Moeder onverantwoord..

Discussie in 'De lounge' gestart door Slagroomsoesje, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik zou me hier ook niet lekker bij voelen hoor. Kinderen zijn nu eenmaal super snel. Laatst had ik dochter onder de douche staan bij het zwembad en ik moest even op de knop drukken zodat hij weer aan ging. Ik draai me dus even om en foetsie weg was ze. Ze rende naar het zwembad en sprong er zo in! Mevrouw zonk zowat als een baksteen dus mijn eerste reactie was "pakken wat ik pakken kan en omhoog trekken" in dit geval haar armpje. Het zag er niet heel vriendelijk uit maar ik vond het best.

Dus mensen die reageren met "vertrouw je haar niet" of blabla, dat heeft er dus niets mee te maken. Een kind kan zo weg zijn.

Ts, ik had er op gestaan dat ze in ieder geval zwembandjes zou kopen of lenen bij het zwembad. Zou het ook een slechte zaak vinden als dit niet verplicht is bij het zwembad. Hier wordt er echt streng op gecontroleerd.

2. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ts heb jij zelf zwembandjes thuis? Je hebt de hele ochtend tijd om op zwangerschapspagina te zitten, dan heb je vast ook ff tijd om ze naar oma te brengen- opgelost!
    Nou sorry hoor dat ik zo reageer ik zou moord doen voor een oma die graag zou willen oppassen op mijn dochter!

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik begrijp dat het je eng vind en je er zorgen om maakt, welke moeder zou dat niet doen. Je had ook tegen je moeder kunnen zeggen wil je voor zwembandjes zorgen, die liggen als het goed is in het zwembad klaar of ik breng ze wel even naar je toe.
    Om je moeder nou onverantwoord te vinden vind ik een groot woord.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Misschien ene vreemde vraag, maar WAARIN zwemt je kind dan? Heeft oma zelf zwemkleding voor jouw kind of heb je dat meegegeven en ben je de vleugeltjes vergeten?
    Ik zou ook niet lekker zitten als oma ging zwemmen zonder zwemvleugels voor mijn kinderen, maar weet wel dat zij ze geen seconde uit het oog zou verliezen en dus niet onverantwoordelijk zou zijn.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hou mijn kinderen ook goed in de gaten en laat ze nooit van mn leven verdrinken, maar toch ben ik ook verplicht om mijn kinderen bandjes om te doen.
    En mijn kinderen gaan absoluut niet met iemand mee zwemmen als er geen zwembandjes zijn.

6. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je dat niet mee aan je moeder dan? Als mijn dochter gaat logeren en zwemmen dan krijgt ze van mij alles mee.

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ts wist dit niet van tevoren dus kan je het ook niet meegeven.

8. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan breng je het toch even? Of je vraagt of moeder eerst even langs je huis komt om de zwembandjes op te halen. Where's the drama :(

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Als oma in de buurt woont kan dat idd.
    Hier wonen de schoonouders bijna een uur van ons vandaan.

Maar ik zou ook niet willen dat ze zonder zwembandjes gaan zwemmen. Dan zou ik zeggen of idd langsbrengen/op katen halen als ze dichtbij woont of wat anders verzinnen.

En voor mij zou dat ook niks met vertrouwen te maken hebben. Tuurlijk vertrouw ik mijn ouders/schoonouders.

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Ze kan ze daar toch lenen/kopen/huren. Ze zal toch ook zwemkleding moeten regelen.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ook met zwembandjes kan je kind prima verdrinken hoor, dus dat is een soort van schijnveiligheid... Is inderdaad een kwestie van vertrouwen in degene die op dat moment de verantwoording draagt over je kind. Ik vind wel dat als jij graag wilt dat jouw kind zwembandjes draagt dat zij dat gewoon zou moeten doen, bovendien is het idd in de meeste zwembaden verplicht.

12. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh rustig aan ze smijt hem heus niet zo het zwembad in hoor;)

Komt vast goed, ze heeft jou ook groot gekregen:D

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het ook niet prettig vinden..

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Hier bij het zwembad wordt bij de entree zelfs gevraagd of je zelf bandjes bij je hebt of ze wilt lenen ;). Dus komt vast goed.
    Daarnaast zou ik er niet eens bij stil staan om mijn ouders over zoiets aan te spreken ze hebben zelf 3 kinderen groot gebracht en zullen die van mij heus niet laten verzuipen :D.

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    niet zo zeuren..... ze heeft alleen jouw kind, waarschijnlijk gaat het kind niet zonder oma het bad in...en in het water vallen zonder arm dingen...tsjah.... kan jouw ook gebeuren, en geloof me dan zal ook jouw moeder er net zo snel bij zijn als jij....

Niet zeuren dus en gewoon laten gaan, als ze daar is en het mag niet in het zwembad zal ze ze vast en zeker ook aan moeten doen anders mag hij niet zwemmen.

Ik ben niet zo een super voorstander van valse veiligheid....die zwembandjes kunnen ze net zo hard mee verzuipen als zonder hoor....... ach...

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wat zijn jullie streng en ontzettend hard zeg. Laat het los! Jouw moeder heeft je toch ook goed opgevoed?! En inderdaad als je het allemaal zelf onder controle wilt houden moet je hem bij je houden en niet bij een ander brengen.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ook, om heel eerlijk te zijn.

18. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik snap de reacties hier niet, als oma hoor je te luisteren naar de moeder van het kind. het is je kleinkind niet je eigen kind en als je de moeder/vader van het kind er geen goed gevoel mee geeft doe je het dus niet. uit respect.

vind het dus respectloos om zo'n opmerking te maken naar jou en bij mij was het ook even klaar geweest met oppassen.

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ts jij bent ook groot en oud geworden toch?

Je moeder heeft meer ervaring dan jezelf dus niet zo aanstellen meid. .

20. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Je moeder heeft bij jou opvoeding haar keuzes gemaakt, en nu heb jij een kind en dan vind ik dat je moeder jou keuzes ook heeft te respecteren.

Het gaat hier niet om of je moeder wel of niet je kind zou kunnen laten verdrinken of dat het wel of geen onverantwoord gedrag is..
    of dat ze wel of geen zwembandjes bij het zwembad hebben..
    Ik vind dit een principekwestie, het is jou kind en als jij bepaalde dingen op jou manier wilt doen en je zegt zwemmen oké, maar dan alleen met zwembandjes, vind ik dat ze dat heeft te respecteren en dit ook te doen.

Vind het namelijk erg respectloos van je moeder naar jou toe!!
    en ook alsof jou opvoeding en keuzes niet belangrijk genoeg zijn, en dat zij wel even bepaald wat er gebeurt, jij bent de moeder van je kind!! ik had hem opgehaald en tegen haar gezegd, dat ze je keuzes heeft te accepteren, zo niet dan geen uitjes meer!

Deel Deze Pagina