Moeder Rauwer houdt zoon nog steeds thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bastet, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou wat is dat raw food gebeuren toch gezond!!! Die moeder is zelf gelukkig ook het toonbeeld van jeugdig en gezond ;) Als ik haar zou zien lopen met haar zoon dan zou ik denken... Ach wat lief OMA is met haar kleinzoon op stap :)

Serieus dat mens ziet eruit als een afgeleefde oude heks met een idem lelijke oude kop. Manlief zei nog veul lelijkere dingen maar dat zal ik hier maar niet neerzetten :). Maar het was iets in de trant van hoe ze bezwangerd heeft kunnen geraken ;)

En dan die arme jongen in het interview zeggen dat hij gelukkig is... Nou die durft echt niet tegen ma te zeggen dat hij liever een patatje speciaal met een frikandel eet natuurlijk want dat zal die heks nooit accepteren! Echt heel zielig vind ik het....:(

Oh ja en over dat raw food, waarom heeft men dan in een heel ver verleden (oertijd ofzo) het vuur uitgevonden om er eten boven te bereiden? Zal toch niet voor de lol zijn gok ik zomaar ;)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe zit dat trouwens met die broer? Hoeveel ouder dan Tom is die en hoe oud ging hij uit huis?

3. Bri

Bri Niet meer actief

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik lees net dat Tom is ondergedoken, wat een drama is dit. Voor allebei. Ik ben het niet met moeders opvatting eens overigens, maar dit kan toch ook niet de bedoeling zijn...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb niet gezien hoe oud die broer was, werd volgens mij ook niet genoemd, maar hij zag er wel een aantal jaren ouder uit. Kan natuurlijk mede te maken hebben met dat Tom erg klein van stuk is, maar goed... die broer leek me toch echt wel een jaar of 18 ofzo.
    Werd ook niet genoemd hoe lang hij dan al bij zijn vader woonde, geloof ik. Maar mijn indruk was toch ook al wel een paar jaar. Hij vertelde iig dat hij door de ruzies met zijn moeder stomme dingen ging doen, (rottigheid uithalen), en toen naar zijn vader was verhuisd. Denk dus wel dat ie dan al ouder dan 12 is geweest.

6. zogelukkig

Dezelfde vader?

7. zogelukkig

Dan zal moeder worden verhoord en komt ze in aanraking met politie en/of justitie, iets wat haar positie zwakker maakt.

Zeer spijtig. En dat alles was te vermijden geweest door gekookte broccoli en een stukje vis.

8. adi

adi Niet meer actief

ja de jongen woont bij de vader in Engeland. In tweede docu hebben ze daar ook gefilmd, Tom en mama waren er ook op bezoek.

Die vader is ook aan het woord geweest, een hele prettige man. Hij vertelde dat zij na hun scheiding verzeild is geraakt in het 'rauw-eten', en dat ze hem ineens had opgebeld en verteld dat zij en beide kinderen 'vanaf nu rauw zijn'. Hij had geen idee waar ze het over had, dacht dat ze veel rauwe groente gingen eten oid, en vond het allemaal niet zo erg klinken.

Blijkbaar totdat de oudste aan de deur stond.

Ik denk dat de oudste tussen 8 en 10 was toen hij wegging bij zijn moeder (en ruzie kreeg over niet willen rauweten). Ze zijn nu 10 jaar daarmee bezig, en die jongen is echt niet ouder als 18.

9. lies276

lies276 Niet meer actief

amen!:)

10. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff...kunnen we nu ophouden over dat hele onderwijs gebeuren?
    Tom heeft geen vrijstelling voor thuisonderwijs en moet dus gewoon naar school PUNT!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee, maar ik vind het oneerlijk dat half nederland losgaat op deze vrouw en haar denkbeelden terwijl een heel groot deel van nl zich overmatig vol blijft stouwen uit onbenulligheid terwijl ze er net zo erg aan toe zijn.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Daar maak ik me in mijn dagelijks leven al genoeg druk om, de beroerde leefstijlkeuzes van grote groepen mensen en de gezondheidsgevolgen daarvan.
    En 'we' doken toch ook met z'n allen op die ouders uit 'help mijn kind is te dik'.

Deze vrouw heeft er zelf voor gekozen om eerst bij DWDD en later bij PenW te gaan zitten, dan vind ik het niet raar dat half Nederland er iets van vindt. Het is zó ontzettend extreem wat ze doet.
    Wel vind ik het heel raar dat het nu zo uit de hand loopt terwijl die jongen al 2 jaar ongeoorloofd niet naar school gaat.

