Moeder Rauwer houdt zoon nog steeds thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bastet, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij 'moet' niet van school, hij wil niet meer naar school. Hij was het gepest en gezeur op school zat, kende andere kinderen die TO krijgen en heef gevraagd of hij dat ook mocht.
     
  2. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Het gaat hier helemaal niet om de vrijheid van onderwijs!!! Wie dat denkt heeft het echt niet begrepen.

    Deze moeder houdt haar kind thuis om heel verkeerde redenen. Het gaat er namelijk niet om dat ze ernstige levensbeschouwende bedenkingen heeft tegen alle scholen die binnen een redelijke afstand van de woning liggen, nee, ze is bang dat haar puber zich niet aan het rawfood-dieet houdt.
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het gaat wel degelijk om de vrijheid van onderwijs. Begrijp me goed, ik ben geen voorstander van raw food, en al helemaal niet voor kinderen in de groei. Maar dat is de issue helemaal niet.
    Overigens voor Frances is het raw food gebeuren onderdeel van haar (holistische) levensovertuiging. Niet mijn kopje thee, maar m.i. ook geen reden om iemand te vervolgen.
    Dit is gewoon een van de meerdere gezinnen in Amsterdam die vanwege TO dit jaar geen vrijstellingsbrief kregen maar een proces-verbaal.
     
  4. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel een ander verhaal dan wat zijzelf destijds in P&W vertelde.

    Daarnaast kan zo'n kind zoveel willen, hij is gewoon leerplichtig. Zou een mooie boel worden als kinderen zelf mogen gaan beslissen of ze wel of niet naar school willen.
    Hij kan dan wel gevraagd hebben of hij thuisonderwijs mocht, maar het antwoord daarop is duidelijk. Hup, gauw naar school dus!
     
  5. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    Ik ga ook kijken vanavond!

    Dirksmama, wat bedoel je met vrijheid van onderwijs??
    Vrijheid van onderwijs ik kan hier niets vinden over thuisscholing dus wat heeft dat volgens jou met elkaar te maken?

    Verder is mijn mening denk ik gewoon gekleurd. Ik vind thuisscholing een niet goed iets. Ik ben er op tegen om kinderen in zo'n kleine en beperkte wereld op te laten groeien. Ik weet niet in hoeverre je het precies kan vergelijken, maar mijn ouders zijn streng (!!) gereformeerd. Ik zat op een gereformeerde school, we hadden een gereformeerde krant, geen radio geen televisie enz. Alles werd afgeschermd.
    Stel nou dat mijn moeder de school niet streng genoeg had gevonden en mijn broer en mij thuis had gehouden en thuis scholing had gegeven. Ik vond mijn wereld al beperkt, maar het was tenminste nog iets. Het hoort toch ook bij je ontwikkeling om met mensen om te leren gaan die 'anders' zijn? Daardoor ontwikkeld je persoonlijkheid. Daardoor krijg je een eigen mening. Als je alles censureert wat bij je kind komt, hoe weet je dan echt dat de mening van het kind ook echt de mening van het kind is?
    En hoe gaat dat dan straks als hij de arbeidsmarkt op stapt? Waar heeft u uw diploma's gehaald? Ohw uw moeder heeft thuisonderwijs gegeven. Wat goed, komt u hier maar werken? Of zou hij dan later wel naar school gaan? Maar dan is hij misschien een buitenbeentje omdat hij inmiddels helemaal 'anders' is....
    Kinderen horen IN de maatschappij op te groeien, niet ernaast!
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #66 dirksmama, 17 dec 2012
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
    Je kunt prima IN de maatschappij opgroeien en toch thuisonderwijs krijgen. Het leven is meer dan school alleen hoor. Je hebt ook sport, clubs, kerk, verenigingen, buitenspelen. Daarnaast, mensen die TO geven organiseren regelmatig samen dingen. Ik ken eerlijk gezegd geen mensen die TO geven omdat ze streng gereformeerd zijn (er zijn zat prima refo scholen in Nederland). Ik ken wel mensen die TO geven vanuit hun visie op onderwijs en hun onvrede met het huidige onderwijs.
    Ik ben zelf leerkracht, maar ik zie in het huidige onderwijs in Nederlnd een asntal ontwikkelingen die ik minder positief vind. Ik kan me de keuze van ouders voor TO best voorstellen. En ook al is het niet overal even gemakkelijk...TO is ook in Nederland een legitieme vorm van onderwijs. Je hoeft er geen diploma's voor te hebben, en als je voor tweetalig onderwijzen kiest zijn er heel veel goede curricula die je kunt aanschaffen.

