Moeder Rauwer houdt zoon nog steeds thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bastet, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    eens, je hoort beslissingen te nemen met de beste bedoelingen voor je kind zodat ze zichzelf volledig kunnen ontwikkelen e.d. dat is dit gewoon niet hoe je het ook draait of keert, zo iemand is gewoon compleet gestoord en het kind word het ook op deze manier.

    Daarnaast hoe oud is die vrouw eigenlijk , ze lijkt wel 70+ dus zo gezond kan de voeding nooit zijn, echt zielig gewoon, je kindje kan pas een keuze maken als je alle keuzes aanbied anders is het gewoon hersenspoelen.. en dat zou zwaar afgestraft moeten worden!
     
  2. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    nou in amerika zitten er veel meer zooi door het eten en daar blijven ze kleiner, hier in NL worden mensen altijd al groter zelfs toen er nog helemaal geen "meuk" door het eten zit.

    Kijk eens goed hoe zij eruit ziet dan zie je wel dat het niet gezond is, het lijkt wel een lopend lijk... en ondervoeding kan je niet perse meteen aan de buitenkant zien, als je van binnen een hoop stoffen tekort komt dan kan dat pas later naar buiten komen...
     
  3. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Diverse studies van de botten van de eerste mensvormen hebben aangetoond dat er vlees werd gegeten. De homo erectus maakte al gebruik van vuur voor het bereiden van eten. De Neanderthalers deden dat zeker weten. De mens is toch jager en verzamelaars geweest. En ze heeft wel allerlei moderne huishoudelijke apparatuur zoals een blender? Het is toch wetenschappelijk bewezen dat de oermens niet over een blender beschikte....
    Heel vreemd mens.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ach kom...

    Ik ben het ook totaal niet eens met de keuzes die deze mevrouw maakt, maar je hebt toch zelf hopelijk ook wel door dat je nu ongelovelijk aan het overdrijven bent en dat dat ook weer totaal nergens op slaat? :(
    70+, nou mocht willen dat ik er zo uitzie als ik 70 ben.
    En compleet gestoord? Nee, op het gebied van voeding lijkt ze nogal door te draven, maar dat is wat anders dan compleet gestoord zijn.
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Moeder heeft op TV aangegeven dat haar zoon direct ziek wordt als hij niet-rauw voedsel eet. In haar overtuiging is dat omdat niet-rauw voedsel dus ongezond is, maar de reguliere geneeskunde stelt dat te lang eten van bepaald voedsel, vaak leidt tot een allergie of een overgevoelige reactie. Tja, maak maar eens hard wat het is....
    Ze geeft dus wel een reden, maar ik zou als moeder mijn kind dan niet van school halen. Als ie toch dingen eet waar ie zich beroerd van gaat voelen, is dat zijn verantwoordelijkheid, zou ik denken bij een puber. Die kent oorzaak-gevolg en als hij dan iets wil eten waar ie zich ziek van gaat voelen, moet ie dat vooral doen ;)

    Moeder staat overigens niet onder toezicht vanwege de voeding die ze haar zoon geeft en vanwege wat ze hem onthoudt en de groeiachterstand die hij daardoor zou zijn opgelopen, (ook daarvan: maak maar eens hard dat dat echt van de voeding komt).
    Maar ze staat onder toezicht vanwege haar weigering hem naar school te sturen.
    Terecht ook, want als voeding een reden zou worden, zou een heel erg groot deel van te zware kinderen ook onder toezicht moeten staan, (wat in het merendeel van de kinderen met overgewicht NIET het geval is).
     
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Persoonlijk denk ik dat die vrouw ziek is. Ze heeft denk ik een eetstoornis en draaft er in door.

    Ze verpest nu niet alleen haar eigen leven maar ook dat van haar kinderen.

    Ik vind het erg treurig allemaal.

    Is er niet iemand die haar kan en wil begeleiden?
     
