Sterkte voor jullie beide. Maar een serieuze vraag, Ik zelf heb mij in de vingers gesneden om de lat voor mijn zelf zo hoog te leggen dat ik als moeder alleen maar het gevoel heb en had dat het alleen maar verkeerd kon gaan. En nog leg ik de lat zo hoog dat een simpele driftbui van mijn dochter mij een paar dagen uit het velt slaat en dan heb ik al een kind voor haar gehad en het al eerder mee gemaakt. En mijn ouders waren niet rot voor hun kinderen tot een bepaalde hoogte maar meer naar elkaar toe waar door en er ook hier een onveilige jeugd is geweest. Maar dan lees ik lion haar verhaal en jou verhaal en dan denk ik het kan ook nog erger. En ik weet dat het erger kan. vertelde net in pb naar lion en mijn moeder haar jeugd en dat verklaard ook een hoop ellende in mijn eigen jeugd. Weet wel zeker dat mijn moeder in elk geval wel van ons hield en dingen gebeurde vooral uit onmacht en dat ervaar ik soms zelf ook als moeder. Daarom probeer ik nu minder perfect te willen zijn omdat het alleen maar rotter voor mijn zelf is om hun altijd voor verdriet te willen behoeden. Bedoel mijn stukje positief hoor niet als aan val helemaal niet zelfs.
Goed van je, pnirmal! Ik heb het allemaal verwerkt en achter me kunnen laten en de meeste heftigheid is van de emoties af (het meeste; nog lang niet alles), dus wat dat betreft is de sterktewens niet echt nodig, maar bedankt Je hebt perfectie en perfectie. Ik wil niet dat het perfect gaat ten koste van alles, maar ik wil wel dat ik kan zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om hem gelukkig te maken, te houden en te laten worden - elke dag weer. Binnen het natuurlijke habitat en de grenzen van het opvoeden zelf uiteraard
Wat een goede benadering van jou! Ik denk dat je een uitstekende reactie hebt gegeven. Want iedere andere reactie had meer woede ontlokt en dat zou uiteindelijk op de kids terecht komen. Over de knuffels....pff...daar kan ik zo om huilen ik snap de pijn!
mee eens! En wat betreft knuffels ben ik een hele strenge mama, haar lievelingsbeer waar ze altijd mee slaapt mag dus nooit mee naar buiten. Ik heb gezien wat voor drama's het kan geven bij een dochtertje van mijn vriendin. Er ligt dus eentje extra bij oma (omdat ze daar het vaakst logeert) en ik heb eentje extra voor als deze in de was moet. Volgens mijn zusje en haar vriendinnen is dat dus reuze zielig dat beer altijd thuis moet blijven.
Lioness en Joycey: wat erg zeg! snap niet dat ouders zulke dingen doen! Hier is doekje ook heilig en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het van haar af te pakken oid. Dankzij medeforummeisjes hier, heb ik nu ipv 1 doekje, 6 doekjes. Dus hier mag ze ze wel mee nemen als we weg gaan. of nouja, hij gaat mee in de luiertas voor t geval te t doekje nodig heeft. Ik vind het zo erg om te lezen, hoe ouders met hun kinderen omgaan, een kind is zo onschuldig!
Mijn zoontje heeft een schapenlapje en die ging echt nooit mee naar buiten. Niks zieligs aan hoor. Hij wist dat en daar is nooit drama van gemaakt. Schaapje blijft gewoon in bed en bij ziek zijn oid mag hij mee naar beneden lekker op de bank.
Je hebt goed gehandeld TS, beter dan ik zelf zou hebben gedaan. Ik zou namelijk de persoon erop hebben aangesproken, wel eens gedaan toen een moeder haar kind een vette klap op zijn kont gaf en hem heel naar aansprak, heeft geen zin volgens mij.
Ja mee eens, dit doe je je kinderen toch niet aan. Ik heb er gewoon echt nog wakker van gelegen vannacht. Dat gezicht van dat ventje toen zn knuffeltje werd weggegooid
Je hebt heel goed gehandeld, vind ik! Super gedaan Denk niet dat je meer had kunnen doen, dit soort dingen gebeuren meer dan wij denken volgens mij. Ik wil er echt niet aan denken hoe het er in sommige huishoudens aan toe gaat. Maar dat kun je niet tegen gaan, iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeden. Als het geweld bij komt kijken, dan is het natuurlijk wel handig om iemand aan te geven. Maar ook hierbij vrees ik dat het akelig veel voorkomt achter gesloten deuren... Echt erg en ik kan me er niets bij voorstellen hoe mensen erbij komen om zoiets te doen!
Ik schrik gewoon van jullie verhalen over vroeger meiden wat vreselijk!!! Ik snap t niet.. Je kind is toch je alles, je leven, je wil toch alleen maar t allerbeste voor je kind en dat allerbeste is nog niet goed genoeg. Jeetje als ik m'n jongste en z'n knuffel zie, voor hem z'n belangrijkste bezit, dan zorg je toch als moeder zijnde hier op je allerbest voor? M'n zoontje mag z'n knuffel ook niet (meer) uit bed meenemen omdat we binnen n paar weken die knuffel 3 x uren kwijt geweest zijn kind overstuur mama overstuur! Hij mag de reserve mee Nasr beneden nemen. Wat er op t perron gebeurde snap ik niet, knuffel weggooien ,. Echt erg! ... Maar ook ik ken mezelf en in gevaarlijke situaties ( perron, langs t water) kan ik ook m'n stem flink verheffen puur uit angst dat er iets mis gaat. Leg altijd wel uit waarom ik dat dan deed. Schelden naar je kinderen?? Nooit!!! Hoe kan je dat doen?!
heb je goed gedaan! waarschijnlijk dimde ze in omdat ze doorkreeg hoe idioot ze bezig was! arme kindjes!!
Dit is echt zo'n situatie waarin je je af blijft vragen hoe het met de kinderen vergaat. 4 en 2 jaar.. pff... Maar je hebt héél goed gehandeld. Probeer het desondanks wel los te laten nu.