    Met TO kun je prima naar universiteit of HBO...via Staatsexamen of colloquium doctum.
     
  7. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus!
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dus al jouw kind doodonglukkig is op school of kapotgepest wordt, of alleen op een school terecht kan waar hij dingn leert die totaal ingaan tegen wat jij vindt dat goed is dan moet er niet gezeurd worden, hup naar school...ok als het je knd kapot maakt?
     
  9. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tenzij ik ineens niet meer begrijpend kan lezen, heeft dit wel degelijk te maken met de eetgewoonten/overtuiging.

    Daarnaast is dit kind minderjarig. Ik ben van mening dat je van een minderjarige geen volwassen beslissingen mag verwachten, zeker niet als het om dit soort belangrijke zaken gaat.

    Ik vind dat deze moeder haar kind ernstig tekort doet zo.
     
  10. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn andere scholen. Het kind hoeft niet perse op 1 school te blijven. Je kunt een kind ook naar een andere school doen. Sorry maar dit is gewoon pure onwil van de moeder.
     
  11. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit meteen even dat filmpje te kijken. En de vragen die de moeder hier en daar aan haar zoontje stelt. Wat een verschrikkelijk manipulatief rotwijf:x
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ken haar niet persoonlijk, ik vind dat ze erg negatief overkomt in de documentaire. Onaardig, fel.
    Maar dat neemt niet weg dat ze haar kind niet gewoon thuisonderwijs zou mogen geven. Als ik in haar schoenen stond was ik al lang geemigreerd denk ik.
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat staatin de krant ja. Wat ik vertel over pesten enzo komt uit haar nabije omgeving.
     
  15. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pauw & Witteman - Rauwer - YouTube

    Ik zit dit ook even te kijken.

    Doktoren weten niet waar ze het over hebben.:( Wie bepaalt dat kinderen ondervoed zijn:(

    Ergste vind ik nog dat dat kind heel duidelijk aangeeft dat ie het zelf ook niet weet. Wat ongelooflijk triest :(
     
  16. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou wat ze in diverse filmpjes zelf zegt bevestigt wel wat de krant ook zegt anders.
     
  17. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ergste vind ik nog dat ze in het filmpje met haar kind op de bank zit en zegt 'ja, de rechter zal dit zeggen en als jij nou hetzelfde zegt bla bla'.

    Dan ben je dus gewoon aan het manipuleren. kan er niets anders van maken.
     
  18. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze heeft zichzelf heel wat problemen op de hals gehaald met de documentaire.
    Manipulatief...zo komt ze over inderdaad.
    Ik weet het niet, ik ken haar niet, maar haar buren en vrieden zegfen dat ze in het echt heel anders is in elj geval.
     
  19. adi

    adi Niet meer actief

    als jij ze via via kent (waarom verbaast me dat niet?), dan ben ik heel benieuwd waarom in de eerste docu de moeder zelf vertelt dat Tom bij vriendjes ook rauw eet, en dat hij speelt bij vriendjes waar de ouders dat snappen en hem ook rauw eten aanbieden. Er komt ook een moeder van een vriendje aan het woord.
    en nu zeg jij dat dit verhaal niet klopt? De moeder en de omgeving liegen om journalist te paaien? Of om een punt te maken?

    Het probleem hier is geen thuisonderwijs. De moeder is niet tegen het onderwijssysteem in nederland. Zij heeft moeite met sociale invloeden op haar tienerzoon wat betreft eten en haalt hem DAAROM uit die sociale zone. Jij vindt dat wel een normale basis voor de zelfontwikkeling van een tiener?
     
  20. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 15:00 minuten op het YT filmpje geeft ze zelf heel duidelijk aan (weliswaar in de val gelokt door de interviewers) dat Tom niet naar school gaat omdat 'kinderen nu eenmaal bij de groep willen horen'. Waarop Pauw of Witteman zegt 'dus u bent gewoon bang dat hij zich niet aan zijn dieet houdt. En dat geeft ze dan ook toe.

    Tsja...

    Blijf het sneu vinden.
     

Deel Deze Pagina