Moeder niet blij

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patricia1983, 1 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    ik denk dat ze een beetje geschrokken is en dat ze het gewoon nog niet verwacht had. ik hoop dat ze straks wel bijdraait.

een vriendin van mij was ook zwanger en vertelde het ook aan haar moeder en die vond het ook maar niks. maar toen ze een paar maand zwanger was nam ze haar moeder mee voor een echo en bij haar moeder liepen de tranen over de wangen. en was er toch ontzettend blij mee. en toen het kindje geboren was was ze ontzettend trots op haar kleinkind.

ik wens je veel sterkte.

liefs san.

2. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Wat een reactie zeg van je moeder, kan me voorstellen dat je even helemaal versteld staat en dit niet verwacht had.
    Ik hoop dat ze er nog op terug komt en toch blij voor jullie is.
    Succes meid!!

3. cathy

cathy Actief lid

8 mei 2006
    157
    0
    0
    huisvrouw
    ze zal heus wel bijdraaien denk ik maar t is nu n echte domper voor je op je blijdschap...bel haar even en praat met haar nu zit je ook niet goed in je vel deze reaktie blijft nu spoken ... is ook niet goed voor jouw t is heel moeilijk maar ik zou t wel even proberen...succes enneh gewoon blijven lachen hihi je bent zwanger!!!! ;)

4. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jeetje kan me voorstellen dat je verdrietig hierover bent. JE verwacht toch blijdschap. Misschien is ze erg geschrokken?
    Ik hoop dat z enog bijdraait.

En wat ik niet snap, wie moet er aan toe zijn? Jullie toch? Meid, geniet van je zwangerschap, je moeder draait vast bij.

Knuf!

5. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Hee ik ken de situatie!!

Mijn zus raakte zwanger van haar eerste was helemaal gepland, en toen mn moeder het hoorde was ze er dus al een beetje op voorbereid.
    Maar omdat ik de jongste ben en ze het totaal niet van mij verwacht had, reageerde ze ook afstandelijk.Ze heeft me later wel uit gelegd waarom.
    Mijn moeder voelde zich in een keer heel oud.
    Zo heb je 2 dochters die naar school gaan etc etc, en zo ben je oma van allebei de dochters.

Je moeder heeft waarschijnlijk ook moeite met die confrontatie......maar het trekt bij.Geef haar even de ruimte.
    Stel je voor dat jou dochter straks in een keer verteld dat je oma wordt, kan me voorstellen dat je ff aan het idee moet wennen.

Liefs melissa

6. Marena

Marena Lid

6 dec 2005
    19
    0
    0
    Het is zeker niet leuk dat je moeder zo reageert. Dat doet pijn he?
    Heb je altijd goed contact gehad met je moeder? Of was dat matigjes?

Wat heel belangrijk is is dat je wel geniet van je zwangerschap en dat je dit "gedoe" met je moeder toch van je af probeert te zetten want stress is het laatste wat je nu moet hebben. Ik weet (helaas uit ervaring) dat dat moeilijk is en pijn doet. Maar probeer dan toch afstand te nemen en aan jou en je kindje te denken.

Sterkte meis. ;)

7. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Lullig voor je, maar ken het gevoel. Mijn moeder reageerde ook erg lullig, we hadden voor kerst babyslofjes ingepakt. eerst vroeg ze heel onnozel wat ze daar mee moest, toen zei ze oh god je bent toch niet zwanger he.
    Toen we zeiden van wel zei ze keihard dat ze dat echt niet leuk vond!
    Een hele botte reaktie, waarvan ze zelf de impact niet door had!!
    Naderhand draaide ze wel wat bij, maar erg enthousiast is ze nog niet. Een collega van haar is net zo ver zwanger als ik, daar is ze wel enthousiast over! Vraagt nooit hoe het met de baby is maar verteld wel ongevraagd over de zwangerschap van haar collega. Doet wel pijn hoor!
    Gelukkig is mijn schoonmoeder wel enthousiast en dat maakt dan wel weer wat goed, maar blijft lullig!

8. Niet meer actief

meid wat vervelend zeg, misschien overrompelde je je ouders wel ermee hadden ze het niet verwacht

Ik hoop dat ze binnenkort bijdraaien en heel blij zij voor jullie

9. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Over 1 ding kunnen we het denk ik wel eens zijn: je moeder was in elk geval wel eerlijk....
    Maar daar tegenover staat, dat het hier gewoon niet om haar draait. Ik vind haar reactie dan ook ontzettend egoistisch.
    (Ooit op mijn werk (kinderopvang) vertelde een moeder die zwanger was, dat ze al wist dat het een zoon werd. Mijn collega reageerde later met de woorden:"Ik wilde dat helemaal niet weten". Vind ik zo'n zelfde soort reactie. Het draaide namelijk niet om mijn collega, maar om de aanstaande moeder! En dat is in jouw geval ook zo!)

Dus verlies dat zelf, ondanks dat deze reactie ongetwijfeld veel pijn doet, niet uit het oog: het draait hier om JOU, JE VRIEND EN JULLIE KINDJE!

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hoe is het nu meid????? heb je inmiddels alweer contact met je moeder gehad?? hoop voor je dat ze mischien inmiddels al wat bijgedraaid is..

succes meid :D

11. bengel

bengel Niet meer actief

Tjeetje,

niet leuk he..ik ben bang dat mijn moeder straks ook zo zal reageren. Ze weet niet dat we bezig zijn, en ze zit doodleuk te vertellen dat een vroeger klasgenootje moeder is geworden. Tjee zei ze, ik ben er nog echt niet aan toe om oma te worden....jammer dan..ik wel om moeder te worden. das dan haar probleem, zeg ik gemakkelijk..gelukkig kan ik hier wel met mijn schoonmoeder over praten en dat doe ik dan ook...
    Maar ja, leuk is t niet, t liefste wil je met je eigen moeder over kunnen praten.
    Ach, ze draait straks vast wel bij. ze zal wel moeten toch?