13. zogelukkig

Hij kreeg tot nu toe thuisonderwijs, goedgekeurd of niet. Waar hij nu zit valt dat dus niet te controleren.
    Moeders valt heel erg door de mand nu en is nog gekker dan gedacht.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Joh, over mijn hond wordt ook gezegd dat dat beest mager is.
    Niet door de dierenarts hoor. Die zegt: ''Wat heeft u een mooie *ras van het hond*. Ik zie ze eigenlijk hier alleen maar met overgewicht, maar zo is hoe een hond er uit hoort te zien.''

Ik vind dat de moeder zeer ver gaat in haar denkwijzen en de daarbij behorende acties. Ik vind dat deze jongen naar schoolt hoort en dat scholen wat moeten doen aan dat achterlijke gepest.

Dat zij hem ander voedsel geeft zal mn reet roesten. Ik geloof niet dat zij ongezonder leven dan dat wij allen doen. Sterker nog, ik durf het wel om te draaien: ik denk dat zij en Thom gezonder eten en zijn dan wij allen.

En zijn lengte:
    Ik denk niet dat hij ondervoed is. Ja, misschien in de ogen van die arts (die ene met die scheve mond in documentaire, misschien moet zij wat vaker ongezond eten laten staan ;)) maar of hij ook in feite ondervoed is? Nee, ik denk van niet. Ik denk dat de hoeveelheden wat een mens tegenwoordig 'nodig heeft' aangepast is. En dat gezeik over calcium? Lekker met de zuivelindustrie. Tuurlijk moet hij meer melk dierlijke dingen drinken... Duhhhh, de zuivelindustrie heeft een sterke lobby en had vroeger ook een sterke lobby. Daarom zuipen we in Nederland zulke idiote hoeveelheden melk, niet omdat melk noodzakelijk is bij kids van die leeftijd. Die zaadjes klinken gek, maar het klopt dat je daar heel veel uithaalt.

@raw food bijeenkomst: oke, toen haakte ik behoorlijk af ;)

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Aanvulling op lengte verhaal:

Lichaamslengte - Wikipedia

Er vanuit gaande dat de cijfer op Wikipedia kloppen...

Historisch (geen idee wanneer historisch)
    Australië 172 cm
    Verenigde Staten 171 cm
    Noorwegen 169 cm
    Ierland 168 cm
    Schotland 168 cm
    Zweden 168 cm
    Bohemen 167 cm
    Neder-Oostenrijk 167 cm
    Moravië 166 cm
    Engeland en Wales 166 cm
    Frankrijk 165 cm
    Rusland 165 cm
    Duitsland 164 cm
    Nederland 164 cm
    Spanje 162 cm
    Italië 161 cm
    Japan 155 cm

Hedendaags
    Land Mannen Vrouwen Leeftijd Bron
    Australië 178,4 cm 163,9 cm 18 - 24 jaar g
    België 180,4 cm 166,6 cm Vlaamse 20-jarigen (2004) v
    Canada 180,0 cm 165,0 cm 18-24 jaar j
    Denemarken 177,1 cm 165,2 cm a
    Duitsland 174,5 cm 163,5 cm volwassenen c
    Duitsland 180,2 cm 169,0 cm volwassenen e
    Frankrijk 173,1 cm 161,8 cm a
    Finland 176,6 cm 163,5 cm a
    Italië 172,2 cm 162,1 cm a
    Japan 165,6 cm 153,0 cm volwassenen c
    Kroatië 180,0 cm 167,9 cm
    Luxemburg 179,1 cm 166,6 cm 15-25 jaar
    Nederland 180,8 cm 167,6 cm d
    Nieuw-Zeeland 177,0 cm 165,0 cm 19 - 45 jaar k
    Noorwegen 179,7 cm 167,6 cm 18 - 19 jaar f/x?
    Oekraïne 176,5 cm 164,5 cm
    Spanje 170,0 cm 160,3 cm a
    Taiwan 172,75 cm 160,48 cm volwassenen x/b
    Tonga 169,4 cm 163,2 cm 15-16 jaar
    Tsjechië 178,0 cm 165,5 cm
    Verenigde Staten 175,5 cm 162,6 cm volwassenen c
    Verenigde Staten 175,7 cm 162,1 cm 20 - 74 jaar i
    Verenigde Staten 178,3 cm 164,1 cm 20 - 39 jaar (Blanke Amerikanen) i
    Verenigde Staten 177,8 cm 164,1 cm 20 - 39 jaar (Afro-Amerikanen) i
    Verenigde Staten 169,7 cm 158,2 cm 20 - 39 jaar (Mexicaanse Amerikanen, (Hispanics)) i
    Zweden 177,9 cm 164,6 cm a
    Zweden 180,1 cm 167,0 cm 16-24 jaar j
    Zwitserland 175,4 cm 164,0 cm a

1. Engeland staat er niet op als zijnde hedendaagse lengte. Misschien zijn Engels mannen tegenwoordig kleiner dan Nederlandse mannen? Thom is 50% engelsman.

