Moeder wil altijd eropuit bij speelafspraken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door julia80, 5 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Tja, zolang je dochter een gezellige dag heeft denk ik, prima!
    Hoe laat werd het dan vraag ik me af? Bedoel je dan te laat voor het eten ofzo? Mijn zoon is ook van dezelfde leeftijd en ik vind het eigenlijk juist leuk als hij uitgenodigd wordt voor een uitje met een vriend.
     
  2. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik vind eigenlijk ook wel een beetje dat je zeurt, en de mogelijke redenen waarom die moeder dit doet direct negatief invult. Ik denk dat ze haar kind graag uitjes biedt maar dan bij voorkeur met een leeftijdsgenootje.
     
  3. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    Ik zie er eigenlijk geen probleem in, behalve het niet nakomen van afspraken wat betreft kind naar huis brengen / thuis zijn als kind opgehaald wordt. Daarvan zou ik ook wel vragen of ze voortaan kan appen als het wat later wordt of van tevoren een duidelijkere eindtijd afspreken.

    Verder lees ik niks waarvan ik het niet vind kunnen. Waarom moet zij jou appen dat ze even naar de stad gaan? Ik ga zo vaak even boodschappen doen/ iets halen in de stad etc met vriendjes van mijn dochters erbij. Nog nooit bij nagedacht dat ik dat moet overleggen met die ouders. Museum zou ik ook niet zo snel overleggen, meer meedelen dat we daar heen gaan. Dat is dan wel een museum in de stad waar ik binnen 15 minuten ben, niet ergens op een uur rijden. Dingen zoals pretpark of zwembad zou ik wél overleggen omdat die plek onoverzichtelijker is en dat uitje langer duurt.
     
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.275
    113
    Bedankt voor jullie eerlijke reacties!
    Blijkbaar ben ik hierin dan toch niet echt gemiddeld. Mijn dochter heeft heel vaak afspraakjes na school, maar dat is altijd gewoon een uurtje of twee bij ons of bij de ander thuis. Ze gaat dus nooit zomaar met iemand mee op stap, bij uitzondering eens met een familielid, maar dat vind ik toch anders dan mensen die ik maar een paar keer per jaar zie.
     

Deel Deze Pagina