Hoi hoi Ik heb gister mijn eerste echo gehad en alles zag er prima uit, dus ik ben helemaal blij Nu had de VK wel de opmerking dat mijn baarmoeder een beetje een vreemde vorm had en dat ze dat de volgende keer nog eens goed moest bekijken. Op mijn vraag of het kwaad kon zei ze dat het er verder oke uitzag en zolang t kindje gewoon plaats heeft het geen kwaad kan Maar nu vroeg ik me af of iemand van jullie hetzelfde heeft (gehad) De foto van de echo staat in mijn fotoboek, dan zie je idd wat ze bedoeld met de vorm...lijkt een beetje 8 vormig xBla
hoi hoi tja hij heeft inderdaad wel een andere vorm maar zo te zien is er genoeg ruimte voor je kleintje om goed te kunnen groeien dus ik zou me er niet druk om maken heb het eerlijk gezegd nooit eerder gezien groetjes nathalie
Mijn baarmoeder schijnt ook een afwijkende vorm te hebben. Dat is me pas na mijn vorige zwangerschap verteld. Onze dochter lag in stuit en is ook zo geboren. Volgens de gyn kwam dat door de vorm van de baarmoeder. En ze 'beloofde' me ook voor de volgende zwangerschap weer een stuit. Ik ben nu 29.3 weken zwanger, en ons kleintje ligt elke keer keurig met zijn hoofd beneden , dus ik denk dat de gyn ongelijk krijgt. Wat verder opvallend is in mijn geval, is dat de baarmoeder een vertekend beeld geeft aan de buitenkant. Het lijkt namelijk alsof het kindje heel hard groeit, want de baarmoeder zit al vrij snel heel hoog. Daarom hebben ze zich bij onze eerste flink 'verkeken' want ze dachten dat alles goed was en ze goed groeide, terwijl ik pre-eclampsie bleek te hebben (heeft overigens totaal niks te maken met de baarmoedervorm hoor) en onze dochter veel te klein was voor de zwangerschapsduur. Tot zover mijn verhaal, ik denk dat het alleen maar goed en fijn is dat de VK het meteen heeft opgemerkt, zodat ze er in de rest van de zwangerschap rekening mee kan houden (zodat het aan de buitenkant niet anders lijkt als het is), wellicht krijg je ook meer echo's omdat het aan de buitenkant moeilijker te beoordelen is. Dat is alleen maar leuk, in de meeste gevallen! Ik heb ook wel eens gehoord over hartvormige baarmoeders, waardoor het kindje beperkt kan raken in de groei, maar dat lijkt me in jouw geval niet aan de orde hoor, plek genoeg zo te zien!
Bedankt voor je antwoord Ik had vanmiddag ook al ergens gelezen dat je een verhoogde kans hebt dat je kindje in een stuit blijft liggen. Ben benieuwd wat ze de volgende keer zegt, dan gaat ze nl ook voelen hoe mijn bm zit enzo De vk zei wel idd al dat ze het idee had dat t kindje wel genoeg plaats had, dus dat scheelt En idd fijn dat het haar nu al opviel zodat ze het in de gaten kan houden
hallo ik heb het met my placenta die helaas beneden licht kan geen kwaad voor me meissie ma verlies zo af en toe bloed..! wel vervelend voor my ma da gaat met 20-22 weer weg naar boven.. heel vervelend mjaa
Hallo! Mijn baarmoeder had de vorm van een hartje in het begin.. maar nu is ie weer normaal.. Succes!