Moeder schommelt urenlang met dode peuter

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Babystew, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik dacht hetzelfde als hierboven, had het bericht nog niet gelezen... ik vind het intens zielig voor die vrouw.... :(

Liefs,

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Verschrikkelijk! Ben ik de enige die niet aan een psychose denkt?
    Mijn eerste ingeving was dat ze niet kan verkroppen dat haar kindje is overleden en het kindje nog niet wil afgeven/achterlaten maar afscheid wil nemen door nog even met haar kindje te spelen. (dus wel volledig bewust van de situatie)

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nee hoor! Ik dacht hetzelfde. (Lees mijn reactie ergens boven aan)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dit was ook gelijk mijn gedachte.

Wat ontzettend verdrietig :(

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik krijg er een beetje de kriebels van..

6. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Aah verdrietig zeg :(. Ik denk een totaal ontredderde en verdrietige moeder. Of het kind is op de schommel plots overleden. Dat dacht ik eigenlijk. Maar als dat zo is dan is de moeder wel een heel onoplettende vrouw.

7. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik wilde L* ook graag nog in bad doen nadat ze was geboren. Ik legde haar ook steeds met de armpjes omhoog, zoals baby's slapen, maar de verpleging legde haar weer terug met de armpjes naar beneden. Ik wilde ook heel graag doen alsof ze niet dood was. Onze VK is nadat haar zoontje was overleden (had een ziekte, niet plotseling) ook nog met hem gaan wandelen. Wel in een besloten tuin maar ze kwamen evengoed wat verontwaardiging tegen vertelde ze.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze nog iets 'normaals' wilde doen met hem, van voor dat dit vreselijke is gebeurd. Even een momentje van ontkenning inderdaad.
    Maar wát het dan ook geweest is, wat verschrikkelijk verdrietig is deze situatie.

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik kan het ook wel snappen, dat je ergens nog iets actiefs wilt doen met je overleden kind zoals wandelen ofzo voordat het nooit meer kan, als een soort afsluiting. Maar ze was waarschijnlijk de hele nacht + dag al aan het schommelen..

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dit klinkt wel heel logisch.
    Lijkt me moeilijk om afscheid te moeten nemen en natuurlijk wil je de situatie (even) ontkennen. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe intens verdrietig deze moeder (en andere moeders die een kindje verliezen) zich moet voelen.

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb jouw stukje wel drie keer gelezen, het raakt me zo... Dat wilde ik even zeggen, kan me zo goed jouw gevoel voorstellen. Het lijkt dan ook bijna gemeen dat de verpleging je dochtertje weer anders neerlegde... Deden ze dat bewust?!

11. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

Wat een sneu verhaal..

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heel triest :( En ik kan het me ook wel voorstellen, welke reden ze er ook voor had. De shock, het ongeloof, het verdriet en dan nog een keer met je kindje willen spelen. Hartverscheurend gewoon.

13. megacarls

megacarls Niet meer actief

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik denk het niet eigenlijk. En ik zeg 'steeds' maar het was misschien 2 keer of zo. En toen bedacht ik me dat het misschien wel heel raar was dat ik dat deed en deed ik het niet meer. In mijn herinnering leek het 'steeds' maar dat was het niet.

14. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

ik heb wekenlang mijn zoontjes op de intensivecare bezocht. er was een aparte kamer voor moeders die afscheid namen van hun kind. Na het overlijden mochten ze dan nog een tijd hun kind in de armen houden, en ik zag ook eens een moeder met het kind in een bed liggen. Ik denk dat die behoefte er gewoon is wanneer je kind dood is. Schommelen is voor velen wel bizar, maar zij haalde er blijkbaar troost uit.

15. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    wat zielig zeg, hopelijk krijgt ze de juiste hulp.
    toen k dit las had ik ook de gedachte dat dit haar manier van afsluiten was misschien vond haar zoontje schommelen geweldig en deden ze dit vaak samen en wou zij dit nog 1keer met hem doen maar kon ze gewoon niet stoppen omdat ze dan door had dat dit hun laatste keer was :(

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Uit recente ervaring uit eigen omgeving kan ik zeggen dat je op zo'n moment niet meer een normaal denkend en functionerend mens bent.

Er hoeft echt niet psychisch iets aan de hand te zijn om voor de buitenwereld iets 'raars' te doen.

Arme vrouw:(

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat het heel gemakkelijk is om even psychisch gestoord te worden om het heel erg grof te zeggen, ik bedoel het wel niet grof.
    Als je kindje plotseling overlijdt kan ik me voorstellen dat je als moeder/vader helemaal doordraait. Het lijkt me ook echt een onmenselijk iets om mee te maken:(
    Misschien hield het kindje heel erg van schommelen en dacht ze dat het kindje misschien weer wakker kon worden maar het werd niet wakker en je wil dan ook niet opgeven.
    En in die psychische toestand wil je het toch met een leuke herinnering afmaken.
    het is denk ik ook maar een tijdelijk iets. Een ongeloof en ontkenningsfase vol met verdriet en woede
    Hopelijk krijgt ze alle hulp om het te verwerken.

18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.181
    1.852
    113
    Dit had ik ook nog even knuffelen nog in bad (zoals thuis).
    En in mijn armen weg brengen naar beneden inplaats in de wagen onder een deken.
    Neerleggen zoals hij slaapt.

Dus kan mij dit helaas heel goed voorstellen dat deze moeder nog even met hem wilde spelen en dat zij daarna alle besef van tijd kwijt is geraakt.

19. misa

misa Niet meer actief

Pfff wat triest... :( In en in verdrietig. Wat het precieze verhaal ook is, deze vrouw moet toch kapot gegaan zijn van verdriet.
    Ik snap wel degelijk dat iedereen een dergelijk groot verlies anders aangaat en anders verwerkt.
    Evenals de verhalen van de mensen hierboven met een soortgelijke ervaring. :(

Deel Deze Pagina