? Al een jaar lang zegt de gemeente ja hij staat daar ingeschreven dan moet hij zich uitschrijven maar dat weigert hij. Toen we daar weggingen(met de verkoop van het huis) zei hij doodleuk: het kan me niet schelen allemaal ik blijf hier voor altijd ingeschreven staan! Al een jaar sturen we alle post terug maar het blijft komen! Want ja hij staat daar nog ingeschreven... Ik heb eigenlijk melij met die mensen die daar nu wonen, maar we staan allemaal machteloos! Niemand kan wat doen. Weet iemand hier nog iets wat we kunnen doen?
Als ik hun was zou ik alles retour afzender sturen. En nagaan in GBA of hij daar nog ingeschreven stAt. Zo ja; laten uitschrijven. Ik heb in mijn oude woning zelfs deurwaarders aan de deur gehad, oude bewoner was echt broke-ass en huis is verkocht op veiling. Ik gaf altijd aan dat die er niet woonde en of ze hun administratie konden gaan doen. In het GBA stond hij namelijk niet meer op mijn adres. Post retourneerde ik altijd en hield op een gegeven moment op.
apart, ik wist niet dat dat nog kon, dat die ingeschreven kon zijn bedoel ik, wow heftig weet niet wat je kan doen,
de bewoners kunnen een onderzoek aanvragen bij de gemeente. Als hieruit blijkt dat hij er niet woont kan de gemeente hem uitschrijven. Dat heet een adresonderzoek.
Wij hebben dit ook gehad toen we dit huis kochten. Ik heb altijd op de envelop 'retour afzender -geadresseerde woont hier niet' Na een half jaar was het over.
De bewoners van het huis kunnen zelf een adresonderzoek laten doen, of je kunt de post retour zenden aan de afzender met bericht dat desbetreffende niet op het adres woont en er geen adres bekend is. Daarnaast is het, volgens mij, zo dat uiteindelijk de gemeente uit eigen beweging een adresonderzoek zal starten waarna hij uitgeschreven wordt. Even contact opnemen met de gemeente en de situatie uitleggen, erbij zeggen dat jij nu alle post ontvangt maar jij ook geen idee hebt waar hij verblijft. In het GBA zal hij dan de notitie: geen vaste woon- of verblijfplaats/vertrokken naar het buitenland zonder opgave van adres krijgen. Als het goed is ben je dan van het probleem af!
Helaas staat hij in het GBA daar nog steeds ingeschreven, dat heb ik een uurtje geleden nagevraagd bij de gemeente. post sturen wij al vanaf januari 2014 terug maar het blijft komen. Zijn zorgverzekering wil er pas wat aan doen als hij ook daadwerkelijk is uitgeschreven. Hem laten uitschrijven proberen we dus ookal een jaar. Hij krijgt nu zelfs post van gemeentebelastingen enz. Maar wat ik begrepen heb stond er ook een deurwaarder aan de deur vorige week.
Helaas ben ik dus niet van dat probleem af. Ik kan geen adres onderzoek aanvragen omdat ik niet op dat adres woon. (ik probeer nu wel contact te zoeken met die bewoners zodat hun dat kunnen doen) Maar ik heb de situatie elke maand proberen uit te leggen bij de gemeente en het enige wat ze zeggen is, Wij kunnen niets doen want hij staat daar ingeschreven,
Lekker kastje muur verhaal van de gemeente! De huidige bewoners moeten hier iets aan doen, wellicht kort door de bocht maar dit is niet jou probleem. Ok, wel een beetje omdat de huidige bewoners de post naar jou doorsturen. Zij zullen er ook mee geholpen zijn als er gewoon niets meer komt dus zij zullen nu actie moeten ondernemen bij de gemeente. Succes!
