Moeder scheld en schreeuwt in het openbaar tegen kinderen....

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou, zit al de hele avond te twijfelen of ik dit zal plaatsen. Wat ik vanavond heb gezien zal ik niet snel vergeten en ik weet niet of ik nu goed gehandeld heb of meer had moeten doen...:(

Ik was op het treinstation m'n pasje aan het opladen en hoorde af en toe al een vrouw schreeuwen. Nee en hier blijven. Okay kan, kids luisteren misschien niet/slechte dag. Maar hier bleef het niet bij.
    Ze wou de trein in met de kids, maar trein was bomvol dus besloot ze de volgende trein te nemen. Zegt ze tegen de kindjes dat ze d'r niet in konden omdat al die mensen te lui waren om ff t gangpad in te lopen, echt op een nare manier zei ze dat. Niet zoals je tegen kinderen praat.

Af en toe liepen die kindjes een meter of twee bij moeder vandaan en begon ze weer keihard te schreeuwen dat ze moesten blijven staan. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat ze zei:
    Hier blijven anders stomp ik je voor je mond :$
    Okay, dit heb ik niet goed gehoord, dit zegt iemand niet tegen haar kinderen. Maar reden genoeg voor mij om dichterbij te gaan staan. En op een gegeven moment hoor ik haar weer schelden: hier blijven rotblaag.
    Kinderen beginnen te huilen en ze begint te dreigen dat als ze niet luisteren ze de kinderen terugbrengt naar oma. Vervolgens pakt ze het knuffeltje van t ventje en gooit het zo weg. Bijna op de rails. Kind compleet overstuur.

Ok genoeg, dit kon ik niet aanzien dus ik ben er naar toe gelopen en heb die moeder gevraagd of ze hulp nodig had. Ze vertelde dat de kinderen bij oma hadden gelogeerd en ze verwend waren en daarom slecht luisterden. Ik ben er bij blijven staan en vanaf dat moment dimde ze in en werd ze rustig.

Ik denk nu alleen maar: wat had ik nog meer kunnen doen? Er was geen conducteur aanwezig, niemand van service en veiligheid die ik even aan had kunnen spreken.
    Maar m'n hart brak. Deze kindjes waren 4 en 2 :(

Liever was ik heel boos geworden op deze vrouw, maar ik wou het niet erger maken daar op het station, juist voor die kindjes.
    Bah, ik ging met een rotgevoel naar huis.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Wat een nare situatie en arme kinderen.
    maar wat goed hoe je gehandeld hebt!!! Ik wou dat iedereen (incl ikzelf) zo zouden handelen. Niet veroordelend, maar helpend!

3. Koon

Koon Niet meer actief

Helemaal mee eens! Echt knap van je. Geen rotgevoel meer hebben hoor.

Hopelijk zit moeders nu op de bank van zichzelf te balen.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Bah wat naar om dit mee te maken :( Denk dat je goed gehandeld hebt hoor! super goed van je dat je wat hebt gezegd, zijn genoeg mensen die alleen blijven kijken. Petje af!

5. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Wow, ik vind het heel goed dat je er naar toe bent gegaan! In elk geval hadden die kindjes op dat moment even rust. Verder kun je helaas ook niet zoveel doen. Mijn hart breekt als ik dat stukje van dat knuffeltje lees....mijn zoontje is ook gek op zn knuffeltje (paarse minnie mouse) en ik vind het zo kwetsend voor zo'n kind.

Ik heb meegemaakt dat een vrouw in de stad liep te schreeuwen tegen een kind van 6. "jankebek, iedereen lacht je uit, achterlijke, doe eens normaal" en dan duwen zodat ze bijna viel "iedereen kijkt naar je stomme idioot, als je niet normaal doet breng ik je naar je moeder, als die jou nog wil hebben" Ik kende die vrouw en die is behoorlijk agressief en ik was op dat moment hoogzwanger, maar ik heb nog steeds spijt dat ik toen niks gedaan heb :(

6. Romy1979

Ja vind je dat? Want misschien heb ik het daar op het station wel gestopt, maar ik wil niet weten wat er in dat gezin verder nog gebeurd.
    En dat kan ik nu niet loslaten.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik vind dat je goed gereageerd hebt hoor! Jou aanbod voor hulp heeft haar hoop ik bewust gemaakt van haar gedrag.
    Helaas zijn er te veel kindjes die zo structureel behandeld worden.
    Ik snap dat je er een rot gevoel op na gehouden hebt.

En een knuffel weg gooien richting spoor vind ik helemaal eng. Het kind zou er maar achteraan gaan oid.. (Nog maar niet gesproken over t uberhaupt weg gooien van een knuffel)

8. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Was het wel zeker hun moeder?

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Je hebt geweldig gehandeld! Niet veroordelend maar helpend.

