Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten? Ik heb 3 cm ontsluiting, ben gestript (om evt inleiding te voorkomen) en word morgen ingeleid ivm grote baby.. We hebben afgesproken om de vliezen te breken en dan een infuus, of ze eerst afwachten of gelijk een infuus aansluiten weet ik niet. Ik ken de ervaringen van inleiden terwijl alles nog dicht zit, maar is er iemand met ervaring wat betreft inleiden als je al 3cm hebt? Tuurlijk is elke bevalling anders, ik sta gewoon stijf van de spanning 😊
Hier was t bij de oudste vliezen breken. 2u wachten en toen aan infuus. In 7.5u geboren Bij jongste vliezen breken. 20 min wachten en toen infuus. Dat steeds snel werd opgehoogd. In kleine 2.5 u geboren.
Hier met 3cm ingeleid. Vliezen gebroken en infuus meteen gestart. Geleidelijk aan wat activiteit. Helaaa duurde mijn bevalling van 7:30-23:45. Dus geen garantie dat t vlug gaat. Nu was mijn bevalling uiteindelijk hoogcomplex en complicaties. Dus wens jou een voorspoediger verloop toe!
Hier ook 3 cm bij de oudste. Idd vliezen geprikt en aan de weeën opwekkers. Zo'n 7 uurtjes alles bij elkaar. Waar het echt pas op het laatst zeer begon te doen. Viel me allemaal ontzettend mee. En stuk of wat persweeen 5 ofzo en ze was er 😀
Het is de 4e dus misschien scheelt dat nog 😊 Ben stik nerveus... heb bijna spijt dat ik mijn handtekening heb gezet 😂
Geen ervaring wil je wel heel veel succes wensen morgen !! Lijkt mij echt zenuwslopend weten wanneer je gaat bevallen (dus sowieso inleiden opzich al haha).
Ik had 4 cm ontsluiting. Ze hebben gelijk mijn vliezen gebroken en daarna aan het infuus. De hele bevalling duurde zo'n 7 uur. Wel een uur geperst, want mijn zoontje was erg groot. Succes morgen.
Bedankt! Ik verlies nu bloed, ong net zoveel als een menstruatie. Ze zei wel dat bloedverlies normaal was, maar ik heb geen idee hoeveel. Zitten soms best flinke hoeveelheden bij ineens... sorry voor de details 😊
Tegen mij zei de verloskundige vanmiddag na het strippen dat ik moest bellen als het bloedverlies meer was dan een hoeveelheid die op te vangen was met een klein inlegkruisje. Dus zou gewoon maar even bellen hoor! Good luck 🍀👍
Toen ik bij mijn vorige zwangerschap gestript was bloeden ik ook licht , maar dit was minimaal. Hier zeiden ze ook als je echt bloedverlies krijgt (meer als een inleg kruisje idd) even bellen. Dus ik zou als je zoveel verliest (vind menstruatie achtige bloeding idd veel) toch even bellen. Succes alvast!
Ik had 3 cm ontsluiting bij me eerste zwangerschap Vliezen werden gebroken en weeën werden opgewekt! Na 17.5 uur echter kwam ontsluiting tot 8 cm en werd het keizersnede. Ook ivm allerlei complicaties o.a hoge bloeddruk, veel medicatie moest t kind die dag komen
Hier snel gegaan op het zelfde termijn 10.45 vliezen geprikt 11.30 infuus (begin weeën rond 12.15) 13.13 geboren
Het kan dus echt alle kanten op.. Ik ben benieuwd 😨 Vannacht amper geslapen van de spanning, hopelijk sleept de adrenaline mij door vandaag heen.
Waarom wordt iedereen meteen aan het infuus gelegd? Je kan toch ook je vliezen laten breken en een paar uur afwachten of de weeën vanzelf komen?
Hier met 2cm vliezen gebroken en gelijk aan infuus. Het werd me niet gevraagd dus ik wist niet beter. Zou er nu voor kiezen om te kijken of de bevalling eerst zelf op gang komt en anders dan pas infuus, maar ik wist toen niet eens dat dat kon.
Hier is dat ook beleid in het ziekenhuis. Ik word as maandag ingeleid en de gyn vertelde vanmorgen dat ze beginnen met vliezen breken en dan meteen het infuus aansluiten. Staat ook zo beschreven in het boekje dat hij mee heeft gegeven.
Ze hebben bij mij het infuus gelijk aangelegd maar niet aangezet. Had zwakke weeën dus na ong een uur hebben ze het aangezet en na 2 uur opgehoogd. 10u melden, ctg 11u vliezen geprikt (3cm) 12u 4cm weeën opwekkers zachtjes aangezet 1415 4cm weeën opwekkers verhoogd 1505 onze zoon geboren 😊😊