Vreemd dat de gemeente dat zegt, ik heb het weleens meegemaakt dat door een fout met veranderen van adres er een adresonderzoek vanuit de gemeente gestart werd naar mijn nieuwe adres. Dit was snel opgelost, maar desalniettemin werd dat onderzoek uit hun eigen beweging gedaan nadat de bewoners van het oude adres om informatie hadden gevraagd bij de gemeente wat ze konden doen Het enige wat je dan nog kunt proberen is idd de bewoners van het adres vragen of ze een adresonderzoek aanvragen. Kun je hen geen brief sturen o.i.d? Aangezien ze jou alle post doorsturen staat hun adres op de brieven toch? En in de tussentijd alle post blijven retourneren, iets anders zit er denk ik niet op. Wel vervelend dat jij er zo mee geconfronteerd wordt! Succes!
Oh en misschien scheelt het als de bewoners zelf de deurwaarders etc bellen en een keer goed boos worden dat ze het nu beu zijn met al die post, dat die persoon echt niet op dit adres woont en ze stappen zullen ondernemen als het niet stopt?!
Vreemd, de bewoners moeten gewoon naar de gemeente gaan en het daar regelen. Hier stond ook iemand ingeschreven. Mijn man is naar de gemeente gegaan, na een paar weken kregen we een brief aan die persoon gericht, wanneer er geen reactie zou komen (kwam dus niet want wij woonde er) werd hij uitgesvchreven.
Maar de bewoners worden toch moe van alle post? Maar ze hebbem geen zin om er iets aan te doen? Ze sturen jou de post door, ze moeten de post gewoon retourneren en naar gemeente gaan. Begrijp wel dat ze jou ermee lastigvallen maar jij kunt er niks aan doen, hun wel.... Ze moeten dus toch echt ff zelf actie ondernemen ipv tegen jou zeuren.
de bewoners moeten het volgende doen: Op de site van hun Gemeente kunnen zij een adresonderzoek aanvragen. Je kan een aanvraagformulier downloaden of opvragen bij de Gemeente. Zodra je dit aanvraagformulier hebt ontvangen moet je het volgende invullen: Wie je bent Welke persoon er staat ingeschreven Nadere informatie over de andere persoon, ook indien niet bekend. Kopie van het legitimatiebewij(s)(zen) van de hoofdbewoner(s). Dit stuur je terug. De afdeling Burgerzaken kan de Bewoner niet meteen uitschrijven, dit kan niet volgens de wet. Officieel kan je broer dit alleen doen. Echter in dit geval start Burgerzaken een onderzoek naar het nieuwe adres van je broer. Burgerzaken plaatst uiterlijk 5 werkdagen na het ontvangen van het verzoek tot adresonderzoek een aantekening in het BRP (Basisregistratie Personen) Er komt dan bij te staan dat het adres van de door hun aangegeven persoon in onderzoek is. Komt hier geen ander adres uit en is dit niet te verklaren hoe en wat, dan plaatst de Gemeente een ZVWOP indicatie (zonder vaste woon of verblijfplaats) en kan hij wordn uitgeschreven. De procedure kan een tijd duren, als de bewoners in die periode nog post ontvangen moeten ze dit terugsturen en bellen naar de instanties waarvan zij de post nvangen en aangeven dat er een onderzoek is ingesteld door afdeling Burgerzaken van de Gemeente. Stel hiervan ook de Gemeente zelf op de hoogte. Alle telefoonnummers van de Gemeente beginnen met 14 (en dan het netnummer) Voor Almere is dit bijvoorbeeld 14036 en voor Amsterdam bijvoorbeeld 14020.
Nee, dit kan niet. Een deurwaarder moet eerst beslag leggen en hier krijg je vantevoren bericht van. Vervolgens kun je hierop weer alles gaan uitleggen.
Nee dit kan niet, aangezien de schuld niet op hun naam staat. Dat je broer op dit adres ingeschreven staat heeft geen nadelige gevolgen voor hun in de zin dat hun spullen o.i.d weggehaald kunnen worden. Ze kunnen daarnaast ook aantonen dat deze persoon niet woonachtig is op het adres. Schuld is echt op naam, niet adresgebonden. Anders zouden heel veel onschuldige mensen hun spullen kwijtraken!
Bedankt voor de antwoorden! Zoals ik begrepen heb van de nieuee bewoners hebben ze zoon adres onderzoek aangevraagd. Hopelijk is het snel opgelost.!