Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Mijn vriend heeft vandaag zijn nieuwe aanwinst opgehaald,en wel een sjieke race motor. Nu zou ik heel graag lekker samen met hem de weg op willen,maar ik ben nu bijna 22 weken zwanger en heb al een aardige buik.Meningen zijn hierover verdeeld,en echt veel info kan ik niet vinden.Er zijn mensen die vinden dat je prima nog de weg op kan,zeker tot een maand of 7,maar er zijn drs ook die peinzen er niet over,Tuurlijk hebben we het wel over rustig rijgedrag,passende bijbehorende kleding en helm etc.Ben benieuwd wie er van jullie op de weg heeft gezeten tijdens de zwangerschap groetjes sas
Hmm ik zou heel graag hebben gereden op mijn motor, maar helaas... ik moest vanaf 8 weken al positiekleding aan en kon ook al niet meer in mijn pak, zonder mijn pak ga ik nooit de weg op dus helaas zat het er niet meer in voor mij. Als jij gewoon je beschermende kleding aan kan is het denk ik je gevoel volgen of je het wel of niet moet doen. Enne wat voor motor heeft je vriend gekocht? In ieder geval gefeliciteerd met de aankoop.
Ik heb ook nog motor gereden toen ik zwanger was, weet niet meer precies tot hoe lang maar in elk geval niet met buik,. dat voelde voor mezelf niet goed. Denk dat je het kan doen totdat het voor jou niet meer prettig is.
ik ben ook vrij snel opgehouden.Kon mijn kleding niet meer aan, en het voelde gewoon niet goed en lekker
Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Maar eh... als het een echte racer is... betwijfel ik of je wel comfortabel zit!
Ik rij ook niet zonder pak (pas het nu dus ook niet meer) Maar de gedachtte dat als er iets gebeurd en er ook iets met ons kindje zou gebeuren, zou ik me nooit vergeven (zo kun je natuurlijk alles een reden geven, maar zo is mijn gedachtte gang op het moment). Dan maar even zonder motorrijden.
t'is een yamaha yzf r1 uit 2007, ik denk dat ik morgen gewoon een stukje ga proberen,ook die houding idd is niet echt comfortabel,je hangt echt helemaal voorover.Kleine stukjes lijken me wel te doen.Heb er iig zin in en ik hoop dat het goed gaat en dat het weer een klein beetje mee zit groetjes sas
zolang jij "lekker" en "goed"zit achterop de bike kan je gewoon van zijn nieuwe aanwinst genieten.... maar het is enkel het gevaar van op de motor zitten dat als je een aanrijding krijgt dan ben je toch net ff een stuk minder beschermd dan met de auto...maar voor de kleine zelf maakt het niet uit tis puur voel en kan jij nog in een pak (er van uit gaande dat je een motor pak draagt) succes en geniet ze
ja dat klopt wel,je bent hartstikke kwetsbaar,zeker vergleken met een personenauto. Ik zou bv niet durven vliegen nu in deze situatie,raar he,want hoeveel kans is er nu op een ongeluk met een vliegtuig,weer vergeleken met een autp de weg is het weer veel dukker in de lucht.Ik vertrouw wel op man lief,rustig rijden zal ie zeker.En mocht ik het niks vinden,dan wacht ik rustig af totdat ik wel weer in de positie ben om mee te kunnen.Maar tis natuurlijk geweldig,net een nieuw ding,en ik ben ook helemaal in mijn nopjes over het eerste ritje
Wowie! Een Yamaha YZF R1 uit 2007! Das een toppertje! Mijn vriend heeft 2 weken geleden een Yamaha YZF R1 uit 2004 gekocht, wat een beest is dat zeg! (De motor dan he, hihi.) Ik heb laatst 1 rondje achterop gezeten, hier door de straat, maar voor mijn gevoel moet je niet meer op een motor stappen als je zwanger bent. En helemaal niet als je al een dikke buik hebt. Ik heb zelf ook een motorrijbewijs, maar ik ga gewoon niet meer rijden (pak past nu ook niet meer, maar anders zou ik het ook niet meer doen). Voor mijn gevoel trilt de baby helemaal door elkaar op een motor en ik moet er niet aan denken dat ik ukkie iets aan zou kunnen doen als ik een ongeluk krijg..... Het is elk zijn eigen, maar ik zou het niet doen..... Groetjes Miep
Haha, dan heb je het ook niet over een kinderachtig fietsje.... Als je het aandurft, gewoon doen. Je merkt vanzelf wel of je het nog "kan". Ikzelf heb beide zwangerschappen wel een poging gedaan om te rijden, maar opeens durfde ik niet meer lekker vlot met het verkeer mee te gaan en kwam ik al snel op het stuk snelweg met de vrachtauto's te zitten. Bovendien paste ik niet meer goed in het pak zo rond de 12/13 weken. Groet van Kiki
Ik rij ook niet meer zelf, maar ook niet meer achterop bij manlief. Ik heb zoiets van: mocht je toch per ongeluk een glijder maken, dan vergeef ik het mezelf nooit.... En idd, mijn pak pas ik nu echt niet meer. En zonder pak sowieso geen rit!
Mmmmm, een R1. Mijn mannetje heeft hem toevallig twee weken geleden verkocht (inderdaad een geweldige motor)! Dus ik weet hoe hij zit achterop enne.... das niet niks hoor. Je zit inderdaad erg hoog en moet erg voorover zitten (met je knieƫn zowat tussen je oren, hahahaah), dus mij lijkt het niets met een dikke buik. Enne... die vergelijking met het vliegtuig. Ik stap liever nu in het vliegtuig dan op een motor hoor. En ook al vertrouw je je mannetje nog zo erg (doe ik ook, de mijn is jaren motorrijinstructeur geweest, ik heb mijn motorrijbewijs ook bij hem gehaald) de meeste ongelukken met motoren komen door toedoen van andere weggebruikers! En wanneer je gaat met een motor maak je toch een beste klapper hoor. Ik persoonlijk zou het niet meer doen maar je maakt uiteindelijk zelf de keus..... Wat vind je mannetje er zelf van?
Zou het niet doen, je kunt zelf wel heel veilig rijden en al je kleding aanhebben, maar er rijden een hoop eikels op de weg die niet opletten. Dan ben je in de auto toch wel ietsje veiliger denk ik.
Wat dat trillen van de kleine betreft,daar heb je naar mijn mening helemaal gelijk in! Maakt me wakker Ben nu weer wat minder enthousiast,ik denk dat het afwachten gaat worden. Hij zelf heeft zijn ex in het verleden ook mee achterop genomen,en toen liep ze al tegen het einde,en dat heeft hij als goed ervaren.
Oh, daar heb ik ook zo'n zin in, een lekker stukje op de motor! Maar ik pas mijn pak niet meer en dat getril lijkt me ook niet echt comfortabel voor de baby..... En het hangt ervan af hoe je zithouding is, misschien een heeeeeel klein stukje in de buurt proberen? Dan weet je vanzelf of het goed voelt toch? Groetjes, Anakin.
Ikzelf rij nooit zonder pak dus als ik dat niet zou passen zou het meteen al ophouden. Verder heb ikzelf tot 13wk gereden en daarna niet meer. Je zal maar een schuiver maken of een tik krijgen. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als er wat zou gebeuren. Ik heb 8 weken na de bevalling voor het eerst een stukje gereden... heerlijk!
Ik vind gewoon: zodra je zwanger blijkt te zijn is het motorrijden gebeurd.... Dan maar een seizoen wachten hoor, kleintje gaat bij mij voor het motorrijden. Hoe leuk ik het ook vind op de motor....