Succes in ieder geval!
    bengel

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn moeder reageerde ook niet echt enthausiast op deze zwangerschap...niet zoals de vorige 2 x.
    Maar heb ook echt t gevoel dat ze heel erg aan t veranderen is kwa reacties etc.. Dus probeer het daar maar aan toe te schrijven. Wat ik niet verwachte is dat mn vader ineens zo enthausiast uit de hoek kwam :confused:
    Hij houd niet van kinderen en had er liefst zelf geen gehad (ook duidelijk laten merken tijdens mn jeugd :( ) En toen ik t mn moeder zei was zijn reactie in eerste instantie van "waar beginnen ze aan, ze hebben er toch al 2!" Maar t weekend was ik bij hun en hij was helemaal enthausiast en stond ook meteen klaar met wat heb je nodig, ik leg wel geld bij :confused:
    Rare jongens die ouders :p

Zou t wel heel erg moeilijk vinden als mijn moeder negatief zou hebben gereageert, of mn schoonmoeder waar ik n goede band mee heb. Maar echt negatief was t ook weer niet. Meer alsof je n nieuwe bank gaat kopen...
    Had gehoopt dat ze wat enthausiaster zou doen als t wat gezakt was en ik dr dan vorig weekend zag, maar niet dus :(
    Maar ach t is mijn keuze en mijn gezinnetje. En iedereen is blij voor me (mn moeder ook vast wel al laat ze t niet direct merken)
    Ik hoop dat de moeders waar ik hier over hoor, die wel negatief reageerden simpel reageerden uit shock en straks hele lieve en enthausiaste oma's zijn! Want dat verdient elk kind toch :)
    En Oma worden doen ze toch als dochter of zoon er klaar voor is. Dat houden ze niet tegen, technisch gezien :p

13. aardbei

aardbei Lid

16 mei 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    Tja, Mijn ouders reageerden wat geschokt en niet van wow wat leuk, pas later werden ze steeds trotser erop, maar dat duurde even en mijn schoonouders schrokken wat, maar reageerden gemaakt ooo wat leuk, terwijl ze nog helemaal van het padje waren kwam ook niet echt enthoesiast over. de derde heeft de hele familie ook mijn zus e.d. gezegd, doe dat nou niet, dus ik had echt zoiets van fijn ik wil zwanger worden van die derde weet het (en zei ook) dat ik meerdere kinderen wil en nu zullen ze niet eens blij zijn voor me, maar na een wat ellendig jaar en een paar onrustige dagen, waarin ik net zwanger was heb ik het ze verteld al vrij vroeg en ze zijn hartstikke blij dat er weer eens wat goed nieuws is aangespoeld. Ik denk wel dat ze nu wel een beetje er teveel aan vast grijpen, ik heb het idee dat ze een beetje de moed waren aan het verliezen met al die ellende en zijn natuurlijk bang dat het misschien niet goed zal gaan. Maar ik mag niet klagen, tot nu toe, buiten dat moeders (ik) zich met vlagen heel erg onprettig voelt lijkt de baby er niks van te merken. Ik heb zoiets van we wachten de echo af en dan zie ik wel verder. Voor nu ben ik alleen maar aan het genieten.

14. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Jeetje wat vervelend en raar dat je moeder zo reageerd.
    Je bent al 23 en dat is toch een mooie leeftijd om aan kinderen te beginnen. En jullie zijn zoals je zegt gesetteld en goede inkomsten dus niks om zich zorgen over te maken. Raar dat ze zo reageerd.
    Hopelijk draait ze snel bij.

15. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Heel vervelend dat ze zo begint zeg.. :(
    Ik hoop dat ze snel bijdraait. Misschien moet het even op haar inwerken en belt ze je van de week op om haar excuses aan te bieden.
    Succes ermee

16. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Wat een lieve reacties allemaal :D

Gelukkig heeft mijn moeder gisteravond zelf gebeld. Ze wilde me toch graag nog vertellen dat ze al een beetje aan het idee gewend is en dat ze toch heel blij voor ons is. Ze had het inderdaad niet verwacht, omdat wij er nooit iets over verteld hebben. Mijn vader vindt het ook leuker als mijn moeder. Alleen de woorden 'opa' en 'oma' klinken hun zo 'oud' in de oren...... hihi....... jammer dan.

Denk dat het allemaal wel goed komt, ik ga er lekker van genieten en hoop dat alles goed gaat met mijn zwangerschap. Jullie ook heel veel succes met alles.

Liefs

17. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Blij dat te horen :)
    Geniet er maar van!! Ben erg blij voor je :D

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou gelukkig dat ze je gebeld heeft! je weet soms ook niet precies wat er speelt, mischien heeft ze ook wel wat last van de overgang, en dan kunnen hormonen ook rare dingen met je doen.
    maar gelukkig ze heeft je gebeld, en ze heeft nog heeeel wat maandjes om te wennen!
    gefeliciteerd nog!

19. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Gelukkig dat het goed gekomen is, ze zal ook wel spijt hebben van haar reactie.
    Leuk toch zo hippe jonge opa en oma ;)
    Mijn moeder wordt dit jaar 50 en ziet er nog heel jong en hip uit, ze vind het geweldig en zo jong oma hahaha.

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mooi zo dat ze gebeld heeft!
    Ook fijn dat ZIJ belde en jij toch af hebt kunnen wachten tot ze dat deed. Komt toch net iets spontaner en fijner over lijkt me. :)

Deel Deze Pagina