Ik zou het niet erg vinden om haar te helpen, maar niet 2x in de week grondig. Ze heeft zoveel voor mij gedaan, dus kan ik best wat terug doen. Zo zie ik het. Ruzie om zoiets maken vind ik onnodig.
Ik zou niet meer bijkomen als mijn ouders dat zouden vragen! Dat zou ik nooit serieus opvatten. Maar dat is dus in dit geval wel serieus. Nou dan is het een simpele dikke doei!! Je bent toch niet gek! Alleen voor een dikke vergoeding zou ik erover nadenken maar eigenlijk zelfs dan niet. Mijn moeder is fulltime bezig in haar huis dus ik zou ook niet weten wat ik daar moet doen haha.
ja is wel moeilijk voor mij ik wist niet beter toen ik jong was, maar toen ik in het ziekenhuis lag, de laatste dag had ik rooming in bij mijn zoontje, toen kreeg ik geen catering voor het avindeten, ik had mijn moeder gevraagd, komt ze aanmopperend dat ze heel erg moe is en geen zin had om te koken maar vooruit dan maar, had ze wat simpels meegenomen, echt dat ze ook nog mopperde :x
Ik moest ergens best lachen, je moeder is nog geen 5 jaar ouder dan ik......... Ze is niet wijs en nee je moet daar niet schoonmaken, kom dat kan ze zelf wel, ze is nog lange geen 80.
+1 dit is echt niet gezond hoor. Je zit er zelf natuurlijk middenin en het is min of meer gewoon geworden om meteen op te draven als je moeder het vraagt. Neem alsjeblieft wat afstand en leer NEE te zeggen tegen je moeder.
@keepsmiling03 Dat is het juist, jouw moeder heeft voor jou gezorgd. De meeste ouders die zo'n dingen eisen, hebben dat niet gedaan. Vb van mede-patiente: ze woonde 12km van haar ouders en had enkel fietss.Moeder belde haar meestal in volle paniek op en zij ging dan in weer en wind naar haar moeder. Daar bleek dat de yoghurt op was (echt waar, levensbedreigend nietwaar) mede-patiente met fiets naar winkel achter yoghurt, terug thuis drama en moeder ging zichzelf wat aandoen want -hier komt ie- het was aardbeienyoghurt. En dat luste ze toch helemaal niet. Mijn mede-patiente is er uiteindelijk aan onderdoor gegaan aan haar moeder. Ik bedoel maar dat er ook zo'n moeders bestaan
ja meestal heb ik dan ook te weinig maar dan scheppen wij maar wat minder op, vind ik ook niet erg , maar dat ze dan verwacht dat ik bij hun thuis kook
Meid, vader heeft mij ongeveer hetzelfde gelapt. Had ongeluk met de wagen en de HA kwam (woonde nog thuis) en die zei dat ik hersenschudding had en 3 dagen moest rusten. Maar eerst mocht ik op mijn fiets 4 km naar bank fietsen want vader had geen zin om geld te gaan halen om HA te betalen. Ik bedoel maar, ik zie een patroon tussen ons. Ik zeg steeds dat mijn vader denkt dat de evenaar door zijn kont loopt, denk dat jouw moeder op diezelfde evenaar verblijft
Tja, ik zou het met alle liefde doen voor mijn moeder...maar we hebben ook een ander relatie dan dat jij hebt. Ze zou het alleen nooit vragen. Ook zou ik er totaal geen moeite hebben als ze de hele week hier zou komen eten. Je kunt toch niet tegen je moeder zeggen dat het niet uitkomt, omdat jullie gaan eten?! Zou me doodschamen, tegen wie dan ook.
Die is gek. Je denk er toch serieus niet over na? Niemand die mij wat oplegt als ze zelf niet wil of kan neemt ze maar een huishoudelijke hulp maar mijn niet. Ziek of niet ik heb ook een eigen huishouden. Komt zij hier helpen??
Ik vind het zielig voor je dat je noeder zo is. De meeste moeders leven zich in in de situatie van hun kind. Mijn moeder zou dit echt nooit van mij geëist hebben, zelfs niet gevraagd toen ze terminaal was... Mijn vader werkt ook fulltime maar nam alles over. Uiteraard deed ik wel dingen voor ze maar ze snapten heel goed dat je als jong gezin zelf veel tijd kwijt bent. Ik had het met liefde gedaan hoor.
Inderdaad is hulp graag geboden bij ouderdom, ziekte of wat dan ook dat het onmogelijk voor haar maakt om zelf schoon te maken en te koken. Uhhh, maar in deze situatie!? Ik had haar uitgelachen. Zijn ze van de pot gerukt? Je stiefvader en stiefbroer kunnen toch ook hun vingers bewegen?? :x
Omg zit jouw moeder in een midlife-crisis of zo?? Gezien haar aktiviteiten en nog een kind?? Waarom heeft ze jouw eigenlijk op de wereld gezet? Als haar persoonlijke hulp of zo? Toch herken ik het wel. Mijn moeder was 19 toen ze mij kreeg dus ook altijd een jonge moeder. ALTIJD heb ik voor mn broertje gezorgd ( was 7 jaar jonger). Een vader was er niet. Toen mijn broertje ziek werd 12 jaar geleden, hij was toen 20, toen kregen meneer en mevrouw ineens wroeging en moesten ze de perfecte pa en ma uit gaan hangen. Ik moet zeggen dat mn ma toen wel haar leven gebeterd heeft hoor, tot op heden, maar mn pa heb ik na zn dood nooit meer gezien. Ik zeg: afkappen die hap! Jij hebt je eigen huishouden en zij het hare. Als ze nu ziek of hulpbehoevend waren oke. Het zou beter zijn als ze jou komen helpen als je geopereerd bent aan je knie!
Wat?! Dit, in combinatie met de andere dingen die je schrijft.. Nee, die is echt niet helemaal lekker zeg! :x
Ts ik zou even afstand nemen. Ga iets eerder eten zodat wanneer ze binnenkomt het eten al op is voor mijn part tussen de middag al. Ik weet het klinkt van de zotte maar zo voorkom je ergenis. Als je met dit weer gebonden zit aan hun tuin ga dan naar een speeltuin? Afstand nemen dus en aan je eigen gezin denken.
Ik zit met enige verbazing dit topic te lezen. Om eerlijk te zijn, klinkt geen van partijen hier volwassen :O
Nee als ze zelf niks mankeert en wel lekker op stap/op rak kan elke week dan is het idd onzin en echt schandalig dat ze van jou verwacht haar huishouden te doen terwijl ze zelf zit te chillen
Mijn mama Is 60 en stiefpapa 63,ze doen alles zelf thuis en verbouwen ook zelf. Als ik wil kan ik daar poetsen voor 'zakgeld' maar dit was vroeger toen ik daar nog woonde of eens iets extra kon gebruiken. Lijkt me zo een film situatie waar jij in zit ! Doet men toch niet! Jonge moeder samenwonend met mannen die wel wat kunnen en dan eisen van iemand buitenuit met een eigen leven om hun werk te doen...en binnekort babysitten zeker...