Moeder van 5 jaar!

Discussion in 'De lounge' started by bar, Jan 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Wist u dat...
    de jongste moeder ter wereld slechts 5 jaar oud was toen ze haar kind kreeg?

Lina Medina was 5 jaar, 7 maanden en 21 dagen oud toen ze haar eerste kind baarde.

Lina Medina was geboren op 27 september 1933 in Paurange in Peru.
    Haar ouders brachten haar naar het ziekenhuis, omdat ze dachten dat Lina een tumor had. In het ziekenhuis bleek dat Lina zwanger was. Een maand later, op 14 Mei 1939, werd haar zoon geboren door middel van een keizersnee. Dr. Gerardo Lozada en Dr. Busalleu waren de chirurgen die haar geholpen hebben.

Voor de operatie bracht Dr. Lozada haar nog naar het ziekenhuis in Lima om te onderzoeken of Lina echt wel zwanger was. Dit geval is in detail gerapporteerd door Dr. Edmundo Escomel in La Presse Medicale.

Het kind was helemaal gezond en woog 2700 gram bij de geboorte. Lina noemde haar zoon Gerardo, die opgroeide in de veronderstelling dat Lina zijn zus was. Op 10-jarige leeftijd ontdekte Gerardo dat Lina zijn moeder was.

Gerardo overleed in 1979 op 40-jarige leeftijd aan een ziekte aan het beenmerg. Het is onbekend of er een connectie bestaat tussen deze ziekte en het feit dat zijn moeder zo jong was toen hij geboren werd.

Bron en erg leuke site!: http://www.wistudat.net/#

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
  3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Hmmm...

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Jeetje zeg,
    Zo jong? Is ze dan verkracht of zo iets anders kan ze toch niet zwanger raken?
    Of zat het al in haar buik bij de geboorte dat hoor je toch ook wel eens?

5. Female

Female Niet meer actief

vruchtbaar op je 5e..... ? je hoort vaker dat meisjes heeel vroeg ongesteld worden... maar 5 jaar?!?! hoe in godsnaam is het mogelijk..... :confused:

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Kweenie of ik dat geloof hoor..

7. Female

Female Niet meer actief

zelfs op haar 4e aan het verhaal te lezen :confused: Dat kan toch zeker niet.......

8. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    hier nog wat meer info:

Lina Medina (Paurange, Peru, 27 september 1933) is 's werelds jongste moeder met een eerste bevalling op een leeftijd van 5 jaar, 7 maanden en 21 dagen. Dit wereldrecord scheelt niet veel met een gelijkende zaak uit Rusland.

Lina werd door haar ouders naar het ziekenhuis gebracht, want haar buik bleef groeien. Zelf dacht ze dat ze een tumor had, maar haar dokters stelden vast dat ze 7 maanden zwanger was. Dokter Gerardo Lozada nam haar mee naar Lima, de hoofdstad van Peru. Ook de chirurgen daar stelden vast dat Lina zwanger was. Anderhalve maand later beviel ze van een jongetje, via een keizersnede. Dit was nodig omdat haar bekken te klein was. Haar zaak werd beschreven door Dokter Edmundo Escomel, samen met andere details. Zo kreeg ze haar eerste menstruatie toen ze 8 maanden oud was en waren haar borsten volgroeid toen ze 4 was. Op 5-jarige leeftijd groeide haar bekken en verouderden haar botten.

Haar zoon woog 2,7 kg en heette Gerardo, naar haar dokter. Gerardo werd opgevoed met de gedachte dat Lina zijn zus was. Op tienjarige leeftijd kwam hij erachter dat Lina zijn moeder was. Hij groeide gezond op, maar stierf op 40-jarige leeftijd, in 1979, aan een beenmergziekte.

Er is nooit een verband gevonden tussen het vroege overlijden van Gerardo en de jonge leeftijd van zijn moeder. Lina heeft nooit bekendgemaakt wie de vader was. Lina trouwde met Raúl Jurado, die later de vader werd van Lina's tweede zoon in 1972.

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    De vraag is natuurlijk.... wie is de vader en dus zo ziek om haar dit aan te doen. Werkelijk walgelijk.

10. Divi

Divi Fanatiek lid

Jul 22, 2006
    4,915
    0
    36
    ergens in Nederland
    :confused: :confused: He Neeeeee..... Dat kan toch niet? :confused: :confused:

11. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
  12. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Trouwens nu ik die foto zie is dit topic al eerder geweest en toen was het meisje geen 5 maar iets van 7 of zelfs ouder, vandaar dat ik mijn twijfels heb over dit verhaal.

13. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    google maar eens met haar naam..

14. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    :confused: Ik kan hier niet bij. Sowieso dat het kan, maar wie is er zo slecht geweest om sex te hebben met zo'n jong kind!

15. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ja maar niet alles wat je leest op internet is waar, kzal eens kijken of ik dat topic kan vinden ;)

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik vraag me af of dit inderdaad waar is hoe an een kind van 8 maanden nu menstrueren

en op 4 jarig leeftijd volgroeide borsten hebben.
    oke er enkele gevallen dat kinderen een 10x zo snelle groe hebben.
    mischien zou dat meisje dat ook hebben maar welke man is dan zo gek /gestoord om dat bij een eingelijk 5 jarige te doen

17. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    k heb hier ook wel second doubts bij
    maybe heeft dat meisje wel een ziekte dat ze 5 lijkt maar eigenlijk 15 is ofzo

in het lichaam van een 5 jarige is helemaal geen ruimte voor een baby en zeker niet voor een volgroeide gezonde dat zou zeker de helft van het lichaam van het meisje moeten kosten

18. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Indd, als ik kijk naar mijn 5 jarige dochter dan moet alels kapot zijn gegaan van binnen, haar middenrif en alles moet wel gescheurd zijn , ALS het al is gebeurd dan zou ze dat toch nooit hebben overleefd... :(

19. Niet meer actief

Nope...ook toen was ze 5 ;)

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ina+medina

20. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ja maar niet vergeten dat in het buitenland alles kan he, sommige kinderen (dat vindt ik ze) hebben op 12 jarig leeftijd al een heel gezin omdat ze met 10 al zijn uitgehuwelijkt en hebben gemenstrueerd dan zijn ze volgens sommige wetten in andere landen al "volwassen" :(

niet dat dat voor dit kind opging maar om maar ff wat op te noemen...enne viezerikken die dat met zulke jonge kinderen doen heb je in alle landen, streken en leeftijden... :( daar zijn de hoogste bomen nog niet hoog genoeg voor... :evil:

Share This Page