Aanstaande vrijdag is mijn moeder jarig. Ze wordt dan 65 jaar. Aangezien ze ongeneeslijk ziek is en uitbehandeld en steeds verder achteruit gaat, gaan we er vanuit dat dit haar laatste verjaardag zal zijn. Zelf wil ze graag naar de dierentuin ook omdat ons prinsje dat wel leuk zal vinden. We houden prinsje die dag dus ook van school om de verjaardag van oma te vieren. We gaan 's morgen eerst met haar ergens ontbijten en daarna dus door naar de dierentuin. Maar nu zie ik dat er voor vrijdag 90% kans op regen is en nu ben ik dus op zoek naar alternatieven. Wat is leuk voor 5 volwassenen en een kind van bijna 5? Wie heeft er tips? Alvast bedankt!
Hoi, Heb je misschien iets aan deze site? Dierentuin & dierenpark; dagje dierentuin. Top 10 Dierenparken. Ik weet niet in welke regio jullie wonen of zoeken. Ik wens jullie een prachtige dag vrijdag. Het lijkt me enorm moeilijk om je moeder haar verjaardag te vieren in de wetenschap dat het waarschijnlijk de laatste keer is.. Groeten Else
jee ik begrijp dat het heel moeilijk is! De dierentuin hoeft natuurlijk niet zo lang te duren als anders. In veel dierentuinen hebben ze ook overdekte dingen maar kan jou moeder nu bijvoorbeeld tegen de hete en vochtige vlindertuin? Misschien is het Dolfinarium met shows een optie of het zee-aquarium?
Else bedankt voor de link. Had hem vanmiddag zelf ook al gevonden. We wonen zelf in Twente. De planning is dierentuin Emmen. We zijn daar al vaker geweest maar die is wel favoriet bij ons. Iemand bekend met dat sea Life? Of nog andere suggesties?
dierenpark emmen is best veel overdekt en in het nieuwe gedeelte zit een heel mooi overdekt speelgedeelte, waar je zoon naar hartelust kan klimmen en klauteren en oma vanaf het terras haar kleinzoon kan zien spelen.
ja! wij gaan vaak op een regenachtige dag heen. Hebben een abbonement en vervelen ons nooit. Kijk wel ff vooraf naar de mogelijkheden voor je moeder om van het oude gedeelte naar het nieuwe gedeelte te komen. De afstand is denk ik wel ver voor iemand die niet goed te been is. Volgens mij hebben ze een bus die tussen de beide parken pendelt, anders een rolstoel meenemen of daar lenen. Veel plezier iig!
We wilden daar inderdaad een rolstoel lenen. Moet daar nog even voor bellen. Maar bedankt voor je info!
Ik zag vandaag deze site HollandseKids voor alle kinderactiviteiten, dagje uit met kinderen en kinderfeestjes bij jou in de buurt Vind hem zelf erg overzichtelijk..
In Burgers Zoo is ook veel overdekt, o.a. een tropisch regenwoud, woestijn en oceaan. Voor zover ik weet, is er zelfs meer overdekt dan in Emmen. (Maar het is al een paar jaar geleden dat ik in Emmen ben geweest.) Arnhem is vanuit Twente prima te doen. Als ik jou was, zou ik vooral het weerbericht goed in de gaten houden. Ze kunnen nu wel voorspellen dat het vrijdag gaat regenen, maar het kan die dag wel heel anders zijn. Lange-termijn-voorspelling blijft lastig (korte termijn trouwens ook ). Ik wens jullie in ieder geval een hele gezellige dag vrijdag. Wat leuk dat jullie de verjaardag van jouw moeder gaan vieren met een dagje uit, maar wat verdrietig dat het waarschijnlijk haar laatste verjaardag zal zijn. Ik hoop dat het voor jullie een mooie dag wordt.