ja of twee van die beugeltjes en dan zo'n giga dikke balk ervoor, en dan op zo'n manier dat hij ook nog zichtbaar is van de buitenkant Groetjes Anita
Duidelijk je kraamhulp instrueren dat ze onaangekondigde bezoekers gewoon weer wegstuurt. Tja, je zet het op het kaartje, je hebt het je (schoon)familie netjes uitgelegd, als zij dan toch langs willen komen, toont dat geen respect naar jullie toe, dus jammer maar helaas. Mijn schoonmoeder had eerst ook een sleutel, maar nadat ze gewoon een paar keer in ons huis was geweest, zonder het van te voren te zeggen (we waren er niet eens), heeft ze hem weer mogen inleveren. Een sleutel is voor noodgevallen of als ik het van tevoren heb gezegd, wat heeft iemand in mijn huis verder te zoeken als ik niet eens thuis ben? Nee, daar ben ik niet van gediend, ook niet van mijn eigen ouders.
nou had ik vorige week mee zitten lezen, zit ik afgelopen vrijdag met mijn schoonmoeder in de auto die vraagt of ze me mag helpen in de kraamtijd als mijn man weer aan het werk is (hij is internationaal chauffeur, dus een paar nachten van huis). dus ik dacht gelijk aan wat ik hier had gelezen en heb dus kunnen antwoorden dat we dat per dag wel gaan bekijken en dat als ze even belt als ze langs wil komen ze zeker weet dat ze welkom is als ze voor de deur staat, ik heb wel gezegd dat als ik hulp nodig heb ik haar zeker zal bellen en dat ik het heel lief aangeboden vind. ze was blij dat ze wist waar ze aan toe is en zal er rekening mee houden.
Persoonlijk vind ik het een hele lieve gebaar van je schoonmoeder, het ligt er natuurlijk aan hoe zij in elkaar steekt. Als je ziet dat je behoefte hebt aan extra hulp, kun je altijd nog ja zeggen. Indien je er ontzettend op tegen ziet, moet je dat ook gewoon zo subtiel mogelijk zeggen. Zij bedoelt het waarschijnlijk allemaal heel erg goed, dus zou het kwetsend kunnen zijn als je zegt dat je er geen behoefte aan hebt. Bedank haar wel gewoon voor haar lieve gebaar, zodat zij niet het gevoel krijgt dat jullie haar niet willen hebben.
Lastig he... Ik moet zeggen dat ik helemaal niet zat te wachten op mensen die de hele dag bij mij thuis zouden hangen. Van mijn moeder niet, maar al helemaal van mijn schoonmoeder niet. Het is niet zo dat mijn schoonmoeder nou zo onaardig is ofzo, helemaal niet, maar het is niet zo vertrouwd als mijn eigen moeder. Bij mijn schoonmoeder heb ik het gevoel dat ik haar moet vermaken en dat kost veel energie. Je moeder is toch je moeder... En mijn moeder is dus ook de gene die het eerste heeft opgepast en die het meeste langskomt... De kraamverzorgster weet hoe zwaar het kan zijn tijdens zo'n week en die van ons heeft zich dus ook heel erg op de achtergrond opgesteld. Ze sloot zich af en toe gewoon op in een andere kamer dan waar wij waren, zodat we even een moment hadden met z'n 3tjes. Dat deed ze heel goed. Dat is meestal anders als er andere mensen over de vloer zijn. Wij hebben dus ook echt dagen gehad dat er helemaal niemand kwam. Ik geloof in de eerste week maar liefst 4 van de 7. En daar was mijn man gelukkig ook heel duidelijk over.
