Mobiele airco

Discussie in 'De lounge' gestart door Laurie, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij willen graag een mobiele airco aanschaffen die we kunnen gebruiken in ons kantoor aan huis en de slaapkamers. Heeft iemand voor ons een tip wat een goede aankoop zou zijn?

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wij zijn vorig jaar wezen shoppen.
    Uiteindelijk maken ze allemaal veel herrie. En zijn ze erg zwaar om mobiel te verplaatsen.
    Geen goede ervaring hier dus, sorry.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

koop liever gewoon een vaste. duurder maar veel en veel beter!

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Inderdaad, je krijgt spijt van een mobiele. Het kost veel meer aan energie, ze maken veel herrie en koelen niet zo goed als een vaste. We hebben nu vijf jaar vaste airco's op de slaapkamer. HEERLIJK!

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij hebben de airco nodig voor 4 ruimtes, een vaste is dus helaas geen optie. Dus ik zoek dan maar naar een "best of the rest"

6. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Wij hebben er 1 van het merk Zibro, maakt inderdaad wat geluid maar de tv iets harder en hoor er zelf weinig van, ben er zo aan gewend.

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij hebben uiteindelijk voor een luchtontvochtiger/ blower gekozen die werkt met ijsblokjes. Nadeel van een mobiele airco is namelijk dat je altijd een slang naar buiten moet hangen, wat betekent dat de raam open moet en er dus warme lucht naar binnen komt...
    Dat is dus altijd nadelig....

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar daar kun je ook met hout een systeempje voor maken.
    Dat alleen de slang naar buiten gaat en de rest van het raam zo goed als afgedekt is....

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    een vaste kan je niet voor meerdere ruimtes gebruiken toch?

heb er waarsch. ook 1 nodig, voor beneden en slaapkamer van de jongste.

10. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Wij hebben een rond gat in de muur laten boren door een kennis waardoor de buis naar buiten kan en buiten afgedekt met zo'n luchtrooster. Werkt prima, hitte blijft buiten en binnen wordt het heerlijk koel!

11. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wij hebben een pinguino van Delonghi. Vorig jaar t nieuwe model. Ben er erg blij mee maar zoals ieder zegt: geluid maken ze;).

Wij gebruiken hem voor onze slaapkamers, alleen voor het slapen gaan een uurtje. Al na korte tijd voelt het errug lekker. (plat dak, enkel glas). Het raam sluiten we verder af met gordijnen en zodra de airco uitgaat sluiten we alles, heb geen last van binnenkomende warmte onder het koelen. Maargoed, als de warmte eenmaal in de muren zit komt hij altijd terug.

Toch, is een vaste altijd een betere oplossing. Buren hebben deze en koelen daar wel de hele bovenverdieping mee.

12. ik heb er 2 gehad, en inmiddels 1 verkocht
    en de andere gebruik ik maar zelden of niet

als ik het erg warm krijg zet ik de ventilator wel aan
    die is wel stil, ik kan echt niet slapen met die herrie van een airco
    en dan moet de deur dicht, en dan kan ik mijn kinderen weer niet horen...nee ik zou als ik de keus nog had gelijk een vaste kopen, voor op kantoor en op de slaapkamer

Deel Deze Pagina