2. Nederlanders waren historisch 164, tegenwoordig 180,8. Dat betekend dat we we 15,2 cm gegroeid zijn. Verrassend dat dat precies het verschil is tussen hoe lang Thom zou kunnen worden als hij andere eetgewoontes zou aannemen en wanneer hij met de huidige manier van leven door zou blijven gaan. Thom krijgt uitsluitend gezonde, onbewerkte eten binnen... Zoals 'historisch' voornamelijk ook gegeten zou zijn...

Ik ben zelf idioot lang voor een vrouw. Ergens heb ik hoop dat kindjelief niet zo enorm groot gaat worden doordat zij enkel biologisch, dus zonder groeihormonen en AB, melk en yogurt binnen krijgt en slechts max 1 a 2 keer per week biologisch vlees of vis krijgt. De tijd zal het leren...

16. Bri

Bri Niet meer actief

Als ik kijk naar het rijtje landennamen, denk ik dat het ongeveer 200 jaar geleden was.

Historisch gezien at de Nederlander toen bij voorkeur geen groente, dat werd gezien als zeer ongezond. Water kon niet gedronken worden in de steden, dat was te vervuild (open riolen). Men dronk dus bier. Geen wonder dat mensen toen ook niet zo goed groeiden.... Ze aten verder wel brood (gebakken en wel), meest van rogge. De fijne tarwesoorten die we nu gebruiken moesten toen nog vanuit zuideuropa naar ons toe komen. En vlees at men ook.
    En rauw at men niet.

Dat Tom net zo klein is als onze voorouders van toen, berust dus op toeval. Hun diëten leken totaal niet op elkaar. Wat ze met elkaar gemeen hebben, is dat er naar de gebruikelijke maatstaven van nu, van alles in ontbrak wat je nodig hebt voor een lang en gezond leven.

Het type 'historisch' waar de moeder van Tom naar verwijst, moet je eerder miljoenen jaren geleden zoeken dan een paar eeuwen geleden. In de tijd van voor Homo Erectus, want die onverlaat was de eerste die zijn eten boven een vlammetje hield. Was ook al een vleeseter trouwens.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik weet wel dat men toen wel brood en vlees ed at. Maar ook dat men toen geen groeihormonen binnen kreeg.
    En bier was zelfs in die tijd niet het gebruikelijke drankje de dag door, water en melk (zonder groeihormonen) werd veelvuldig gedronken.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Maar dat wordt hier ook al veel vaker gezegd: tussen rauwe planten en vlees vol groeihormonen ligt nog een enorm scala aan ander voedsel.
    Wat Tom en zijn moeder eten, dat is voor mensen nooit, in welke periode dan ook een gangbaar dieet geweest.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eigenlijk zijn er hier alleen maar verliezers, vooral omdat Frances een aantal dingen compleet verkeerd heeft aangepakt.
    In eerste instantie heeft haar manier van eten Tom geholpen, hij haderge last van astma en allergieen, dat was over met het rauwe eten.
    Maar ze is verder gegaan dan nodig was, binnen de Raw Food wereld wordt er al jaren flink over gediscussieerd, lees dit artikel maar eens van een van de bekendste Engelse rauwe vrouwen, Shazzie's article on raw vegan children

Ze had nooit mee moeten werken met die documentaires. Dan had Jeugdzorg haar en Tom nu niet kunnen misbruiken om hun eigen imago op te vijzelen.

Zij dreigt haar kind te verliezen, Tom dreigt zijn moeder te verliezen. Ik denk niet dat een van tweeen beter gaat worden van een uithuisplaatsing - volgens mij is het eten in kindertehuizen nou ook niet bepaald een toonbeeld van gezonde voeding, en dan wil je niet eens denken aan wat de commissie Samsom omhooggehaald heeft.

Als moeder wat flexibeler geweest was, als ze de publiciteit niet gezocht had, als ze Tom inderdaad gewoon op een school had ingeschreven (al was het alleen maar om te proberen en haar goodwill te tonen), dan hadden ze nu samen gezellig zonder gezeur rauwe bieten kunnen kluiven in Engeland.

Door rauw eten en thuisonderwijs in elkaar over te laten lopen heeft ze andere mensen die gekookt eten en thuisonderwijs geven geen beste dienst geleverd.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou wat ik nog erger vind is dat in Nederland (ach eigenlijk de hele wereld) mensen gebombardeerd worden met impulsen om zich aan dat ongezonde eten over te geven. Reclame, reclame, reclame...voor slecht eten, dat krijgt een glamoureus aura, niet dat lekkere appeltje of tomaatje (daar zit geen verrassingsspeeltje in).

Deel Deze Pagina