Moeder vragen bij de bevalling te zijn ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlokje, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier hetzelfde. Mijn moeder heeft al een week vrij genomen in de periode dat ik beval (met een optie op een tweede week) en mijn schoonmoeder heeft zichzelf ook al uitgenodigd. Ze mogen hier langs komen ja, maar er blijft niemand hele dagen plakken en ook niemand blijft hier slapen :x

2. Niet meer actief

Ja idd... Nou snap ik het wel een klein beetje, want ze woont 1,5 uur rijden hiervandaan en durft geen snelweg te rijden.
    Maar dan nog... die tijd is speciaal voor mij en mijn vriend (en stiefzoontje). Ze mag best blijven slapen maar zeker niet de eerste maand.

Daarna prima, mijn opa en oma willen ook een weekje komen...
    Maar ja, de eerste tijd is echt voor ons.. onze eigen dingen van opvoeden leren kennen en ontdekken.. Niet een moeder die verteld en doet hoe zij het vind.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    spreken we elkaar 5 seconden na je bevalling als je uitgeput ligt te hijgen en je blind staart op je geweldig mooie kindje (geloof me de rest van de wereld kan omvallen dat telt echt niet) misschien een uur later is dat alweer gezakt maar die minuten na de bevalling doet het je echt niets je hebt er simpelweg geen tijd voor om bij na te denken... als (bijna, je hebt altijd uitzonderingen) alle vrouwen dit nu zeggen en je hebt zelf geen ervaring met het bevallen en net mama zijn zou ik toch eerder een bevallen vrouw geloven hoor ;) :)

4. Niet meer actief

Maar je had het eerst over tijdens je bevalling en niet de minuten dat je daadwerkelijk je kindje bij je hebt he.. ;)
    En ik heb zelf nog nooit een bevalling mee gemaakt, maar ken veeel bevallen dames, die toch allemaal er anders over denken en er anders mee omgaan.
    Dus ik geef merleq gelijk dat iedereen er op een eigen manier mee om gaat.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had het ook ook daarover in mijn geschreven stukje, maar ook tijdens heb je geen tijd (en zo ja dan doe je iets verkeerd want je hoort met je weeen bezig te zijn denk ik dan) als je maar genoeg pijn hebt denk je nergens anders meer aan, dat is hetzelfde als dat je per ongeluk poept (heel groot percentage van alle vrouwen WEET geeneens dat ze poepen tijdens het persen, de VK of gyn zegt her niets van en veegt het onopgemerkt weg no biggie) en zo denken ze meeste vrouwen dat HUN niet hebben gepoept tijdens het persen terwijl ze dat wel gedaan hebben :p

Over blijven slapen ja zou ik ook niet echt op zitten wachten maar als ze zover weg wonen snap ik het wel een beetje (is toch heftig, misschien een hotel in de buuurt iets?)

6. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik denk dat het gewoon het belangrijkste is dat je doet waar je je zelf goed bij voelt.

Met mijn moeder heb ik nu eenmaal zo'n band dat dit soort dingen allemaal kunnen en ik schaam me tegenover haar ook nergens voor. We kunnen altijd open en eerlijk zeggen wat we denken en wat we wel en niet willen. En, heel belangrijk denk ik: we respecteren elkaars opvattingen.

Mijn moeder woont ook een eind weg en is dus wel blijven slapen. Ik was alleen maar blij dat ze er was. Ze plaatst zichzelf ook helemaal niet op de voorgrond en weet zelf wanneer ze zich even terug moet trekken.

Ik heb me er nooit druk om gemaakt wie wat zag tijdens mijn bevallingen en erna. Ik heb bij de eerste ook een lekkere drol gedraaid op bed (iets waar we achteraf alleen maar om kunnen lachen). Maar ik heb denk ik ergens een knopje zitten dat omgaat zodat ik mijn gevoel van schaamte of hoe je het wilt noemen uitschakel.

Toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die daar anders in zijn. En ook al roept iedereen dat je je daar echt niet druk om maakt op dat moment, als jij denkt dat je daar anders in bent is het je goed recht.

7. Niet meer actief

Sommige kunnen de weeen beter opvangen dan de andere..
    Ben echt van mening dat elke bevalling anders is en zeker ook voor elk persoon. Vind niet dat je dat over iedereen kan zeggen.

En ja, zoals ik al omschreven had hoe mijn moeder is, wil ik haar de eerste weken zeker niet hier laten slapen.. Helemaal uit den boze..

8. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ja, dat snap ik. Dan ook gewoon niet toelaten en er vantevoren duidelijk over zijn. Als je straks aan het bevallen bent, heb je echt wat anders aan je hoofd dan met je moeder in de clinch gaan over er wel of niet bij mogen zijn en wel of niet blijven slapen.

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Zelf wil ik deze bevalling er niemand anders bij hebben....
    Vorige keer mijn schoonmoeder erbij gehad.... tijdens de bevalling geen probleem, maar daarna... als mensen vroegen aan mij hoe de bevalling gegaan was.... nam zij het woord...!

Erg jammer... want een bevalling is toch iets wat je moet verwerken (ook al is het positief)... en ik kon dat op die manier niet...
    Had het gevoel dat het haar bevalling geweest was, waar ik bij was...
    (net andersom dus)....

volg je gevoel.... en laat je niet iets " opdringen" op wat voor manier dan ook....

xxmona

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hey,

Ik had hetzelfde dilemma als jij.
    Heb uiteindelijk tegen mn moeder gezegd dat ik denk dat ik het alleen met mijn man wil doen, maar dat ik misschien toch bel.
    Uiteindelijk heb ik haar gebeld en is ze gebleven tot het moment dat ik mocht persen. Ze is toen op de gang blijven wachten (mn vader stond daar inmiddels ook al!).
    Vond het toch wel fijn dat ze er tijdens de eerste weeen bij was. Een beetje afleiding en extra handen om te masseren! Haha

11. karima020

karima020 Lid

25 okt 2007
    40
    0
    0
    breda
    mijn moeder was er ook bij, en ik ehb veel aan haar gehad.

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik was heel blij dat me moeder er bij was...

En ik wil je niet onzeker maken...maar ook als je man en je moeder bij je hoofd staan zien ze alles ;)
    Ik zei namelijk ook ben geen kijkdoos en iedereen blijft bij me hoofd...maar doordat je je benen omhoog moet doen kan je nog alles zien ;) en geloof me het intereseerd je geen bal op dat moment 8)

Deel Deze Pagina