hoofdje naar beneden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mariana2010, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariana2010

19 sep 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben inmiddels 37 weken zwanger.
    De baby is nu al ongeveer 2-3 weken met hoofdje naar beneden.
    Elke keer dat ik naar controle ga, is de baby steeds op dezelfde positie, met schouders naar linkerkant.
    Ik voel de baby heel goed bewegen, maar dacht dat ze vertikaal nog zou draaien.
    Hebben de babys in deze periode helemaal geen ruimte om te draaien?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn kindje ligt al best een tijdje met het koppetje naar beneden. Op jouw termijn zou je verwachten dat het al ingedaald is, als dat zo is, dan is keren heel onwaarschijnlijk, maar ze bewegen natuurlijk wel. Wat zegt je vk? Die kan voelen of het ingedaald is of niet!

3. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb begrepen dat vanaf 35/36 weken een kindje zo weinig ruimte heeft dat het alleen nog om zijn/haar lengte as kan draaien. dus niet meer van positie kan wisselen.
    Tevens is het met 37 weken vaak al wat ingedaald en dan draait het ook niet meer.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hangt er vanaf hoe groot het kind is maar in principe draait een kind niet meer na een week of 36 als het goed is ingedaald. Is het kind niet ingedaald, dan kan het nog aardig bewegen. Hoe kleiner het kind, hoe gemakkelijker hij/ zij draait.
    Wat je nu natuurlijk heel goed voelt, zijn voeten en armen!

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn kleine mannetje ligt al zeker 10 weken met zn koppie beneden. Hij draait nog wel om zn as, al merk ik dat de laatste 2 weken ook dat minder is...
    Voel nog wel armen en voeten, hikken en een kontje ;)

Heerlijk trouwens als ze zich "uitrekken" ofzo, dat ik dan spontaan buikpijn heb of naar de wc moet rennen! hahaha...

6. mariana2010

19 sep 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad, het kindje is al ingedaald zegt de VK.
    Ze is klaar voor de bevalling.
    Ik begrijp dus als het kindje is ingedaald, ze niet meer kan draaien.
    Dank jullie wel!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hahahaha ja hier precies hetzelfde, uitrekken, en dan voetjes naar de mond (dan zie je een hele bobbel verschuiven over mijn buik), en om de haverklap de hik. Ik voel boven voetjes en kontje, maar het hoofdje zit al best een tijdje beneden en is zelfs al een stukje ingedaald zei de vk vanmorgen...

8. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    #8 nairam, 23 dec 2009
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
    Die van ons ligt ook al weken met koppie naar beneden en ingedaald, al wel een week of 5.
    Maar ik hoor dat ze, als ze heel eigenwijs willen zijn ;), toch nog kunnen draaien hoor ! (tot op de laatste dag)
    Gebeurd niet vaak, maar 't is geen garantie !
    Maar ga er maar van uit, dat als ze goed liggen, ze blijven liggen.

Zie ineens nog een andere topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/181049-weer-stuitligging.html

(wat ik bedoelde met dat ze goed liggen en toch alsnog draaien...)

Deel Deze Pagina