het kan idd wel bedenk ik nu. met zon snelcursus. nou ja was pas op nieuws dat men er dus al aan twijfelt of zon kind dan daarna echt wel behoorlijk kan zwemmen. het is gewoon bewezen ook dat een kind vanaf 5 pas echt kracht genoeg heeft ervoor
Is ook snel hoor, je kind moet fysiek wel flink zijn. Natuurlijk bedoel ik een echt officieel A diploma, zonder snelcursus want daar geloof ik niet zo in. Met 5 jaar hadden ze beiden 2 diploma's, is hier trouwens geen uitzondering maar ik vind het zelf ook jong hoor.
Dan zien ze je kind vast zwemmen. Het is natuurlijk ook voor kinderen die hun zwemdiploma nog niet hebben
Als wij vooraf zouden weten, dat ons kind zou gaan zwemmen, gaven wij naast hun zwemkleding zelf de zwembandjes mee. En toen ze nog kleiner waren een paar swimmies. Verder hebben wij hier ook bij het zwembad een bak met bandjes om te lenen. Hartstikke leuk toch dat je moeder iets leuks doet. Als ze naar een ballenbak zou gaan, kan je anders ook bang zijn, dat het kind te warm, gekleed is.
Als ik wil dat kind met zwembandjes zwemt dient dat te gebeuren en hoef ik geen les over hoe het vroeger ging. Ook zou ik snel klaar zijn met poging tot schuldgevoel aanpraten. Ze mogen niet alles maar maken omdat je blij moet zijn dat ze oppassen.
Ik kijk er echt van op dat er zoveel mensen zijn die ts overdreven vinden reageren Ik laat zelf mijn dochter (zoon heeft inmiddels zijn zwemdiploma) ook absoluut niet zonder bandjes zwemmen en zou dit ook niet toelaten als een ander met mijn dochter zou gaan zwemmen. Of dit dan om mijn moeder gaat of de koningin.. Oma mag vast ook wel even voor 1 ritje zonder autostoel en zonder gordel naar het zwembad toerijden? Zo ging dat vroeger immers ook bij ons en hey, wij zijn er ook nog
ik weet niet meer hoe oud ik was, wel dat je bij je diploma zo'n embleem kreeg voor op je badpak, zodat de badmeester kon zien dat je al een diploma had ik vind trouwens wel dat als je als moeder die bandjes zo essentieel vindt, of je weet dat door de regels van het zwembad het leuke uitje anders snel over is, je ze gewoon zelf aan mag leveren - een zwembroek geef je toch ook mee?
Ik ben een van de oudste leden hier (39) en zelfs ik had zwembandjes, zonder mocht ik niet zwemmen toen ik nog geen zwemdiploma had. Bovendien hadden wij toen ik een peuter/kleuter een klein jacht en moest ik, wanneer ik buiten was een zwemvest aan. Het heeft dus echt niets met vroeger te maken, in de tijd dat deze oma zelf haar kinderen klein had, bestonden vleugeltjes al.