Moeder Rauwer houdt zoon nog steeds thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bastet, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yelice

    Yelice Niet meer actief

    Die moeder van die vrouw zag er vele malen beter uit zeg! als ik niet zag staan dat het haar moeder was zou ik denken dat ze bijna van dezelfde leeftijd waren :$ .......

    Die ouders vonden het ook maar apart trouwens en waren het er ook niet erg mee eens als ik het zo zag
     
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Jeetje, wat ziet ze er slecht uit zeg. Hoe oud is ze, richting de 60?
    Arme jongen, ben je mooi klaar mee met zo'n moeder.
     
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Het hele verhaal blijft mij erg verdelen, moet ik zeggen.
    Ik zie dingen in de docu die echt niet OK zijn. Zoals die amerikaanse goeroe die beweert dat calcium de bron van alle kwaad is, (maar broccoli bijvoorbeeld, stikt van de calcium: eet hij dat dan ook niet?), en dat de oplossing voor alle soorten pijn is om gewoon anderhalf uur met je blote voeten in het gras te gaan lopen, omdat wij het contact met de natuur kwijt zijn, (volgens mij is het bij -5 gezonder om schoenen aan je voeten te doen, dan op blote voeten door het gras te gaan sjouwen ;)).
    Tegelijk vind ik het ook nogal wat dat we als maatschappij dingen die we als recht hebben verworven in de afgelopen eeuwen, zoals het recht op onderwijs, nu eigenlijk tot een plicht gaan maken. Bijzonder dat een intelligente vrouw, (want buiten dat hele rauw-gebeuren, is Francis volgens mij bepaald niet achterlijk), haar kind niet zelf mag onderwijzen.
    Het rammelt iig even stevig aan heilige huisjes en gebaande paden en dat is wel even lekker :) Even weer morrelen aan alles wat je voor waar had aangenomen en even opnieuw nadenken over wat wel en niet OK is :)
     
  4. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Ik zit het nu te kijken maar wat ziet zij er slecht uit!! Schrik er echt van...
    Met alle respect maar het lijkt wel een terminale vrouw.
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Heel triest dat ze het zover laat komen. Het enige dat zij hoeft te doen is die jongen een boterham te geven en inschrijven op een school.

    Ik denk dat deze vrouw schreeuwt om hulp. Ik hoop dat zij die spoedig krijgt en dat de schellen van haar ogen vallen.

    Isolatie, indoctrinatie en je kind niet goed voeden zijn allemaal gronden om in te grijpen.

    Gisteren zei ze dat Tom zo klein is omdat er 'allemaal goeihormonen in melk zit' waarbij ze helemaal voorbij gaat aan het feit dat die dus niet in biologische melk zitten.
    Iemand hier noemde haar intelligent? Ben ik het totaal niet mee eens als je zo met je kind's leven speelt en hem nog liever uit huis laat plaatsen dan hem goed voedt.
    In- en intriest dit!!!:x
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hahaha ja dat van die broccoli zat ik me ook te bedenken.

    Maar wat een mafkees die 'goeroe'. Een kind zelf verantwoordelijk stellen. Kind is geïndoctrineerd.
    De moeder vind ik er inderdaad terminaal uit zien.
    En Tom lijkt mij een timide, verlegen en ondergesneeuwd kind. Die er zwak en ziekig uit ziet.
    Ik denk trouwens NIET dat hij bij zijn moeder moet worden weg gehaald. Ik vind dat hij een aanpassing in zijn dieet moet krijgen, met wat vlees, gekookte groente en af en toe eens een lekkere boterham, rijstwafel of een biscuitje.

    Ik ben trouwens wel fan van groentesappies hoor, te samen met chiazaadjes. Dat wordt hier met regelmaat gedronken. En chiazaadjes doe ik graag op brood, ook bij de kids.
    Maar kom op hé, dat mens slaat zo gigantisch door. Gewoon bizar, dat blok beton voor haar hoofd.

    Die rechter is trouwens blind, of niet? Als hij zou zien hoe die moeder en Tom er uit zien, dan zet hij ze direct ondertoezichtstelling.
     
  7. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Goed dat Jeugdzorg ingrijpt. Sneu voor hem is het wel, uit huis plaatsing is niet niks. Ik hoop dat hij goed terecht komt.
     
  8. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ze is 55. Ik vind haar te mager met al die uitstekende botten, maar vind haar er echt niet uitzien als een terminale vrouw.
     
  9. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    lol. De hond krijgt al dagen niet te eten in de hoop dat het lichaam zich gaat richten op genezing van de oorontsteking :D
     
  10. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Slaat hij haar nu in het gezicht?! Toen ze aan het 'stoeien' waren?
    :$ Wat respectloos en raar zeg.

    Oh, en ik zat nog even dat calcium verhaal na te denken. In chia zaden zit 6x meer calcium dan in melk. Ze is groot voorstander van chia zaden, maar calcium is slecht?
    Die mensen zitten gevangen in hun web van gekkigheid. Een soort van Twilightzone.
     