  7. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    ik vind andersom net zo goed, als je als ouders zijnde alleen maar junkfood aan je kinderen geeft en je kind heeft hier schade van (overgewicht e.d.) dan moet daar net zo goed controle op zijn, dat is gewoon een vorm van kindermishandeling als je kind schade ondervind aan het eten wat iemand je geeft, of dat nu overdreven "gezond" is of juist overdreven ongezond...
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ja mee eens

    Is hetzelfde inderdaad
     
  9. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    eens, en daar lopen er duizenden van rond in Nederland.
     
  10. knap

    knap Niet meer actief


    Ook eens.

    maar als je kind te zwaar is moet je bijna altijd terug komen bij de schoolarts elk jaar haha.
    Zelf mee gemaakt twee jaar geleden mijn zoon begon wat te dik te worden hij snacks nog al graag en ben extra op gaan letten met hem. Hij bleef de koelkast in duiken. Dus ben strenger geworden:) en met resultaat. Hij begint nu echt te groeien zie het voor mijn ogen gebeuren en dat buikje begint gelukkig te slinken en moest me zelf goed aan kijken mama haal minder lekker,s in huis dus ook ik moest echt strenger woorden niet altijd maar makkelijk toe geven.

    :):):)

    Die moeder is gewoon van de extremen en extremen zijn nooit goed.

    Als die jongen nu idd vlees of warm krijgt zal hij idd gelijk ziek worden zijn lichaam is het niet gewent en kan me best voorstellen dat hij allergieën heeft ontwikkeld!

    Lastig blijven deze dingen.
     
  11. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    #51 glimworm, 17 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2012

    tuurlijk mag ze zelf de keuze maken hoe ze haar kind opvoedt, maar je moet als ouder ook gewoon goed kijken naar hoe realistisch die keuzes zijn. Ziet ze zelf niet in dat ze erg aan het doordraven is in bepaalde keuzes? nogmaals op haar manier leert het kind hier alleen maar haar manieren en beslissingen, anders dan dit kent hij gewoon niet en hij wordt gewoon bang gemaakt voor de boze buitenwereld.
    Dit is haar keuze, maar het is de vraag of het ook een goede keuze is.
    Ik vraag me af hoe dit straks gaat als hij "vogelvrij" is. Kan hij wel zelf weloverwogen keuzes maken? dit is nu altijd al voor hem gedaan.
    Hoe gaat dit straks als hij als een volwassen man een baan gaat zoeken?
    hij heeft totaal geen ervaring als in werkstages opgedaan, hij kent dan waarschijnlijk alleen de theorie uit de boekjes.
    idd wat er eerder is aangehaald; samenwerking, dicussieren (betwijfel of dit laatste nu gedogen wordt door zijn moeder)het hele sociale aspect.
     
  12. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijp ik nou goed dat dat kind een dieet van rauw voedsel krijgt? Als de wereld nog meer van zulke gekken herbergt dan begin ik zo langzamerhand wel te geloven dat de Maya's gelijk gaan krijgen :$

    Goed, ik ben bijzonder moe en bijzonder chagerijnig dus het zal wel aan mijn perceptievermogen liggen...
     
