Moeder onverantwoord..

Discussie in 'De lounge' gestart door Slagroomsoesje, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zo mee eens!

Ik hoop echt dat ik later een beetje een onbezorgde oma kan zijn hoor, van mijn kleinkinderen!
    Als ik hier op zp toch allemaal dingen lees...pfff

2. tuc

tuc Niet meer actief

Misschien vul ik nu iets in voor ts (ze moet mij dan maar verbeteren) maar ik denk dat het eigenlijke probleem van ts niet ligt bij het feit dat haar moeder zonder bandjes en al richting zwembad vertrekt, want inderdaad die gaat niet ver komen zo, maar dat wanneer ts in het gesprek de bandjes benoemd, oma gelijk een beetje geagiteerd reageert en de opmerking van ts niet echt serieus lijkt te nemen..een gevoel van: och kind ik weet het echt wel beter hoor.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Tuurlijk doen ze iets, anders bestonden ze niet.
    Wat ik wil zeggen is dat je niet minder goed hoeft op te letten omdat je kind bandjes om heeft, het biedt geen garantie. Misschien is het wel veiliger als ze geen bandjes om hebben omdat je het dan wel uit je hoofd laat om ze uit het oog te verliezen!

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ja daar ben ik het volledig mee eens. Bandjes betekent inderdaad niet dat je je kind uit het oog mag verliezen, ook niet heel even.

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    En dan nog iets wat misschien olie op het vuur is maar TS is ongeveer 2,5 week geleden bevallen.. toen zat IK in ieder geval vol hormonen en kon ik echt niets hebben ..
    misschien heeft dat er ook nog mee te maken. Bovendien herken ik het wel.. heb ook lang niet altijd evenveel vertrouwen in de opa`s en oma`s .. wel dat ze het vooral heel goed bedoelen en ik probeer me altijd in te houden want ben al lang blij dat ze af en toe op willen passen, maar moet af en toe ook bijna mijn tong afbijten om geen commentaar te geven op de plannen die ze hebben waar ik dan weer niet zo van gecharmeerd ben..

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Net zoals wanneer er het woordje "schoon" voor moeder stond.
    Dan ineens krijg je ook hele andere reacties.

TS, hoe is het gegaan vandaag?

7. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Mij zou het puur om het principe gaan. Als ik als moeder zeg dat ik iets niet wil, dan is het niet aan oma om het alsnog te doen. Dat is het respect dat je voor elkaar hoort te hebben. Simpel zat.

Enne... ja ik ben ook groot geworden maar dat is ook niet altijd met dank aan m'n moeder geweest. Maar ach, als dat het argument is kan ik -net als m'n moeder- ook wel weer aan het bier gaan in de zwangerschap, roken in bijzijn van m'n kinderen, zoon los in de auto vervoeren en met drank op achter het stuur kruipen. ;)

8. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Hier zou je niet eens mogen zwemmen zonder bandjes. Het lijkt me dat het overal verplicht is? Hier hebben ze bandjes te leen en voor baby echt zo'n soort stoeltje.
    En had ze dan wel badkleding?

9. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Iedereen denkt er weer anders over zie ik :).

Ik heb het nog wel even met haar besproken. Ik vertrouw mijn moeder echt wel hoor ;) daar gaat het niet om. Ik heb ook een goede band met haar. Mijn jongens zijn vaak bij oma en ze gaan heel graag naar oma. Het is gewoon het principe inderdaad, als ik het niet wil dan niet, mijn kind toch.

Hier bij ons in het zwembad moet je de bandjes echt kopen.. Heeft zij dus gister ook moeten doen anders kwam ze er niet in. (als ze niks hadden gezegd bij het zwembad had ze dat niet gedaan) Zwembroek heeft ze snelsnel gekocht achteraf.

Mijn moeder denkt soms nogal makkelijk als ik wat zeg over hoe en wat met mijn kids, dan doet zij het weer anders waar ik het dan weer niet mee eens ben. Met mijn oudste zijn we in onderzoek omtrent zijn gedrag, hij is wat anders zeg maar. Dat wuift zij weg met achh is een fase joh.. daarin neemt zij mij helaas ook niet echt serieus.. Maar dat is weer een ander onderwerp ;)

Al met al mijn oudste kwam helemaal blij thuis met hele verhalen over het zwemmen.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik snap niet dat sommige zeggen dat het kindje het zwembad niet in komt... alsofze je tas gaan ininspecteren of je zwembandjes bij je hebt... hier iig niet.

en ik zeg het nogmaals.

het is te dr kind, haar wil is wet en daar heeft iedereen respect voor te hebben of het nou haar moeder of de koningin is!

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ts fijn!

en ik snap je wel hoor. Tis jou kind en dan mag je toch verwachten dat er naar jou regels geluisterd wordt!

fijn dat je kindje het zo naar zo'n zin heeft gehad!

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nou het zwembad in zal vast wel, maar zodra je het water in wil wordt je eruit gevist.

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Met een kind van 4jaar?
    De mijne van 4 had al een diploma, nooit aangesproken over het ontbreken van zwembandjes

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Is me hier ook nog nooit opgevallen.... Maar op zich geen slechte zaak natuurlijk

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ts: fijn dat het voor jouw gevoel goed opgelost is en je zoontje het fijn heeft gehad

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als je hier geen bandjes hebt kom je het zwembad zijnde gebouw wel in...
    Maar zwembad alsin de bak water dus niet.
    Moet je bij de badmeester kurken komen halen als je niks mee hebt.
    Wordt je kind ingesnoerd met kurken om zowel buik als armen...
    Doe mij maar zwembandjes :)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Op die leeftijd kijkt men hier eerst hoe er gezwommen wordt. Wij zwemmen bijna elke zondagochtend en het gebeurt meerdere keren op die ochtend dat kinderen met een diploma eruit gehaald worden en bandjes of een vestje om moeten omdat de badmeester het kind noet goed genoeg vindt zwemmen. En hun goed recht natuurlijk want zij zijn verantwoordelijk. Er zijn hier genoeg kinderen die hun diploma's ergens anders halen.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    lijkt me stug. zwembaden beginnen pas met 5 jaar met diplomazwemmen. neem aan je een kleuterzwemdiploma toch ook niet bedoeld??

19. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik had mijn zwemdiploma ook al op mijn vierde.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Denk dat de jouwe dan een uitzondering is. De meeste beginnen pas op hun 4e met zwemlessen.

Deel Deze Pagina