Moeder voor Moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Induna, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik heb niet meegedaan. Vind dat zo vervelend! Ik wist simpelweg niet dat het bestond! Terwijl ik superdankbaar ben dat ik zwanger ben en ik heel erg graag mensen zou willen helpen die er meer moeite mee hebben. Vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat mijn verloskundige er niets over gezegd heeft. Ga dit nog wel een keertje aankaarten denk ik. Gewoon als tip meegeven. Tijdens het intakegesprek aankaarten dat het een optie is.

xx

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik doe ook mee. Ik vind het gewoon erbij horen, het is voor een goed doel en als ik daar mijn steentje aan kan bijdragen dan doe ik dat graag.
    Ik ben pas met 8 of 9 weken mee gaan doen, terwijl ik me met 5 weken al had aangemeld. Constant liep de communicatie niet lekker, dat vond ik wel heel erg jammer.

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Als mijn echo woensdag goed is, dus met kloppend hartje, dan bel ik 's middags meteen MvM. Vorige keer moest ik de dag voordat ik mee ging doen, weer afbellen ivm vmk. Dat was toch wel erg pijnlijk, dus wil nu iets meer zekerheid.
    Ik doe ook mee omdat wij vrienden hebben die niet zwanger kunnen worden en nu met IVF bezig zijn, dus ik vind het een kleine moeite om iets te doen voor o.a. hun.

4. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Ik had graag meegedaan, mede doordat wij zelf profijt hebben gehad van deze hormoontjes. Wij zijn zwanger via IUI. Ik woon op een waddeneiland en daar kan je helaas niet meedoen aan MvM. Erg jammer, maar helaas.

Maar, goed dat jullie het wel doen; daardoor heb ik nu een wondertje!

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik doe ook mee sinds vandaag. Is me de vorige keer ook goed bevallen. Soms word je wel een beetje missellijk van de luchtjes maar het is voor een goed doel. ;)

6. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ik heb ook meegedaan. Vond het wel meevallen, maar ben wel blij dat het nu klaar is. Alleen hebben ze een nieuwe transporteur dus paar keer fout gegaan met ophalen. En 2 weken geleden was mijn laatste keer, maar hebben ze weer een krat voor m'n deur gezet... Wel beetje vervelend. Nu komen ze dat pas volgende week donderdag ophalen.

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik doe ook mee! vanaf week 6 al. Toen ik ontdekte dat is zwanger was meteen de verloskundige gebeld voor een afspraak en zij begon al meteen aan de telefoon over MvM. Dus bij ons werd het wel meteen gezegd! Ik heb dit ook meteen gedaan.

het is wel wat gedoe, maar ik heb het ervoor over en ik ben blij dat ik nog maar 2,5 wk hoef dan ben ik er vanaf ;) maar zou het bij een 2e ook weer zo doen.

Ik heb ook 2 fotolijstjes gehad en een boek uitgekozen!

8. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Ik had ook dit x graag mee willen doen bij de andere ook allemaal gedaan.

Maar helaas doen ze er hier niet aan en om het weg te brengen moet ik zeker een half uur rijden vond het erg jammer.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik doe mee sinds vandaag! Ze zei dat er een groot tekort was dus dat ieder plasje was meegenomen :) Vond de geur erg meevallen maar goed ik ben ook (nog) niet misselijk ofzo dus misschien komt dat nog :) Ik wist al dat ik mee wilde doen maar ook hier begon de verloskundige erover.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik wil ook wel meedoen, maar ik heb twee vraagjes:
    1. Hoe zit het als je halverwege 2 weken op vakantie gaat? Ik neem aan dat je op vakantie je plas toch niet hoeft op te vangen?
    2. Ik begrijp dat je in een maatbeker moet plassen? Kun je die gewoon in de wc-pot zetten? Of moet je echt op de maatbeker gaan zitten.... Nee toch...?

Groetjes,
    Hanna

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hoi Hanna,

als je op vakantie gaat geef je dat door aan de transporteur. Ze komen dan niet langs. Ik werk: doordeweeks krijgen ze dus alleen ochtend en avondplasjes van mij. De rets spoel ik door ;)

Bij mij past de maatbeker precies onder mij in de toiletpot :D Dus kan lekker op de bril zitten. (en anders koop ej toch zelf een kleinere maatbeker?)

