De babykamer inrichten

Discussie in 'De lounge' gestart door monalisa1, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monalisa1

monalisa1 Nieuw lid

9 mei 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Zoals de titel het al aangeeft zijn we er mee bezig de babykamer in te richten. Hiertoe hebben we al de nodige meubels en decoraties aangeschaft maar omdat het een kamer is met een schuindak hebben we bijna geen ruimte voor een normale kast. Nu zijn we dus aan het kijken of we misschien een kast op maat kunnen laten maken, maar dit is erg prijzig. Echter kwam ik de informatie tegen dat je in een bouwdepot ook je meubels op maat kunt financieren. Nu zitten we sinds kort in een woning waarvoor we aan het kijken zijn of we toch iets gaan verbouwen en is een bouwdepot al aan de orde. Nu is onze vraag of iemand ervaring heeft met het gebruiken hiervan voor de inrichting van de babykamer of in het algemeen voor inrichting? Dit zou namelijk erg aantrekkelijk kunnen zijn. Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen en dat ik het ook hier juist heb weggezet;).

Alvast bedankt!

2. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Ik zou het zeker niet aanraden gezien de rente die je erover betaald!

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met: 'dit zou namelijk erg aantrekkelijk kunnen zijn?' Je betaald over het geld dat je leent (het bouwdepot) namelijk rente.... en dus is je babykamer plotseling een stuk duurder, dan dat je deze gewoon zelf betaald.

Ik zou naar goedkopere opties kijken, moet het een babykamer van babypark oid zijn, of is Ikea of misschien wel marktplaats, ook ok!?

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Aantrekkelijk, hoezo? Je betaald er toch rente over? Dan zou ik er liever voor sparen.

5. monalisa1

monalisa1 Nieuw lid

9 mei 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank voor jullie reacties. Het klopt dat je hier rente over betaald. Maar je hebt ook weer een belasting voordeel omdat je het van je belasting kunt aftrekken. En aangezien het een prijzige aangelegenheid is komen we toch al snel uit bij lenen. Normaal zouden we het nog niet doen en wat sparen maar omdat we nu toch aan het kijken zijn voor een bouwdepot kwam dit naar voren.

6. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij hebben ook een schuin dak op de babykamer en die kamer is ook nog eens heel klein dus ook geen plek voor een normale kast. Nu hadden we best een uitbouw kunnen maken op de kamer, maar om kosten te besparen roeien we met de riemen die we hebben en hebben we schappen en een stang opgehangen onder het schuine gedeelte en deze met een rail en twee grote houten platen (die dienen als schuifdeuren) afgedekt. Prima oplossing!

Weet niet of dat een optie is voor jullie maar het heeft alles bij elkaar geloof ik 60 euro gekost :)

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Lenen voor een babykamer? Dat zou ik nooit doen. Überhaupt zou ik geen bouwdepot nemen tenzij je echt iets ingrijpends zoals een uitbouw of een opbouw laat bouwen aan je huis. Het is toch weer een extra lening.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een normale kast is toch geen vereiste? Ik heb nu ook geen ruimte voor een normale kast bij de baby. Die kast staat nu bij mn dochter als kledingkast. De baby krijgt alleen de commode en het ledikant op de kamer en het beddengoed van de baby en dingetjes die ik verder niet zo vaak gebruik leg ik gewoon in mijn kledingkast.

9. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Die rente mag je dus niet aftrekken, het is niet voor de verbouw van een woning dus niet aftrekbaar hoor. Word een box3 lening.
    Zou zelf nooit gaan lenen voor een babykamer

10. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Mee eens. Hier ook geen hangkast op de babykamer en die mis ik ook niet. Kleertjes berg ik gewoon op in de commode en de "hangkleding" ;) in onze kledingkast.

11. Amare

Amare Niet meer actief

Je kunt hooguit die inbouwkast van je bouwdepot laten doen, maar meer niet.
    Vereiste voor een bouwdepot is namelijk dat het vast aan het huis moet zitten (tenminste dat was bij ons zo).
    Dus geen gordijnen, meubels oid.

12. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij hebben het zo opgelost en er kan genoeg in:

20140410_152317.jpg

20140413_162142.jpg

13. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Als je toch al gaat verbouwen en hier een bouwdepot voor nodig hebt kun je een op maat gemaakte kast ook met je bouwdepot betalen. Laat alleen wel duidelijk op de factuur dan zetten dat het om bijv een inbouwkast gaat en geen losse kast die je bijv weer meeneemt met verhuizen..

Deel Deze Pagina