Vraagje: Mijn moeder heeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Deze is afgebroken en vervolgens is meteen 'alles' weggehaald. Weten jullie of men daar ook rekening mee houd bij mij, dus met echo, controle etc. Daar specifiek op let, of is buitenbaarmoederlijke zwangerschap niet 'erfelijk'? Mijn moeder was toen 35 jaar, is nu zo 15 jaar geleden,...
nee niet erfelijk, meestal (zoals bij mij) domme pech! Als je wel zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad moet je met 6 weken voor een echo komen om de plaats van de zwangerschap te bepalen.
Nee wordt geen rekening meegehouden! Alleen als je zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad. En dan nog moet je er niet vergeten om te vragen...
bij mij gaf mijn gyn zelf aan dat ik na een positieve test gelijk moest bellen en dan met 6 weken een echo moest! Maar iedereeen verschillend natuurlijk
ja zo hoort het ook En eigenlijk zouden ze ook je bloed in de gaten moeten houden.. maar er zijn gyns die het nog wel eens willen "vergeten".... vandaar dat je er zelf dan even om vragen moet
ja tuurlijk je moet zelf ook blijven meedenken als het om je lichaam gaat. En je mond durven te open trekken. Dat heb ik nu wel geleerd na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
zodra ik zwanger ben moet ik gelijk mijn gyn bellen en wordt er om de twee dagen bloedafgenomen en een inwendige echo net zo lang tot hij het ziet zitten, mits het goed zit.