  11. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar viel mijn mond net ook van open.
     
  12. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Aan het begin vind ik echt dat ze er zo uit ziet... Nu ben ik een stuk verder en dan vind ik ze er minder slecht uitzien.
     
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Maar, Tom is nu al 3 jaar niet naar school geweest. Ze heeft een voorwaardelijke boete van 250 euro gekregen.
    Hoe hoog zal de boete zijn als ik mijn oudste zoon voor een paar dagen thuis houdt? Hoe lang zal het duren voordat de leerplicht ambtenaar op de stoep verschijnt?
    Belachelijk!
     
  14. NoukjeTygo

    NoukjeTygo Fanatiek lid

    3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    ik ben me kapot geschrokken . Kende dit verhaal niet en was nieuwssgierig geworden van de topic-titel.

    Wat een walgelijke vrouw zeg... afgezien van het feit dat ze er zelf nou niet echt uitziet alsof het allemaal gezond is vraag ik me écht af waarom ze gebruik maakt van die dubbele principes.
    Chia zaadjes geven terwijl calcium slecht zou zijn, bijvoorbeeld. Nou, schiet mij maar lek..... Het arme jochie..
     
  15. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil zeker niet beweren dat TO slecht is. Daarvoor heb ik er te weinig verstand van. Het feit is echter dat zij geen toestemming heeft om dit te doen en Tom dus gewoon naar school moet. Dat heeft niks met vooroordelen te maken, maar met je aan de wet houden.
     
  16. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat denk ik dus ook de hele tijd als ze dat roept. Vlees en melk niet laten eten omdat er rotzooi in zit, is geen argument om het dan maar helemaal niet te gaan eten, maar juist argument om biologisch te gaan eten. Je kunt prima vlees en zuivel kopen waar geen troep in zit, zou ik denken.
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Maar is onze wet niet een beetje rigide op dit vlak? In andere landen is thuisonderwijs veel gewoner en kan gemakkelijker gegeven worden. Hier in NL mag dat alleen als je geen school in de buurt hebt die fatsoenlijk matcht met je levensovertuiging. Ons wordt dus de keuze om onze kids zelf te onderwijzen afgenomen.
    Nu zou ik zelf nooit kiezen voor thuisonderwijs, want niet te combineren met een baan wat mij betreft, en ik ben met hart en ziel een moeder die graag zowel voor haar kinderen zorgt als ook nog werkt.
    Maar ik vind dus wel dat die keuze er zou moeten zijn en op dit moment hebben we in NL dus gewoon die keuze niet.
     
  18. Christen

    Christen Actief lid

    12 aug 2010
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou nou, wat een hoop negativiteit!

    Ten eerste als iemand een docu zal maken van ieder ons leven dan zal iedereen hier bijna hetzelfde reageren, want niemand is perfect.
    Ik kies er zelf ook niet voor om rauw te gaan eten, maar heb me wel een beetje in eten verdiept en wij westerlingen eten heel veel troep van wat in de supermarkten liggen. Onderzoek maar eens wat in je eten zit, dan sta je versteld....allemaal conserveringsmiddelen en chemische rotzooi!

    Wat die vrouw doet en eet moet ze lekker zelf weten. Naar mijns inziens ziet die jongen er echt niet slecht uit.
    Als we ons echt druk willen maken om kinderen, dan moeten we ook de supermarkten gaan aanpakken. Onze kinderen groeien hard de laatste jaren, omdat er in vlees en kippen groeimiddelen zitten. Maar niemand zegt daar wat over.

    We zijn allemaal zo snel om te oordelen en weten zelf niet wat we in huis halen wat eten en drinken betreft!

    Ik zeg hiermee niet dat wat die vrouw doet goed is. Maar al het goede begint eerst bij jezelf! Doe jij het zo goed?
     
  19. Bri

    Bri Niet meer actief

    Er is tot nu toe geen enkele kinderarts die mij zegt dat mijn kinderen een ontwikkelingsachterstand hebben, die te vergelijken is met wat je bij zwaar ondervoede kinderen ziet. En dat zegt een arts wel over die jongen Tom.

    Er zit een enorm gebied tussen 'chemische toevoegingen' en 'alles rauw'. Gekookte groentes zijn zo veel beter te verteren dan rauwe. De moderne mens (homo sapiens, bedoel ik dan) is pas ontstaan uit onze aapachtige voorouders toen iemand bedacht dat hij z'n eten kon verhitten voordat hij het opat. Dát gaf de energie die nodig is om onze hersenen zo groot te laten worden.
    Mensen zijn niet gemaakt voor louter rauw eten. En zéker kinderen in de groei redden het daar gewoon niet op.
     
  20. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Kinderen hebben eiwitten en vetten nodig om te groeien.
     

Deel Deze Pagina