Goedemorgen allemaal, Ik heb het koffiezet apparaat weer uit de kast gevist. Maar hoe zet ik nu een gewoon kopje koffie? Dus wat is de gewone verhouding water/koffie?
ik doe ook 1 schepje per 2 kopjes,heerlijk ik vind dit toch de allerlekkerste koffie! iedere ochtend zet ik gewoon filterkoffie.
Heerlijk! Hier iedere ochtend een bakje vers gemalen filter koffie. Heb een princess apparaat die zelf verse bonen maalt. Ik blijf het echt het lekkerste vinden, al die cups apparaten zijn lekker hoor maar er is niets lekkerder dan verse koffie. Eerlijk gezegd geen idee hoe de verhouding hier precies is.
Gewone filterkoffie is the best! Elke ochtend hier. Zeker nu met baby een eerste levensbehoefte. Met het koffiezetapparaat van mijn werk doe ik ook 1 schepje op 2 kopjes, dus als het water tot 4 staat, 2 schepjes koffie. Maar met die van thuis doe ik 1 op 1. De aanduiding is anders op mijn thuisapparaat denk ik.
Afhankelijk van hoe sterk je het wil Wij doen 1 schepje op 2 streepjes water. Mijn ouders 1 op 1 en dan gekookte melk erbij.
Van vroeger uit 2 water 1 koffie. Wel eens omgedraaid als ik koffie mocht zetten en dan was niemand blij Zelf drink ik het niet
Ik drink grote mokken, dus dan is het 1 schepje op 1 mok, ons koffiezetapparaat heeft 2 setjes met maatstreepjes; 1 voor kleine (standaard) kopjes en 1 voor grote koppen. Op standaard kopjes is de verhouding 1 maatschepje koffie op 2 kopjes. (En op grote koppen dus 1 op 1.)
Bedankt allemaal! Heb nu 8 water (kleine kopjes) en 4 afgestreken koffie gedaan. We drinken m ook met veel melk. Vond het lekker zo Wel lekker weer. Filterkoffie ipv Senseo. Voor mij ook eerste levensbehoeft Nu ivm zwangerschap max 2 op een dag. Maar zou er meer kunnen gebruiken hoor hihi
Ligt wel aan wat voor soort schepje je hebt. Wij hebben een Douwe Egberts koffiezetapparaat en daar zit zo'n breed schepje bij. Dan doe ik 1 schepje en water tot de 2. Is 1 mok koffie. Van die ronde schepjes met een punt doe ik dan 2 schepjes en het water op 2. Hier ook standaard filterkoffie. Word ik tenminste goed wakker van
O dat zou eigenlijk in het biecht topic moeten, ik kiep er gewoon wat in op gevoel. Volle pot? Dan iets meer dan de helft en bij minder ook minder koffie maar doe het op gevoel. Niks geen schepjes tellen. Is alleen af en toe een beetje sterk,