ik zou het zelf heel fijn vinden als mijn schoonmoeder smiddags even langskomt als de kraamhulp weg is, maar wat ik hier ook lees bekijk het per dag dat vind ik ook en ik heb ook graag dat als ze wil komen dat ze even belt. En ik weet ook zeker dat dat zo gaat gebeuren, mijn schoonmoeder is heel makkelijk en kan alles tegen haar zeggen, ze hebben een sleutel maar die gebruikt ze alleen in noodgevallen ze zullen nooit zomaar binnen komen! Ik maak me er eerlijk gezegt niet zo druk om, alle hulp is welkom maar als mijn vriend thuis is wil ik rust en ook eens met zijn 3 en zijn. als de kraamzorg stopt bij mij dan komt mijn stiefmoeder een week hier (zij woont in brabant wij in gelderland) Daar zie ik nou wel tegenop. ik ken haar nog niet zo heel goed. Zij is opgegroeid in de dominicaanse republiek en bekijkt de dingen heel anders als ik, maar ik vind dat ik haar niet kan weigeren vind ik niet eerlijk. Dus we hebben maar ja gezegd, ben er niet helemaal gerust op en vind het moeilijk om dat wat te zeggen denk ik. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. maar met mijn schoonmoeder komt alles goed dat weet ik zeker!
tjonge weer een topic over mensen die bang zijn voor teveel aandacht en hulp. wat is het toch vreemd verdeeld in de wereld. of je de hulp van je moeder en of schoonmoeder nog nodig hebt daar kun je nu nog geen uitspraak over doen. het ligt helemaal aan hoe zwaar je laatste loodjes zijn en hoe je door de bevalling heen komt. de een loopt met een week zelf weer rond te scharrelen de ander heeft langer nodig.
ik vind dat altijd zo negatief overkomen. ze doen teveel dit en teveel dat. het doet me pijn omdat ik zelf niemand meer heb.
ik begrijp dat dat echt zwaar **** is voor je. toch moet ik zeggen dat ik beide kanten ken, mijn moeder zie ik nooit, ik ken mijn vader niet, dus van die kant geen aandacht, maar mijn schoonmoeder dringt zich juist heel erg op, en dat is ook erg irritant, het is MIJN kind en zij doet net alsof zij een kind verwacht, een kleinkind, okay en ze zal alle tijd met haar krijgen maar ze staat hier nu al elke dag aan de deur en wordt boos als ik zeg dat ik een dagje rust wil, dan krijg ik het antwoord: hoezo rust? dan is ze dus beledigd, dus ik begrijp die negativiteit van anderen ook wel. maar ik begrijp jouw leegte ook heel goed.
jeetje meis dat je dat wil, ik zou het echt niet zien zitten. Als je het echt zou willen dan zou ik ze net zolang als de kraamhulp laten komen... dat je smoeder het voorstelt vind ik heel lief maar neem aan dat ze wel begrijpt dat jij meer met je moeder hebt als met haar dus je liever je moeder hebt.
ik heb precies hetzelfde. Met mijn moeder heb ik geen contact en mijn vader sja... die kwam na een week eens kijken (zegt genoeg toch ). Mijn schoonmoeder drong zich heel erg op, na de bevalling heb ik 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en alle 3 de dagen zijn ze geweest. Toen we naar huis mochten zei smoeder "nou dan laten we jullie morgen met rust" waarop mannetje gelijk insprong "mam we hoeven je niet iedere dag over de vloer hoor er komt nog meer visite" (normaal is hij helemaal niet zo t.o. zijn moeder) Na een week hoorde we dat ze had zitten huilen dat ze Jenna niet mocht zien en vasthouden blablabla, mannetje heeft gezegd wat hij ervan vond en uitgelegd waarom wij zo denken... sindsdien is mijn smoeder echt veranderd en onwijs lief en absoluut niet opdringerig meer. Jenna gaat vanaf 1 januari ieder dinsdag naar hun toe (ik ben werken) en dat gaat echt super. Ze doen precies wat wij zeggen/vragen en Jenna vindt het er heerlijk. Ze heeft zelfs afgelopen maandag op dinsdag daar voor het eerst geslapen, ook dat ging super.
