Gaan jullie wel eens alleen een bos in? Om te wandelen, hardlopen, mountainbiken of wat dan ook? Ik woon in een omgeving met prachtige bossen in de buurt (ZO Brabant) maar hoe vaak ik er ook al ben geweest, ik blijf me niet op mijn gemak voelen alleen. Samen met iemand anders is er niks aan de hand. Mijn hobby is mountainbiken, maar vaak blijf ik maar op de verharde wegen ipv de veel leukere routes in het bos. Waarvoor ik dan bang ben...geen idee. Het is meer een onbestemd gevoel van niet-veilig zijn. Ik hoor van veel mensen dat mensen die kwaad willen niet in een bos gaan staan wachten tot er eens een eenzame vrouw zonder hond voorbijkomt. Dat alleen in bepaalde wijken en stations enzo in de stad veel meer risico geeft. Maar toch, in mijn omgeving wordt vaak drugsafval gevonden dat daar natuurlijk ook gebracht wordt. Daarnaast las ik vandaag weer een bericht van een vrouw die in een plantsoen tussen twee wijken van haar hond is beroofd en geslagen is. Niet eens een bos. Ik vind het bv ook doodeng om in de Alpen met mijn vriend te gaan wandelen. Schaam me dood, maar ik ben bang voor beren (die daar waarsch niet eens zijn) Ik ben vroeger als kind van 9 of 10 wel heel bang gemaakt door een verhaal dat de ronde ging op school, dat er een naakte man in een maisveld en bos naast ons huis zou zitten. Gaan jullie wel gewoon het bos in, of zijn er meer die dat eng vinden? Ik zou zo graag gewoon lekker mountainbiken in het bos, maar ik ben zo'n bange p**perd
Wij wonen aan een bos en ik kom er dagelijks met de hond. Maar... niet meer in het donker. Wij wonen in een dorp waar veel vluchtelingen de overtocht naar Engeland willen maken en hier zijn we gewaarschuwd dat er nogal eens slaapplaatsen gevonden worden in het bos. Maar ik begrijp je angst wel een beetje hoor.
Nou euh je hebt je mede "zuster" gevonden hoor ... als mijn man er niet is is er geen haar op mijn hoofd lijf of waar dan ook die er aan denkt om alleen of zelfs met mijn kids in de bossen of ergens afgelegen te gaan wandelen of wat dan ook. Ja waarom ... omdat inderdaad ik ook een maf gevoel heb en steeds iemand hoor lopen en zo Eigenlijk ook maar duf van ons he
daar heb ik niet zoveel moeite mee, overdag en ook niet in het donker. Ben niet zo bang aangelegd denk ik.
overdag geen probleem, in het donker niet, ook omdat ik dan gewoon niet goed kan zien waar ik mijn voet waar ik niet alle gevoel in heb kan neerzetten.. Nou heb ik in het bos wel mijn hond bij me en als iemand kwaad wil weet ik zeker dat hij op zijn minst gaat verdedigen.
Nee, niet alleen. Wel met onze vorige hond hoor, fietsen, wandelen enz., maar dat was zo’n grote, waakse hond.
Minimaal een keer per week ga ik hardlopen in het bos. Tegenwoordig vaak wel met hond, maar dat is niet bepaald een angstaanjagend beest. Vroeger ook zonder hond. Verder wonen wij erg afgelegen en ons huis grenst aan een rustig natuurgebied. Ook daar loop ik alleen. Ik ben daar wel een keer achtervolgd door een enge vent. Door zulke idioten wil ik mij echter niet laten tegenhouden.
In het donker ga ik niet alleen het bos in, maar overdag heb ik er geen moeite mee. Hier alleen niet echt bos in de buurt, maar ik ga wel hardlopen bij de recreatieplas in mijn uppie.
Gevoelsmatig heb ik er geen probleem mee, ook niet in het donker (ben opgegroeid aan de rand van een bos). Maar sinds mijn dochter er is, doe ik dat niet meer. Voor het geval dat
Nee ik heb er eigenlijk ook geen moeite mee. Ik werk in de thuiszorg en moet in de avond ook door het bos om bij clienten te komen. Misschien eerst samen de boel verkennen. dat je het een beetje kent. Ik ken het bos goed dus dat scheelt misschien ook.
Hier weinig bos maar ik moet zeggen sinds Anne Faber ik veel meer nadenk of het wel echt nodig is om laat alleen ergens te lopen. Vooral een rustige plek zoals het bos of park, steegjes etc laat ik liever links liggen. Ik ben absoluut niet bang aangelegd maar ik ben er door Anne wel beter over gaan denken.
Ik heb hetzelfde. Ook met in het donker over straat moeten. We hebben sinds een paar maanden een hond. Hem 's avonds in het donker uitlaten gaat nu wel beter. Maar (overdag) alleen naar het bos doe ik niet (zelfs met hond niet).