Moeder Rauwer houdt zoon nog steeds thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bastet, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hear hear!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ernstige ondervoeding is toch gewoon mishandeling? Of mis ik iets?

@Dirksmama. BJZ doet wel iets meer dan een enkele spraakmakende zaak en daarvan doen ze een boel goed. Als je niet zo anti bent, moet je je misschien ook wat minder anti uiten.

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Al deze meningen... Wat nou als alle anti raw food mensen het mis hebben en de moeder van Tom helemaal niet zo stom bezig is??
    Alle 'amateur-deskundigen' hiero hebben een behoorlijk negatieve mening over de levenswijze van Tom en zijn moeder...
    Ik heb niets tegen jeugdzorg, maar wat nou als de media het aan de verkeerde kant heeft? En ook de arts het aan de verkeerde kant heeft??

Want laten we wel wezen: het zou niet de eerste keer zijn dat een arts totaal verkeerd oordeeld.

(vanavond heeeeerlijk genoten van een salade van geraspte wortel, tomaat en komkommer... Mmmmmmmmmm

Ook het kliekje nasi van gisteren was verrukkelijk!!! :))

5. zogelukkig

Mijn stampie RAUWE dijvie was ook overheerlijk!!!!

Met zo'n lekkere dikke worst erbij, mmmmmmm!!!!:)

6. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

#326 Prinsessa, 22 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2012
    Helemaal mee eens ;) Naar mijn mening zijn de specifieke tekorten een vermoeden, incluis de reden van die tekorten. Er is veel op deze moeder aan te merken, en ik huiverde bij het zien van de zogenaamde Amerikaanse rawfood guru toen hij in "gesprek" ;) was met Tom, maar haar ideeën zijn niet allemaal complete onzin. Daar is natuurlijk veel op af te dingen maar er is heel veel onzekerheid over wat goed of slecht is in "voedingsland" en het is onwaar dat het een uitgemaakte zaak is dat rawfood gezondheidsondermijnend is. Het zou overigens mijn keuze niet zijn maar dat is een compleet ander verhaal natuurlijk.

Een goed stuk:
    'Scheid dieet van rauw voedsel en structureel schoolverzuim in discussie' - Wetenschap & Gezondheid - VK

Waar het wat mij betreft om gaat, de scheiding tussen de voeding en het schoolverzuim.

7. zogelukkig

Je hoeft niet heel veel van voeding te weten om te weten dat een kind in de groei oa hoogwaardige eiwitten en vetten nodig heeft voor een goede ontwikkeling. Dat zijn feiten; een kind in de groei ontwikkelt niet goed door het eten van enkel rauwe groente en fruit.
    Iedereen mag een mening hebben, maar om feiten kan je niet heen.

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vraag me af hoe die moeder dat had willen doen toen Tom nog een baby was. Of mag het dan wel gekookt zijn?

Verder vind ik het een bizarre ongezonde situatie.
    Hoe je het ook went of keert: ik ben bang dat Tom nooit een normaal leven kan gaan leiden.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hoe je leeft en doet prima, maar een kind heeft gewoon scholing nodig voor de toekomst.
    Hoe wilt hij anders aan werk komen zonder ervaring.
    En dan nog maar te zwijgen over een sociaal leven, er komt een dag dat je je moeder niet meer bij je hebt en dan komt de klap.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.273
    7.319
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat juist een baby wel genoeg kan hebben aan rauw voedsel: borstvoeding, fruit en ongekookte groente. Eva at toen ze baby was komkommer en witlof rauw en zo zijn er wel meer groenten die een baby rauw kan eten.

11. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Veel verstand van voeding heb ik niet maar essentiële vetten kan hij prima uit lijnzaad en avocado halen. In de documentaire vertelt de kinderarts van het AMC dat ze alternatieve supplementen hebben aangedragen (gewelde sesamzaadjes, dadels, vijgen etc.) welke blijkbaar een goed alternatief bieden. Moeder is in dat geval verantwoordelijk daarmee aan de slag te gaan.

Maar goed, die arts vertelde wel meer waarbij ik me afvraag of ze daarmee haar beroepsgeheim niet overtrad maar dat ter zijde.

12. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Er zijn dokters die zeggen dat hun leefwijze slecht is, de mensen hier inclusief ik gaan af op wat die dokters hebben gezegd. De artsen hebben hiervoor gestudeerd. Die vrouw googlet er wat op los en denkt te weten wat goed voor haar zoon is.

Ik heb niks tegen raw food, en als ik kijk naar hoe sommige mensen tegenwoordig leven heb ik daar ook mijn twijfels bij. Maar er is ook een gulden middenweg. De moeder van Tom heeft het enkel over kinderen die pizza, patat of energiedrankjes eten en drinken. Maar er zijn toch genoeg mensen met een gezonde levenswijze die niet zo doordraven in wat ze doen en wel zorgen dat hun kinderen genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.273
    7.319
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar Tom eet toch niet alleen maar groente en fruit? Ook noten en zaden. Ik heb geen idee wat de voedingswaarde daarvan is en of het ook genoeg zou kunnen zijn.

Ik vind het lastig hoor, die feiten, want hoe weet je zeker dat die feiten ook echt kloppen. Voor veel diëtisten is het ook een feit dat een volwassene rond een halve liter zuivel per dag nodig heeft. Terwijl heel veel mensen daar erg aan twijfelen (en ik ook ;))

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Beroepsgeheim: idd!!

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bedenk me ineens: maïs is best lekker maar wat als je dat niet meer in de magnetron zou mogen doen... Boehoeee!! Alleen om die reden zou ik nooit raw food worden ;)

Ohh en chocolade fondue.... ;)

16. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al zou raw food het gezondste dieet blijken te zijn waar je het langst door leeft (wat uiteraard nooit zo zal zijn) dan zou ik er nog niet voor kiezen. Liever een korter leven waar ik van genoten heb dan een lang leven waarbij ik altijd op mijn tenen heb moeten lopen.

W.b. het beroepsgeheim mag ik aannemen dat er toestemming voor is gegeven.

17. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet één arts geweest die dit heeft gezegd hè. Ze heeft een second opinion gehad. Helaas voor haar zij ook die niet wat ze graag wilde horen.

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de (medische) wetenschap dan in een zelfverklaarde, onzin uitkramende goeroe.

18. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit. Plus het feit dat er aantoonbare tekorten waren. Dat zijn dan dus geen vermoedens meer maar feiten.

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat moede daar wel toestemming voor gegeVen heeft. Anders had die arts dat vast niet gedaan.

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

Die afbraak is psychisch denk ik al begonnen.Voor zover ik die jongen heb kunnen zien in de docu ziet hij er heel fragiel uit en heb ik hem geen 1 keer echt zien lachen. zijn levensvreugd is iig heel ver te zoeken.

Deel Deze Pagina