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    1. Je kan het dan eventjes stop zetten.
    2. Je moet de maatbeker beet houden en dan erin plassen. Als je een wc met een dekje hebt kan je hem neerzetten, maar dan moet je wel goed kunnen mikken. :p

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik doe ook (weer) mee. Bij mijn eerste zwangerschap de volle 10 weken meegedaan en nu weer :)

Tsja, ik vind het heel vervelend om te doen, maar het is nog veel vervelender als zwanger worden niet lukt, dus ik zet me erover heen dat die flessen stinken en dat het irritant is. Voordeel is wel dat ik het zó fijn vind als ik naar de wc moet als ik niet thuis ben :p
    En ik herinner me van mijn vorige zwangerschap dat ik het héérlijk vond om weer gewoon op de wc te mogen plassen na de 16 weken ;)

Oeh, realiseer me nu dat ik precies op de helft ben vandaag. 8)

14. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Doe ook mee, helaas weekje niet kunnen doen ivm ziekenhuisopname. Maar nu wel weer gewoon.

Kreeg boekje bij inschrijfformulier van de vk. Ik deed mee vanaf toen ik 5 wkn was (d8 toen 6) en hoef nog maar kleine 3 wkn. Vind het niet erg dat het dan over is, die lucht is niet om uit te staan, maar ja, voor een goed doel.
    En ze zullen wel blij zijn, want ben zwanger van 2ling. Dus meer HCG zoals mn gyn t zei :)!

15. Iniminie84

27 apr 2010
    78
    0
    0
    Hey meiden,

vandaag door de vk gebeld voor een eerste afspraak en ook zij vertelde mij over MVM. Leek me een goed doel, dus gelijk ja gezegd. Ik werd gelijk vanavond gebeld en woensdag komt ze al bij me langs.

Ik heb wel een vraagje. Waar moet/kun je de flessen bewaren? En wat doen jullie in de periode dat je het je omgeving nog niet vertelt hebt? Zetten jullie het dan in de badkamer ofzo (heb daar geen toilet)? Ik wil eigenlijk graag wachten met vertellen tot de eerste echo 14 juni, duurt echt nog lang, maar ik hoop dat ik het vol kan houden.

ik ga tussendoor ook 1 week op vakantie, zal die vrouw gelijk vragen hoe het dan werkt, of ik het dan iets langer kan bewaren ofzo of inderdaad een weekje moet passen.

16. babyproject

babyproject Niet meer actief

Bewaren kan gewoon op kamertemperatuur, dus je kunt ze bewaren waar je zelf wilt. Als ik visite kreeg, verstopte ik de flessen en de kannen even in een (gang)kast... Als je nog niet wilt dat je buren het weten, kun je ervoor kiezen om de kratten zelf weg te brengen in plaats van voor de deur te zetten, of soms kan het ook bij de achterdeur.

Ik was ook een weekje weg, heb die week gewoon geen urine opgevangen. Kun je gewoon overleggen met de mevrouw die bij je langs komt.

Goed dat je meedoet zeg!

17. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Ook ik doe mee...voor de tweede keer. Ik vind die lucht in die flessen wel meevallen..soort van alcohollucht.
    Vind het wel een beetje een opgave omdat ik toch een soort plichtsgevoel heb om zoveel mogelijk plasjes te verzamelen in de flessen(vind dat je er veel krijgt voor een week..)...en heb er soms ook echt geen zin in...zoals bijvoorbeeld s nachts maar doe het dan toch (meestal) wel..Vind het een supergoed doel en daar doe ik het voor maar als ik er weer mee klaar ben zal ik er niet om huilen...hihihi...

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik vind ze helemaal niet stinken.
    Maar ben het inmiddels ook wel zat ja ;) Nog 1 weekje en dan is het gelukkig klaar! Het is voor een goed doel, dus doe het graag hoor, maar zou blij zijn als ik weer normaal kan plassen :)

Ik werk fulltime, dus krijg maar 4 flessen vol van de 8. Zet ook steeds maar 1 krat buiten...

19. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik ben nog niet zwanger, maar als het zover is, ga ik ook zeker meedoen. Heb 1 collega die dankzij de moeders voor moeders zwanger is geworden (nu zwanger van de 2e) en weet dus hoe belangrijk het is (zij heeft het zelf ook gedaan)

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn mvm-mevrouw zei dat je het beste iedere dag een nieuwe fles kon nemen. Dan was de geur ook minder erg en naja ik krijg 8 flessen die plas ik echt niet vol als ik 5 dagen werk.

Deel Deze Pagina