moeder of opleiding..

Discussion in 'De lounge' started by wanna be a mama, Sep 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Als je echt graag die opleiding wil doen denk ik dat het makkelijker is om dat nu of over een jaar te doen. Als je kindje groter word is hij veel meer bewust van de tijd die je met hem doorbrengt. Ook krijgen ze dan vriendjes en vriendinnetjes, sportclubjes enz. Daarom word straks nog moeilijker om een opleiding te volgen.

Als je nu of over een jaar zou starten heb je nog recht op studiefinanciering. (aan te vragen tot 1 maand voor je 30ste en loopt door tot eind opleiding.)
    Ook als je duidelijk je tijd inpland en daarbij tijd voor je zoon en dan voor niets anders kan je kijken of het zo voor je past.
    Ik vind het juist een goed voorbeeld voor een kind dat zijn moeder doet waar ze gelukkig van word en ook dat ze laat zien dat als je hard werkt je bijna alles kan bereiken.

Wel zou je het echt moeten willen en doen wat het beste past in jou gezin, en niet wat je omgeving ervan denkt dat je kindje naar de opvang gaat.

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb dit jaar mijn opleiding tot paraveterinair afgerond..welliswaar geen hbo maar mbo. Maar heb hiernaast ook nog stage gelopen en voor mijn kind gezorgd en huishouden en huisdieren etc etc.
    t kan wel! Kost alleen meer energie ;)
    maar met een jong kind,zou ik gewoon ff wachten als ik jou was

3. Tese

Tese Niet meer actief

Heel eerlijk? Alles komt op jou terecht omdat je man militair is en weg van huis. Dan zou ik het persoonlijk niet doen. Ik ga nu 1 dag naar school en werk 3 dagen. Daarnaast heb ik de gehele zondag van vroeg tot laat ter beschikking om te leren en voor huiswerk. Betekend dat ik de dinsdag voor mn kindjes heb en de zaterdag voor mn gezin. Je moet erg gemotiveerd zijn en stevig in je schoenen staan hoor! Mn huishouden gaat nu grotendeels naar mn man omdat ik 's avonds ook vaak huiswerk maak. Maar jij gaat dat er ook nog bij krijgen!

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    uitjes en leuke dingen doen kan je nog steeds, ook als je een opleiding doet.... ik ben in juli een week weg geweest met ons viertjes, in augustus met gezinnetje naar Portugal en ik ga deze week een weekje met mn vriend op vakantie :)
    Daarnaast doen we echt elk weekend wel wat leuks dus ze hoeven echt niks te kort te komen.

het is meer jou gevoel denk ik. Als jij niet zonder je kindje kan moet je het gewoon niet doen. Als je nu al een knoop in je maag krijgt bij het idee, dan wordt het knap lastig voor je.

Ik vind het helemaal niet erg om af en toe eens zonder kinderen te zijn (ik heb er dan wel twee van 2 en 3, dus die zijn al aardig druk en kunnen behoorlijk de boel afbreken hier hihi) Maar het eerste jaar was ik ook gewoon thuis hoor. Dan zijn ze nog zo afhankelijk van jou.

Ik denk ook dat je moet kijken naar hoe JIJ je erbij voelt. Als het niet goed voelt, niet doen.

en inderdaad die 40 uur red je het niet mee... Er komt bij HBO ontzettend veel kijken. presentaties voorbereiden, opdrachten maken, veel lezen. Ik doe elke avond wel iets, al is het maar een uurtje.... en soms overdag als de kinderen even lekker tv kijken of buiten spelen..... dan tik ik even een samenvatting :D

5. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Als je het ECHT wil zou ik het doen, alleen misschien niet nu...
    Wacht tot hij iets ouder is en je wat meer gewend ben aan het moederschap en hem dus ook makkelijker kan loslaten..:)

Ik heb ongeveer hetzelfde, mijn partner werkt op zee en is daardoor om de 5 weken weg, maar is ook wel weer 5 hele weken thuis...

Ik ben nu zwanger en heb net op tijd nog mijn propedeuse kunnen behalen en ben nu ook al aan het nadenken wat ik wil na de zwangerschap. Ik heb er goed met mijn partner over gepraat en aangegeven dat ik na een tijd volledig moederschap wel een sterke BEHOEFTE heb om mij verder te ontwikkelen.
    Mijn partner staat volledig achter mij en wil mij waar dat kan helpen in het huishouden etc, dit heeft ervoor gezorgd dat ik er veel beter tegenaan kijk en ook echt het vertrouwen heb dat dit moet lukken, mocht ik dit straks nog steeds echt willen!

Ik weet namelijk van mijzelf dat ik straks nog steeds deze behoefte heb en zoals mijn moeder zegt. Een kind is gelukkig als de moeder/vader dat ook is :)

6. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

May 16, 2011
    728
    1
    16
    Dankjewel voor alle reacties. Denk dat ik er wel uit ben. Ik denk dat ik dat niet ga trekken, zo druk zijn en dan ook elke dag vrolijk zijn voor het kleine mannetje gaat me denk ik niet lukken... Ik weet wel dat hij gelukkig is als ik dat ook ben, maar ik wordt nou niet bepaald gelukkig van het idee dat hij meer weg als thuis is..ik wil gewoon veel tijd met hem doorbrengen. Ik heb het ook nog eens goed met mijn vriend erover gehad en we schuiven het gewoon een tijdje op. Als hij zich iets beter zelf kan vermaken en kan spelen en mij iets minder nodig heeft.
    Ik wil graag nog een leven hebben naast het studeren en poetsen ;)
    Ik heb wel veel aan jullie reacties gehad, dus bedankt daarvoor!!

7. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wanneer je nog verder wilt leren en denkt dat HBO te zwaar is, misschien is dan een deeltijd MBO-opleiding een mogelijkheid?

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Of misschien kijken of je via een stichting een opleiding kan doen, zit vaak dan gelijk een vast contract aan vast. Ik weet niet waar je woont, maar bijv pameijer en asvz doen dat. Het is alleen vaak mbo

9. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    ik ben een studerende mama nu :) ik heb het even in de ijskast gezet en ben vorig jaar april weer begonnen met leren. Mijn zoon gaat nu naar school en kan het goed combineren nu

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,155
    1,394
    113
    Female
    België
    Hier een alleenstaande (bijna) studerende mama! Heb wel een vriend maar we wonen niet samen en zal gedurende de opleiding ook niet het geval zijn. Zal wel zwaar worden, maar er zijn een hoop mama's die het doen en hier ook in slagen!

Hier kregen we te horen dat werkloze studenten vaak betere punten halen dan reguliere studenten omdat wij echt bewust voor school kiezen, wat bij de 18-jarigen vaak minder het geval is "mama en papa betalen" ed.

Goed nadenken, enkel jij kan de beslissing nemen die goed voor je aanvoelt!

11. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Je bent echt geen slechte moeder als je studeert :)
    Ik heb ook een tijd gepiekerd maar het gewoon gedaan!!
    Toen mijn dochtertje 6 maanden was ben ik begonnen aan bbl verpleegkundige GGZ. De eerste 3 maanden was erg heftig want moest toen 5 dagen in de week naar school. Daarna nog maar 1 dag en werkte ik er nog 3.
    Het is erg goed te doen en voel me zeker geen slechte moeder.
    Ik geef denk ik voor me kind nu zelfs een voorbeeld als je iets wil bereiken moet je er ook wat voor doen!
    En als ik zo mijn diploma heb kan ik mijn kind meer bieden.
    En aan liefde komt ze echt niets tekort.

Share This Page