  13. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou en daar eten ze zo mogelijk nog ongezonder! :$
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met het dieet is misschien niets mis, ik weet niet wat ze op een dag binnen krijgen, kan best zijn dat de voedingswaarde gelijk is aan wat anderen eten op een dag. Eiwitten en calcium bijvoorbeeld zit niet alleen in vlees en zuivel.
    Ik vind wel dat ze heel erg doorslaat. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet realistisch in deze maatschappij. Zo zou ik mijn kinderen best willen opvoeden zonder snoep, maar ik kom er niet onderuit, want het is nou eenmaal de norm om wel zo af en toe te snoepen. Kan wel mijn best doen om het tegen te houden, maar daar worden mijn kinderen echt niet gelukkiger van, je plaatst ze in een soort isolement (bedoel dus vooral kinderen die al op school zitten en het allemaal goed door hebben). Deze moeder probeert haar kind dus wel te beschermen tegen alles waarvan zij denkt dat het niet goed is. En dat vind ik heel kwalijk. Mijn nicht eet ook veel rauw voedsel en geen vlees/zuivel, de kinderen eten ook zo en vinden het heerlijk, maar de kinderen eten ook gewoon brood als ze dat willen. En op feestjes mogen ze ook gewoon snoepen. Mijn nicht zegt ook: thuis is het de basis, en daar kan best van afgeweken worden.
    Ik denk dat je op die manier je kind beter bijbrengt wat gezond is (in jouw ogen) en het ook nog een leuk leven kan hebben. Dat jongetje van 'rauwer' lijkt haast wel gehersenspoeld, heeft ook geen eigen mening. Grote kans dat als hij op zichzelf gaat wonen en erachter komt wat zijn moeder hem heeft onthouden (sociaal leven enzo, wat school toch voor de helft ook is), hij de andere kant op doorslaat (heb dat bij iemand in mijn omgeving ook gezien, niet met eten, maar wel met gedrag. Hij is zo ontzettend boos geweest!)
     
  15. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Deze moeder heeft vergaande denkbeelden waarbij zij haar kind ernstig beperkt.

    Hier in NL valt het allemaal nogal mee met hoe er op scholen gegeten wordt. Haar zoon is oud en wijs genoeg om de juiste keuzes te maken. Als je als moeder zo ongelooflijk bang bent dat je kind ontspoort, dan heb je wel heel weinig vertrouwen in je eigen kind en dus ook je eigen invloed.
     
  16. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Vanavond Nederland 2: 22:55...

    Arme jongen
     
  17. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    ik ga het of vanavond kijken of morgen terug kijken. vind het maar raar....
     
  18. tulip

    tulip Niet meer actief

    haha het meest verbazende vind ik nog wel dat er mensen in dit topic zich nog kunnen verplaatsen in die vrouw en haar niet compleet gek vinden:D Maar ja zo zijn we allemaal anders. In mijn ogen is dit wel een vorm van kindermishandeling en is zij heel ziek in dr hoofd.
     
  19. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vergeet niet dat dit een documentaire is...die de visie van de journalist weergeeft.

    Ik ben zelf te dol op mijn tournedos a point om me ooit aan haar voedselvisie over te geven, maar haar zoon is gewoon gezond, haar OTS heeft niets met het eten te maken.

    Ik ken een aantal mensen die dit gezin kennen. Toen Tom jonger was
    en nog naar school ging mocht hij bij vriendjes gewoon eten wat daar gegeten werd, en dat deed hij ook. Hij weet echt wel hoe een hamburger of snoep smaakt. Toen hij ging puberen heeft hij er zelf voor gekozen die dingen te laten staan.

    Het 'probleem' momenteel is het Thuisonderwijs...iets dat Frances op grond van levensovertuiging gewoon mag geven!

    Maar in Amsterdam is de politiek momenteel bezig om het keven voir thuisonderwijzende gezinnen heel moeilijk te maken. Tom en Frances zijn niet het enige gezin dat momenteel bedreigd wordt in Amsyerdam! Hadden ze in een andere gemeente gewoond, dan hadden ze deze problemen niet gehad. En tja die documentaire helpt denk ik ook niet voor ze, ze worden erin weggezet als een stelletje fanaten. En aan de reacties hier te oordelen wordt dat ook geloofd.

    Maar echt, het gaat hier niet om hun rare eetgewoonten...het gaat hier om de vrijhed van onderwijs!
     
  20. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als hij, volgens jou, zo "vrij" gelaten wordt in zijn keuze, waarom moet hij dan van school?
    Dat is in mijn ogen nogal tegenstrijdig.

    Ik geloof echt niet alles wat ik op TV zie, maar met de manier waarop deze moeder zichtbaar manipuleert en indoctrineert maak je mij niet wijs dat dit arme jochie hier zelf voor kiest. In dat geval zou hij ook gewoon op school kunnen blijven.
     

Deel Deze Pagina