@suusjeb Ik zou gewoon heel vriendelijk bedanken voor de hulp van je schoonmoeder, zoiets in de trant van: 'oh wat hartstikke lief, maar dat is echt niet nodig hoor want mijn moeder gaat al extra een weekje vrijnemen om me te helpen.' Tegen je schoonzusje zou ik zeggen: 'haha dat is een goeie!'
ik krijg maar weinig kraamzorg ivm de zomer en aangezien mijn moeder als lerares zijnde dan vakantie heeft komt ze ons ook helpen. ik vind het fijn want ik zal het nodig hebben maar kan wel eerlijk tegen haar zijn als ik vind dat het teveel wordt. mijn schoonmoeder gaf al aan vaak langs te willen komen wat prima is, zolang ze maar belt van tevoren en een "nee" kan accepteren.
mn eigen moeder zou ik niet zo erg vinden maar van mn schoonmoeder krijg ik de kriebels als z ee rd ehele dag is dan word ik er echt gek van. roept de hele dag op wie de baby nou lijkt op welke verrrrrrrre neef of wat dan ook zo irritant en niet 1 keer maar constant , zit constant aan de baby te plukken ook als hij slaapt (was bij d eeerste) toen kwam ze iedere dag) ik laat dit keer niet mn kraamtijd verpesten dan komt ze maar eens in de 2 dagen vind ik genoeg want e rkomen meer mensne en zij zit er altjd bovenop bhaaaaaaaaaaaaaawwaaaDag 1 ook ik was net bevallen zat heel mn huis vol met schoonmoeder etc ik had daar helemaal gene trek in maar alles zat er al. Nu bellen we as ze mogen komen.
mn eigen moeder zou ik niet zo erg vinden maar van mn schoonmoeder krijg ik de kriebels als z ee rd ehele dag is dan word ik er echt gek van. roept de hele dag op wie de baby nou lijkt op welke verrrrrrrre neef of wat dan ook zo irritant en niet 1 keer maar constant , zit constant aan de baby te plukken ook als hij slaapt (was bij d eeerste) toen kwam ze iedere dag) ik laat dit keer niet mn kraamtijd verpesten dan komt ze maar eens in de 2 dagen vind ik genoeg want e rkomen meer mensne en zij zit er altjd bovenop bhaaaaaaaaaaaaaawwaaaDag 1 ook ik was net bevallen zat heel mn huis vol met schoonmoeder etc ik had daar helemaal gene trek in maar alles zat er al. Nu bellen we as ze mogen komen.
als jij niet wilt dat je schoonmoeder komt kramen zeg je toch gewoon dat je al iemand heb? ja als ik geen zin er in zou hebben zou ik het ook gewoon zeggen .
Ik zou het ook gewoon eerlijk tegen haar zeggen als je het echt niet wil. Je kraamtijd is een bijzondere tijd die je moet delen met de mensen die JIJ er graag bij wil hebben. Bij mij was het trouwens nog erger, want mijn schoonmoeder IS kraamverzorgster Haast mijn hele zwangerschap heeft ze aan mijn kop gezeurd dat ze bij mij wilde kramen maar ik heb voet bij stuk gehouden en gezegd dat ik dat liever niet wilde. Ze was wel zeer beledigd, het is ook niet zo'n prettig mens, maar ik had daar lak aan. De kraamverzorgster die ik uiteindelijk kreeg, bleek nog een collega van mijn schoonmoeder te zijn ook
Ben ik even blij dat ik in het begin van mijn zwangerschap heb besloten te verhuizen! We woonden namelijk voorheen op 10 minuten afstand van mijn schoonmoeder..en nu maar liefst 1,5 uur. Dus ik verwacht haar niet iedere dag bij mij thuis. Op zijn hoogst alleen een keertje in het weekend. Maar dan ga ik liever haar kant op. Kan ik ook bepalen wanneer ik weer weg wil