Dit is natuurlijk een extreem en vreselijk tragisch voorbeeld, maar wel een uitzondering. Hiervoor de wet aanpassen lijkt me niet zo handig, want dan zijn er altijd weer andere gevallen die buiten de boot vallen. Wat mij het handigst lijkt, is de man en vrouw samen zeventien weken geven, die ze in onderling overleg kunnen opnemen. Sommige vrouwen rennen na acht weken tegen de muren op en dan zou het toch mooi zijn als de man een paar weken thuis kon blijven? Kan de vrouw weer aan het werk en blijft de kleine baby nog lekker thuis.
Ik vind het sowieso belachelijk dat een man maar 2 dagen ( nu 3 erbij maar ONBETAALD) verlof krijgt.. Voor een vader veranderd er ook een hoop en ook een man moet hier de tijd voor krijgen om er aan te wennen. Wat zijn nou 2 dagen?! En dan overlijd je vrouw je hebt een baby die nog niet naar de opvang moet als je een kreng van een arbo hebt stuurt ie je weer aan het werk omdat je niet "ziek" bent waar moet je je baby laten die nog niet naar de opvang mag?! Moet je die maar mee nemen naar je werk ofzo..
belgie trekt op niet veel, maar hier is t toch beter geregeld. Elke vader en meemoeder krijgt 10 dagen vaderschapsverlof. Daarnaast heeft vader en moeder recht op 3 maanden fulltime ouderschapsverlof per kind (dus 6 maanden samen of tezamen een jaar halftime). En bij overlijden of ziekenhuisopname van de moeder krijgt de vader het zwangerschapsverlof. Was hier zo na geboorte van nr1, heb 8 weken in de psych gezeten en mijn man was toen in "moederschapsrust". Hij vond t grappig dat je als man officieel zwangerschapsverlof had. Vind het wel verschrikkelijk voor deze man
Wat verschrikkelijk voor die vader! Jeetje wat een harde wereld. Kom op zijn vrouw is overleden en het kindje is pas geboren. Wat moet dit een zware tijd voor deze man zijn.
Ja, dat snap ik wel, maar dan heb je waarschijnlijk niet meer zulke gevallen die er net buiten vallen.