Blijkbaar zat die vrouw er zwaar doorheen, en moest ze zich afreageren op de kinderen...(niet dat ik dat goedkeur hoor, maar ze is ook maar een mens).

Jij hebt de druk van de ketel gehaald voor haar, en kon ze een beetje tot zichzelf komen.
    Ik kan nu wel zeggen: wat een rotmoeder, of zoiets, maar daarvoor ken ik de situatie niet om zoiets te zeggen.
    Hopelijk liggen de kindjes nu lekker te slapen en is moeder weer wat relaxter.

Ik zou het trouwens ook zo gedaan hebben hoor. Ik was er pontificaal op af gestapt om te vragen of ik ergens mee kon helpen.
    Hartstikke goed gedaan!

10. Romy1979

Ja, want ze spraken haar aan met mamma.

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dit soort situaties zijn heel vervelend, doordat de situatie eigenlijk net niet ernstig genoeg is om er écht werk van te maken (politie inschakelen e.d.), maar te veel om je schouders op te halen en weg te lopen. Ik denk dat je heel goed gehandeld heb en dat er niet veel meer is wat je had kunnen doen. Door je vraag hoefde ze zich niet aangevallen te voelen, maar kon ze wel merken dat haar gedrag niet echt normaal was. Laten we maar hopen dat ze een hele slechte dag had en de kinderen stierlijk vervelend waren (dan nog noem je je kinderen toch geen rotblaag en gooi je geen knuffels weg ;) :x) en dat ze dit uiteindelijk inzag en ermee is gestopt na jouw opmerking.

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Goed dat je erbij bent gebleven.. zou er ook een rotgevoel aan overhouden.

Vind het ook echt niet oké om zo tegen kinderen te praten, om wat voor reden dan ook. En ergens ben ik ook wel bang voor de kindjes dat dit niet de eerste en niet de laatste keer is. Ik zou echt schrikken van mezelf als ik zoiets zou zeggen tegen (mijn) kinderen en zeker niet nog verder gaan met schreeuwen/schelden, dus eigenlijk heb ik het idee dat dit wel vaker voorkomt. Jammer genoeg kun je daar weinig aan veranderen :( maar in deze situatie heb je het goed gedaan vind ik.

13. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik denk dat je door deze actie meer hebt geholpen in het belang van de kinderen dan wanneer je boos was geworden en haar de waarheid had verteld.

Je weet inderdaad niet wat er thuis gebeurd, maar je weet dus ook niet wat de aanleiding was van dit gedrag. Ik praat het absoluut niet goed hoor, maar wie weet had ze echt de worst-day-of-her-life en is ze morgen weer de liefdevolle moeder. Heel naïef maar ik zou me aan dat idee vasthouden :) Je kunt in dit geval niet meer doen dan je al hebt gedaan. Als het gedrag thuis wel doorgaat of erger is dan moet je maar hopen dat iemand uit de nabije omgeving aan de bel trekt.

14. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Bah wat een nare situatie, ik zou me er ook rot bij voelen. Zo stond ik jaren terug eens bij de bushalte en ik wist niet wat me overkwam toen de moeder haar zoons (tweeling van een jaar of 5, en ze had nog een baby meisje bij zich) voor van alles aan het uitschelden was wanneer de jongens niet luisterde. Ook met kk enzo. Verschrikkelijk. En wat ze nou precies fout deden, geen idee. Het is misschien maar goed dat ik er niks van zei (ik ben namelijk niet op me mondje gevallen) want ik hoorde achteraf dat het echt een heel asociaal maar ook 'gevaarlijk' mens is. Had er wel een heel naar gevoel richting die kinderen aan overgehouden.

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Dit dus!
    Vind echt dat je het goed aangepakt hebt!

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    Dikke duim voor jou! Goed gedaan
    Laten we maar hopen dat die moeder er doorheen zat vandaag en dat het eenmalig was.....

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dat denk ik ook. Waarschijnlijk was ze dan nog gefrustreerder geworden.

18. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik vind ook dat je goed gehandeld hebt, inderdaad niet veroordelend maar helpend en wel op een manier dat die vrouw wellicht aan het denken is gegaan van waar ben ik nou mee bezig.
    Ik snap ook wel dat het je nu dwars zit. Dit zou ik ook hebben.
    Net wat Nana zegt, laten we er maar vanuit gaan dat die vrouw een slechte dag had. In ieder geval dimde ze later wel in dus feitelijk heb je wel geholpen.

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Helemaal mee eens!
    Zoveel respect voor jou dat je hebt geprobeerd de situatie te bevriezen zonder daarbij veroordelend over te komen.
    Heel bewonderingswaardig!

20. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Verder heb je idd goed gehandeld. Als je haar had aangesproken op een bepaalde manier was ze misschien nog pissiger geworden en wie weet zou ze dat weer op die arme kinderen gaan afreageren.

Deel Deze Pagina