Moeder vind dat we genoeg kinderen hebben

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door madelief, 19 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    :eek: Wat een snotneus.

    Mijn moeder vraagt juist of er nog een 2e leg hierna komt.
    Over een jaar of 5 ofzo :rolleyes:.
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Haha, mijn moeder had ook zoiets van, ja je hebt nu een 7-zitter, dus er past er nog 1 bij hoor :p
    Mijn schoonmoeder vind het daarentegen ook echt wel genoeg.
    Maar ik trek van beiden niks aan ;)
    Ik kan me daar ook niet rot over voelen eigenlijk, ik zie dat echt als iets wat zij zouden doen/wensen. Maar het is niet hun gezin.
     
    madelief vindt dit leuk.
  3. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hahaha dat weet ik nog niet
     
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel! Hier ook nog een wens voor een 4e. En terwijl we in ronde 10 zitten zei ik tegen iemand uit onze familie waar ik een heel hechte band mee heb dat er nog de wens is voor een 4e, zegt ze: zou ik voorlopig maar niet aan beginnen. Dat voelt niet heel fijn om te horen. Of ze zegt dingen als: nou die buggy heb je toch nog maar heel even nodig. En allemaal van dat soort opmerkingen alsof we bijna voorgoed uit de babyfase zijn en dat dat ook heel fijn is.
     
    madelief vindt dit leuk.
  5. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Oh my, wat vreselijk om te lezen dat je moeder abortus voorstelt zonder met jouw wens rekening te houden. Fijn dat t goed gekomen is.
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  6. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Mijn beste vriendin zegt ook telkens dat we nu wel klaar zijn..... heeft zelf bewust geen kinderen. Dan denk ik hallo mogen wij dat zelf weten.... als het zo zou zijn ben ik nu al bang voor de reacties :( :( dat is erg toch
     
  7. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Niks van aantrekken. Gewoon een gevat antwoord klaar hebben liggen ;)

    Ik denk dat ik maar iets ga verzinnen in de trend van "kunnen we eindelijk een nieuwe auto kopen" hahaha
     
    madelief vindt dit leuk.
  8. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ja :roflmao:
     
  9. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Niks van aantrekken hoor!
    Toen wij anderhalf jaar terug aankondigden toch nog graag een kindje te hoopte te mogen verwelkomen was haar reactie: ‘maar jullie hebben het toch goed nu, waarom zou je dat nog doen? Ik denk niet dat jullie hier goed over nagedacht hebben’.

    Dat heeft me best dwars gezeten maar gelukkig kiest zij niet voor ons maar mogen we dat zelf doen. Helaas heeft t in mijn hoofd wel voor een afstand tot haar gezorgd, ik betrek haar minder dan bij de vorige zwangerschappen (waar ze ook altijd errug dominant aanwezig was, dit was gewoon de druppel)
     
    madelief vindt dit leuk.
  10. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Iedereen heeft in deze tijd overal maar een mening over, maar weet je wat? Dat is volledig aan jullie om te beslissen en jullie hoeven daar absoluut geen enkele verantwoording over af te leggen.

    En of je moeder haar box verkoopt, of wat dan ook, dat is aan haar. Laat gaaaaaan....
     
    madelief vindt dit leuk.
  11. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hoe gaat het met je?? Was zo blij voor je toen je toch nog snel zwanger was :)
     
  12. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Je moeder hoeft jouw kinderen toch niet op te voeden?
    Lekker niks van aan trekken. Iedereen heeft altijd wel ergens iets op aan te merken.
    Hadden jullie het bij 1 kind gehouden, was dat zielig, want maar 1 kind.
    2 kinderen was leuk, maar zo standaard.
    3 kinderen, oneven aantal, heel onhandig in het pretpark.
    enz. enz. enz.....

    Veel plezier met het krijgen van een 4e kindje, en ik hoop dat je uiteindelijk dan ook veel plezier krijgt met het vertellen van het goede nieuws!
     
    madelief vindt dit leuk.
  13. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    We zien het nu negatief maar wellicht is het dat je moeder vanuit angst redeneert.

    Aan zwangerschappen hangen risico’s, gezondheidsrisico’s voor moeder en kind, kwetsbaarheid enzovoorts.

    Zolang je een kinderwens hebt is je bril roze, en gelukkig maar want anders sterven we uit.

    Ik merk nu na 4 kids dat mijn wens voltooid is, ik heb in al die jaren nooit in risico’s gedacht, gelukkig! Maar als er nu vriendinnen van me zwanger zijn boven de 35 maak ik me ook zorgen. Alleen zal ik dat nooit zeggen.

    Sommige ouders of familieleden doen dat wel, niet handig maar zij voelen zich niet zoals een vrouw met kinderwens zich voelt. Puur iets biologisch, oergevoel zo zou ik het omschrijven.
     
    madelief en Hakoek vinden dit leuk.
  14. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Lekker doen wat je partner en jij willen.
    Mijn moeder dacht na 2 kids ook dat we wel klaar waren..nee nummer 3 kwam ook. Daar heeft ze wel moeite mee gehad.
    Op nummer 4 reageerde ze in eerste instantie ook geschrokken..maar vooral uit zorg. Nu is ze er aan gewend en wacht ze vol trots op haar 4e kleinkind.
     
    madelief vindt dit leuk.
  15. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier ook een actieve kinderwens maar wel degelijk bezig met de risico's. Hebben daarom nu heel bewust een limiet ingesteld en voorwaarden. Wij hadden er ook een mening over toen mijn schoonzus weer zwanger bleek van de 3e, juist vanwege de risico's die aanzienlijk groter waren dan gemiddeld. Maar ook mede omdat wij het te horen kregen naast mijn neefje die net overleden was. Ik weet dat dat laatste voor mij heel veel gekleurd heeft in hoe ik er tegenover sta. Het is daarin ook zeker niet dat ik het ze niet gun, heb een gat in de lucht gesprongen toen de punctie uitwees geen afwijkingen, maar na de geboorte van mijn neefje en ons eigen traject is een zwangerschap voor ons niet iets vrijblijvends of zonder risico.

    @ts het is ieder zijn eigen keus, de beslissing kun je alleen zelf maken. Opmerkingen etc hoeven niet altijd zo negatief te zijn zoals ze mogelijk wel overkomen. Net als dat er bij jullie keus een kinderwens achter schuilt kan achter een opmerking etc ook iets schuilen. Dat ik het mijn schoonzus en broer niet zou aanraden, had deels te maken met mijn neefje, maar grotendeels met de risico's (leeftijd, kans op afwijkingen, kans op complicaties tijdens zwangerschap en bevalling) en daarin meegenomen wat dit bij hen tot gevolg kan hebben gezien de situatie met mijn neefje na de geboorte maar ook juist nu na zijn overlijden. Wij hebben beide volledig zien aftakelen sinds de geboorte van mijn neefje, en ook al zien wij een vorm van opluchting (afname van stress, spanning en regelen) zien wij ook een gebroken papa en mama die van de ene rollercoaster in de andere gaan met alle risico's die dat met zich meebrengt. Maar het betekent zeker niet dat we het ze niet gunnen, had ze het liefst 3 gezonde kinderen gegund, maar bij voorkeur dan de 3e op een iets jongere leeftijd.
     
    madelief vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina